Het is bij mij hetzelfde als die autoverzamelaar die zijn garage gevuld heeft met bijzondere bolides die nooit het daglicht zien.
Heerlijk om te hebben,naar te kijken, van te genieten en te verzamelen. Maar je gaat niet in een Ferrari Dino naar je werk of naar de stad.
En zo ook met sommige klokjes.
Pas deze Oris gezien.
Prachtig en heerlijk om naar te kijken. Maar dragen? Echt niet
Je doet jouw naam in elk geval eer aan!
Ik de ze alleen snachts om:slight_smile:
doe bedoel ik
KOEKOEK !
Ja maar wat je nu leuk vindt kan zomaar opeens omslaan. Weet jij veel wat je over twee jaar leuk vind.
Ik heb onlangs besloten dat ik alleen nog horloges wil hebben waar ik minsten 60 seconden over kan vertellen, anders is het niet interessant genoeg.
Hahaha en juist door hier veel rond te hangen en te lezen ga je meer nadenken om wat nieuws aan te schaffen.
Is bij mij trouwens helemaal niet zo, voel soms wel de verleiding maar ga niet snel over tot koop. Heb gewoon andere belangrijke prioriteiten, maar ben wel liefhebber!
Daar ben ik het deels mee eens. Maar ik wil er van kunnen genieten. Bij mij is dat intensief dragen. Na 3 weken was mijn horloge niet meer verkoopbaar als bijna nieuw. Na 6 maanden kun je hem omschrijven als intensief gebruikt. Zonde om te verkopen dus. Maar dat zeg ik, iedereen moet zelf weten wat ze met hun aankoop doen
Impuls aankopen ! Iets waar ik gelukkig wel een beetje vanaf ben
Wat is jou reden om deze niet te dragen? Past het niet bij std. Outfit, te gevoelig voor krassen?
Ik draag eigenlijk alleen in het weekend een horloge…
En zelfs niet eens alle dagen in het weekend…
Dus als ik een gemiddelde draagtijd van 1,5 dag per week aan hou, verdeeld over 7 horloges:
1,5 x 52 = 78 : 7 = 11 dagen zuivere draagtijd per horloge per jaar.
Zo blijven ze lang mooi…
Ik begrijp dat flippergedrag ook niet. Ik verkoop nooit horloges. Ik hecht zeer aan mijn aankopen.
Ik denk dat er ook wel een verband is tussen de verkoop en hoe vaak de horloges worden gedragen. Als een horloge niet word gedragen is het logish dat hij verkocht word
@Veilside voornamelijk Seiko’s en dan ook nog voornamelijk vintage Seiko’s. Soms een paar tientjes en soms een paar honderd euro maar over het algemeen niet het dure spul dus.
Voorbeeld: Ik heb een Anko gekocht laatst. Prachtige klok op de plaatjes. In het echt ook. Maar dan heb je hem binnen, en blijkt hij toch niet mooi op de pols te vallen. Voor mijn pols te fors. Flipper, or not to flipper?
Ik ben dan zo’n debiel die een horloge van 700 euro in de kist laat liggen omdat hij er zo mooi uit ziet, en er dan met een klein stijfje naar ga zitten kijken. Maar dragen doe ik hem niet.
Maar eigenlijk vatten alle bovenstaande reacties het goed samen, en is de horlogemarkt hier ook zo levendig. Het komt door het virus, en de meesten hier zijn terminaal besmet.
Toch is een horloge gemaakt om te dragen , ik heb maar 1 horloge , een Rolex 116000 hij gaat elke dag om de pols.
Dit is elke dag weer genieten , eventuele krasjes en waarde behoud etc , ik heb het eindelijk los kunnen laten.
Ik draag al mijn uurwerken, of het nou dure vintage modellen zijn of een simpele seiko quartz.
De makkelijkste manier om niet tot een volgende aankoop verleid te worden is eentje uit de kist te halen die een hele tijd niet werd gedragen. Meestal laait de oude liefde terug op en kijk ik een tijdje niet meer om naar andere uurwerken. Maar: als ik de oude liefde niet snel terug voel, neem ik er afscheid van en wacht ik op een nieuwe verliefdheid.
hij is nog niet op de markt, scheelt ook een stuk
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Ik snap er ook niets van.
Blijf nog wat langer op dit forum hangen, koop hier en daar wat en je zult het begrijpen