Each watch regardless of it going to COSC or not are regulated to COSC level accuracy. Some really like having the official certificate from COSC to go along with their watch. Keep in mind COSC certification adds an extra 3-4weeks to the lead time.
Bij m’n Breitling die 1/3 van die prijs is krijg je dat papiertje er gratis bij…
Idem META attest van Omega.
Voor die prijs horen ze het er gewoon bij te steken. En of ik belang hecht aan die cosc? Nee, mijn horloges worden te vaak gerouleerd om maar iets van afwijking op te merken.
Laat hem afstellen bij de eerste de beste horlogemaker die krijgt hen zoiezo binnen de cosc afgesteld alleen dan ja geen papiertje maar dat vindt ik in dit ook totaal geen waarde meer hebben.
Het is een momentopname meer niet net zoals waterdichtheid.
Niet doen. Dikke onzin als het goed loopt. De normen staan vast. Dus gooi het horloge aan de meetapparatuur, laat het desnoods afregelen binnen de normen. Klaar. Waarom dan nog een tikdiploma?
Gekopieerd vanuit WikiP: In moderne mechanische polshorloges heeft de tourbillon nauwelijks nog een praktische functie, behalve dan de voldoening van een mooie technische toevoeging.
Koop deze voor minder dan de helft incl. cosc certificering.
De vraag van de TS is niet of het een mooi horloge is, of dat er nauwkeuriger of goedkopere opties zijn. De vraag is wat de meerwaarde van een COSC certificering is!
COSC certificering betekent in dit geval dat de fabrikant een uurwerk reguleert, instuurt naar COSC en getest/gecertificeerd retour krijgt voor montage. Dat is extra werk, tijd logistiek etc., dus meerkosten. Die 300 extra is dus logisch en mi. niet onredelijk.
Heb je er iets aan? In praktische zin waarschijnlijk niet zoveel, maar als TS een praktische oplossing zocht kocht ie wel een Chronomaster… In emotionele zin dan? Als ik 7000K ging uitgeven deed ik die 300 piek er ook maar bij voor “het beste van het beste”…
Ik vind hem niet zo mooi (lees knetterlelijk), maar over smaak valt, heb ik me laten vertellen, niet te twisten…
Ik heb geen smaak. En geen ziel. Maar zonder dollen, ik snap jouw punt. Het is wel een verre variant van extreem dit. Misschien dat ik mijn grenzen aan het opzoeken ben (heb een vrij burgerlijke collectie zonder rariteiten). Ik ga d’r eens goed over nadenken…