kopen, of niet ... SRPK29K1

Hallo beste mensen,

ik ben sterk aan het twijfelen, ik weet dat het geen perfect horloge is maar voor 250 euro lijkt me dit een goede koop toch …

wat zeggen jullie ?

17 likes

Hangt er vanaf wat je er van verwacht en wat je verder in je collectie hebt. Mijn ervaring met dit soort duikers uit de Seiko stal is dat ze snel weer vertrekken vanwege de stalen band en sluiting, dit zit gewoon niet lekker in elkaar.

Persoonlijk zou ik kijken naar een toffe Meraud, Baltic of een tweedehands seiko spb143. Dit ga je alleen niet redden met 250 euro helaas. :sweat_smile:

3 likes

Ach, het is een prima horloge en de prijs is vrij standaard, Seiko 5 Sports modellen worden al vrij snel wat onder de adviesprijs verkocht:

Wat vind ik prima dan?

• 4R36 uurwerk is niks mis mee
  • Prettig formaat: 38mm met compacte lug to lug
  • 20mm bandaanzet
  • Drilled lugs
  • Zwarte dial staat overal bij

Ik zeg doen :wink:

8 likes

ik heb een kleine dochter van 1 jaar en duurdere horloges vermijd ik op dit moment, merk gewoon dat het onmogelijk is om 100% safe te zijn met horloges daarom iets goedkoper segment :smiley:

6 likes

Niks mis mee. En wanneer je de band beu bent, kan je die uiteraard ook nog eens vervangen door iets anders.

2 likes

ja, hij is niet perfect maar ik blijf er naar kijken al een week :stuck_out_tongue:

ja die heb ik ook gehad, en verkocht. spijt :rofl:

1 like

Als je niet per se een automatisch uurwerk wilt, is dit op alle fronten een betere Seiko duiker met dezelfde kleuren (en met wat onderhandelen dezelfde prijs :slight_smile: )

(Niet mijn advertentie :wink: )

1 like

thanks voor de tip, met alle respect dit is em net niet voor mij… maar dat is mijn mening

1 like

Zelf heb ik meer met de ‘oude 5jes’ zoals deze SNXS79. Bij Monsterwatches ruim onder de 250 euro te verkrijgen.

3 likes

ze blijven inderdaad heel mooi, maar ik denk terug aan de tijd dat ik de 5jes per 3 kocht voor 80 euro per stuk. ik kan me niet zover krijgen om er meer dan 100 voor te betalen :open_mouth:

3 likes

Ja dat waren inderdaad andere tijden. En toch blijft dat stukje nostalgie lekker als je er eentje draagt, even lost van de prijs. Succes met de zoektocht naar wat moois!

ja, ik draag mijn seiko 5s nog vaak… gelijk heb je

Ik zeg doen! This een mooi horloge voor de prijs. Brengt wel wat gewicht met zich. Ik draag die van mij (een groene) met regelmaat als er met de hond wordt gespeeld. De bezel vind ik wat gevoelig voor krasjes, maar die horen bij de charme zullen we maar zeggen.

1 like

De blauwe (en witte) kan je nog voor 150 eur krijgen…

Ik heb deze toevallig ook, hij is perfect voor een wat kleinere pols en ziet er ook nog een goed uit!

1 like

Ja mooi horloge! Ik heb er zelf een saffiertje in laten zetten bij monsterwatches.

Ik heb ook een seiko 5. Heel fijn horloge voor het geld. Ik vind hem persoonlijk wel een beetje dik. Heb hem vooral aan als ik actief wat ga doen.

heb je die srpk29 ? ben benieuwd hoe die op de pols draagt qua dikte…
heb gelukkig nog een platte caseback liggen dat scheelt

De srpd heb ik, de groene. Maakt niet veel uit denk ik qua dikte. Zal zelfde kast zijn.

1 like