Ik vind het een bijzonder lelijk horloge en erg duur voor wat het biedt. Zou voor dat bedrag lekker een Van Der Gang kopen als je wat unieks wilt van Nederlandse bodem. Veel tijdlozer design. Daarnaast verwacht ik op zo’n Horage >50% afschrijving. Onverkoopbaar tweedehands mocht je hem ooit willen verkopen.
Kan je nagaan wat de rest teveel vraagt voor een tourbillon.
Dan zou ik voor hun Portugieser hommage gaan. Voor een prijs hoger dan het origineel . Zeg dat Staudt oid. van der Gang vind ik net niks.
Dat is nog eens OMdenken!
Er zit een Tourbillon in.
Papiertje is alleen relevant als je hem eventueel wil doorverkopen. Als je het nodig hebt om overtuigd te raken van de kwaliteit van de fabrikant zou ik me toch achter de oren krabben.
P.s. Altijd weer genieten dat ongevraagde advies van forumleden die graag hun voorkeuren etaleren! Lekker kopen die klok (pardon my French: 'orloooge)
Voor een inhouse Tourbillon is het qua prijs inderdaad wel netjes maar de overal looks van de voorkant horloge geeft mij eerder een AliExpress gevoel…
Daarnaast is het leuk dat ze een inhouse Tourbillon maken maar dat zegt niks over de kwaliteit en afwerking en precisie van het uurwerk zelf. Dat zal de tijd moeten leren…
als ze het cosc kunnen certificeren is het accuraat en werkt het.
Onderhoud en levensduur zijn natuurlijk onbekend.
Tis ook niet mijn design, maar neem aan dat de TS het horloge wel mooi vindt. Ga daar niet over oordelen.
Juist het hoge ‘fabricage’ gehalte samen met de tourbillon vind ik interessant, terwijl ik normaal echt he-le-maal niets heb met iets dat ook maar riekt naar skeleton dials.
Lange-termijn kwaliteit en onderhoud idd helemaal met je eens, dat risico ben ik bereid te nemen.
Hoewel de vraag niet was wat we van het horloge vinden: Ik vind het wel gaaf. Een Swiss Made volledig in house ontwikkelde tourbillon, in een compacte 39mm kast (minder dan 1 cm dik) voor de prijs van een instap-Rolex, dat is toch gewoon cool?
Ik zie persoonlijk de meerwaarde van het certificaat niet echt. Het horloge is toch al afgeregeld door Horage, als het superveel afwijkt heb je met een certificaat net zo goed recht op garantie als zonder.
Ik hoop dat je een topic maakt als je hem binnen hebt, niet iets wat we hier elke dag zien.
Thnx bud!
Will do, pinky promise!
Ik zou eerst vragen binnen welke waarden de fabrikant garandeert dat het horloge zonder de COSC optie loopt.
Als je dat niet goed genoeg vindt, neem je de COSC optie. Ik vind allemaal niet zo belangrijk, maar je hebt iets om op terug te vallen bij een claim als hij niet volgens de specificaties loopt.
Overigens, die COSC is minder dan 3% van de prijs. Kom je ook wel overheen
Snap de weerstand niet zo goed, het is toch super eerlijk dat - om kosten te besparen - het horloge standaard wordt uitgeleverd zonder cosc certificering (dat is dus niet alleen een papiertje ophalen, maar het horloge opsturen, testen etc.) en als je daar waarde aan hecht, dat die kosten (plus opslag) worden doorbelast?
Het is al bizar dat ze dit kunnen leveren voor dat prijsniveau, ik zou die driehonderd ballen met liefde uitgeven om een compleet pakket te krijgen. Het toont daarmee aan dat dit uurwerk toen het de fabriek had verlaten volledig voldoet aan de specificaties die de fabrikant had gesteld. Mede gezien de recente euvels met andere micro fabrikanten lijkt me dit wel waarde toevoegen.
Vergelijk het een beetje met een 5512 en 5513, ongetwijfeld liepen ze hetzelfde toen ze de fabriek uit kwamen, maar welke is nu gewilder? Ik realiseer me dat de certificering niet op de wijzerplaat terugkomt, maar toch; ik ben nou eenmaal een sukkel die van een volledig pakket houdt.
Overigens doet het me heel erg hieraan denken
Overigens2, ik ben echt super benieuwd naar het resultaat wanneer je hem ontvangt OP
Zijn toch zo’n honderd pilsjes. Daar kan je een rondje voor de harde kern van HF voor doen! Wanneer mogen we weer?
Welkom! En wat een bijzondere keuze! Ik vind em leuk!
Voor wat betreft je keuze: heeft de verkoper het horloge nu in huis? Als het nu al netjes en bewezen 1-2 seconden per dag voorloopt, dan zou in het certificaat misschien niet zo nodig vinden. En anders,… die paar honderd extra,…. Dat doet maar één keer pijn.
Duurt het ook veel langer voordat je je horloge hebt als je voor de cosc optie gaat? Dat zou ik vervelend vinden.
Doe je een mooi voorsteltopic van je nieuwe aanwinst?
Maar om nog even antwoord op je vraag te geven. Ik zou in dit geval wel 300 euro meer betalen om COSC te laten certificeren. 300 euro is maar een marginaal bedrag op de aanschafprijs en het maakt het hele project / experience mijns inziens wel meer af. Voor de door verkoopbaarheid zal dat COSC ook wel toegevoegde waarde zijn, daarmee onderscheid het zich nog niet wat meer tov andere ‘budget’ Tourbillons.
Toen je de vraag stelde wist ik gelijk om welke horloge het ging…
Had het filmpje gezien en was erg onder de indruk. . Totaal niet…
Maar ja… 7k… Auw. Wel een tourby
Ik zou voor de COSC gaan.
Je wilt hem niet terug hoeven sturen, ook al zou het garantie werk zijn.
Ga ik wel vanuit. COSC test 1,8 miljoen uurwerken en horloges per jaar. Die zullen vast een backlog hebben…
Eens, maar zit er ook niet een Ketelaars tourbillon aan te komen?