Kopen met of zonder COSC certificaat?

Fabrikant idd, aangepast dank.

1 like

Het een sluit het ander niet uit!

1 like

In dat geval :beers:

€ 300,00 is natuurlijk te overzien gelet op de aanschafprijs. Zelf zou ik benieuwd zijn maar de afwijking die hij mag hebben zonder het certificaat! Ik zou het niet trekken als een horloge 7k kost en 35 seconden per 24 uur voor of achter loopt! Maar ik weet dat anderen daar minder moeite mee hebben… is deels dus een erg persoonlijke keuze :grinning_face_with_smiling_eyes:

Volgens COSC moet het voldoen aan maximaal -4 / +6 seconde afwijking per dag.

1 like

Ik zou een rolex kopen.

In elk geval, geen certificaat. Zie de meerwaarde niet.

Ja dat weet ik… maar als jij hem koopt zonder cosc certificaat zal de fabrikant ook wel een tolerantie hanteren! Daar zou ik dan benieuwd naar zijn… snap?

Ah op die fiets got it

1 like

Ik kwam toevallig iets tegen toen ik het volgende zag bij de ETA 2824-2

The expected accuracy of the ETA caliber 2824-2 depends on the grade.

• Standard – +/-12 seconds per day up to +/- 30 sec/day
  • Elaborated – +/-7 seconds per day up to +/- 20 sec/day
  • Top – +/-4 seconds per day up to +/- 15 sec/day
  • ChronometerCOSC spec

The average for this caliber is the +/12 seconds per day range since most of the 2824-2 movements out in the wild are the Standard grade.

Meer hiero:

2 likes

G-Shock als nauwkeurigheid een dingetje is, multiband ding aanschaffen en je houd €7150,- over :+1:t2:

4 likes

dan gaat het

uit.

2 likes

Volgens de tekst van de review zou die al aan die specificaties voldoen.

Ik zou trouwens voor de Autark gaan. :star_struck:

€7000 Inclusief zou ik zeggen!!!

Ik zou het doen.

Ik heb ooit van een Omega Seamaster een COSC certificaat opgevraagd en dat kostte meen ik ook al 125 euro. Dat uurwerk was dus al COSC gecertificeerd, maar als je het certificaat wilde kon je dat opvragen, en Omega stuurde het je dan toe.

Als ik jou goed begrijp dan zou de fabrikant dit uurwerk eerst naar COSC opsturen, het daar laten certificeren en dan dat gecertificeerde uurwerk in jouw horloge monteren? Dan is het wat mij betreft de 300 euro zeker waard, tenminste als je dat zelf leuk vindt, en voor eventuele doorverkoop. Ook zonder certificaat loopt het waarschijnlijk al binnen specs, maar zo weet je het zeker.

Als al zijn uurwerken al COSC gecertificeerd zijn, en de 300 euro is alleen voor het papiertje, dan vind ik het veel en dan zou ik het denk ik niet doen. Maar goed, ik heb bij Omega ooit eens 125 ofzo betaald voor het papiertje terwijl het uurwerk al COSC gecerificeerd was.

Overigens levert Grand Seiko gewoon de certificering standaard bij een horloge. En die is strenger dan COSC. Dus je kunt ook gewoon een Grand Seiko kopen… :slight_smile:

1 like

Ik zie geen seconde indicatie(wijzer o.i.d.) dan zou ik het niet doen. Oeps, ik zie toch een klein pijltje, maar vind het te vaag, zou het niet doen.

Ik zou dat certificaat erbij nemen voor die paar procent van de aanschafprijs

Maar aan de andere kant zou ik ook een ander horloge kiezen :thinking:

2 likes

Wat een oplichting

1 like

:joy:

Daar zit dan weer geen COSC optie bij :joy:

Horlogefreaks zijn nou eenmaal van lotje getikt. :face_with_hand_over_mouth::nerd_face:

1 like