Ach, en je hebt ook van die sukkelaars, zoals ondergetekende, die vanalles kopen omdat ze: voorbij komen, omdat je er zo’n mooie foto van hebt gezien, omdat een maat van je hem ook heeft en er zo trots op is, omdat je hem MOET hebben… ach en nog zo wat redenen en die vervolgens geen afscheid kunnen nemen van al dat moois. Met als gevolg steeds weer een nieuwe grotere kist. Tja waarom, omdat het kan denk ik…
Geen wonder dus dat ik mijn horloges zo weinig draag, ik heb er te veel. Vandaag trouwens weer een nieuwe binnengekregen. Trots op!!!
Verslaafd aan de voorpret. Raar maar waar…
Sinds afgelopen december 5 klokkies erin en 0 eruit. Ben (nog) niet van het flipperen. Denk toch dat het dat virus is. Gister een seiko skx009 binnengekomen want ja die hoort in de collectie ondanks dat je al een skx007 hebt en vandaag aan het zoeken naar een pilot want tja die heb ik nog niet en moet eigenlijk ook wel erin.
heerijk!!!
Herkenbare karakter trekjes hier.
Ik koop, berg ze op, en draag ze heel soms eventjes.
Daarna weer netjes in de doos.
Een heel enkele draag ik vaker, zoals men breitling.
Deze gaat vaker om en doe ik ook van alles mee.
Maar ja die vraagt er gewoon om en is rock solid.
En ik doe ze toch niet weg.
Blijven wel smetteloos zo.
Ben zelfs bang om ze voor service weg te brengen.
Bang dat ze een beschadiging op lopen, die lomperds in de huidige juweliers zijn vaak niet al te voorzichtig met andermans spullen.
Grtn Leen.
En dat ruilen jongens… Daar krijg je soms toch ook wat van… Nu weer… Ik had me zo voorgenomen niet in te ruilen, maar krijg nu toch morgen weer deze knapperd binnen…
met een rood bandje, maar daar zo snel geen foto van kunnen vinden…
Deze is ook wel veel te mooi om te kunnen weerstaan
Het is zo je ziet wat voorbij komen en je denkt niet maar stuurt een pb haha. Na binnkomst zeg je tegen jezelf die is mooi gaat niet meer weg. Deze Seiko hetzelfde verhaal.
Eén weekje gedragen maar nieuwstaat nee natuurlijk niet, bij één dag dragen is dat nauwelijks nog het geval en zullen altijd draagsporen op zitten hoe klein dan ook. Uit zelfbescherming heb ik de afspraak met mezelf om maximaal drie stuks horloges te hebben. In het verleden was 28 stuks geen uitzondering. De Seiko dresser mag er weer uit voor een Seiko turtle, maar eerst eruit voor een nieuwe aanschaf. Dus ik kan spreken van gecontroleerde flipperritus.
Snap ik dus niks van. Ik grijp juist altijd naar de mooiste horloges.
Mijn simpelere horloges blijven daardoor vaak ongedragen.
Dat heet gewoon VERZAMELEN.
Fijn om te weten dat ik daar niet alleen in ben
Ik draag geen enkel horloge dat ik koop zoals onderhand iedereen wel weet op dit forum kijk er alleen af en toe naar verder niet Dus ze zijn altijd als nieuw als ik ze weer verkoop.
Die berichten van jou in de horlogemarkt zijn dus alternatieve advertenties?
Ik draag alles wat ik koop.
En ik koop eigenlijk alleen maar vintage horloges die er vaak al behoorlijk gedragen uitzien waardoor ik niet het gevoel heb dat ik bang moet zijn om er krasjes op te maken, maar er gewoon van kan genieten.
Deze net vandaag binnen gekregen en ik denk dat deze de komende maanden of zelfs jaar het meeste om de pols zit. Zonde om in de horlogekist te laten liggen. Elke dag van genieten.
En het zelfde geldt wat mijn betreft voor (oude) auto.
Van stilstaan worden ze niet beter en kun je ook niet genieten van het geluid en het gevoel om er in te rijden.
De meeste mensen die zo’n (oude) auto kopen en er niet mee rijden hebben deze als belegging. Ze durven er niet mee te rijden, omdat ze bang zijn dat hij anders minder waard wordt. Nee, dan ben je rijk en geniet je van zo’n auto…
Maar iedereen zijn ding.
Lege pols dus?
Maar dat is ook een rede dat ik bijvoorbeeld geen GMT uit 1970 o.i.d. Koop. Dan durf ik deze bijna niet te dragen/ gebruiken. Voor hetzelfde bedrag een nieuwe, met keramische bezel, zekerheid tot waterdichtheid enz. Dragen + gebruiken weer wel. Rare hobby
Ik moet zeggen dat ik mezelf onder controle tracht te houden wat betreft aankopen.
Ik koop wel af en toe een tijdschrift over horloges, probeer een catalogus te scoren, maar koop eigenlijk redelijk weinig.
De 2 duurdere horloges (naar mijn norm: boven de 1000€) in mijn collectie zijn niet impulsief gekocht. Ik heb eerst meer dan 18 jaar toegeleefd naar de aankoop van mijn Omega Seamaster 300m professional.
Ik verzamelde de catalogi, paste occasioneel één bij een AD, tot ik op mijn 35 de knoop doorhakte. Eenmaal ik de klik gemaakt had en de fondsen opzij gezet, kon ik direct toeslaan bij een gouden kans.
5 jaar later, heb had ik ook de klik gemaakt iom er één bij te kopen , nu was het een SInn. Ik wou eigenlijk gaan voor een Damasko, maar ik kreeg de kans om een goede getegimenteerde Sinn over te nemen. Geen spijt hier over.
Ik ben tevreden met wat ik heb. Ik heb 3 horloges in rotatie, naast de Omega en de Sinn, heb ik een G-Shock. De Junghans is “geleend” door mijn zoon als wekker.
Als er een andere horloge bijkomt, dient de Sinn of de Omega te gaan. Want nog een horloge erbij is teveel voor mij.
Aangezien ik verlekkerd ben aan het heel harde materiaal van de Sinn, zou ik één van mijn collectie wisselen in een Sinn UX (quartz toolwatch) of anders gaan voor een knappe Grand Seiko. Waarschijnlijk een quartz in één van de bredere kasten.
Aan mijn tempo heb ik nog 3 jaar om te beslissen.
Is het de voorpret?. Je ziet een foto voorbijkomen of een folder. Gaat je erin verdiepen, info vergaren over de klok, uurwerk, etc. Waar te koop, prijsvergelijking, opsturen op ophalen…
En dan, na een paar weken of maanden verheugen, is ie daar… Heerlijk om de pols, 2e dag ook, misschien de 3e. Die andere klok zat ook lekker dus de nieuwe “even” in de kist.
Hé, een nieuwe folder, foto, etc. Toch maar flipperen om fondsen vrij te maken voor de nieuwe, waar je alweer allerlei info over hebt verzameld en de voorpret weer begonnen is.
WOW!
Alsof je mij beschrijft… Is dit dan een ziektebeeld🤔 Ik wordt er in ieder geval heel blij van, iedere keer weer!
Zeg je dat nu alleen omdat ik mijn BNA* gepost heb
BNA Bijna Nieuwe Aanwinst
Ja ik heb een doppeldouche-ganger.
Het zoeken naar info en kijken naar plaatjes blijft leuker. Dat had ik iig met de Submariner.
Mooi klok om naar te kijken maar mua om te dragen naar mijn mening…
Nu ligt ie merendeels op het nachtkastje stof te happen. Toch maar is kijken naar een andere en zo blijf je bezig