kopen, of niet ... SRPK29K1

krijgt de bezel van de sprk29 snel krasjes ?

Gewoon doen. Dingen gaan de rest van je leven mee, zien er prima uit, en er is verder toch geen hond die op jouw horloge let :grin: behalve wat onbekende figuren op een vaag forum.

5 likes

ja, dat is echt zo … over het algemeen boeit het niemand wat een ander doet geloof ik. zie dat ook in mijn audio hobby…als ik nieuwe speakers heb boeit het echt niemand …

1 like

Helemaal niets mis mee.

Eventueel kan je de stalen band upgraden met miltat.

1 like

Doen! Ik heb een SRPK31 (creme dial) naast m’n SPB143 gekocht en draag hem geregeld. Heerlijk maatje.

Heb de typo even uit de titel gehaald voor je :wink:

2 likes

dankjewel, die creme dial is echt zo mooi :smiley: draagt ie hoog/dik ?

Ik zeg kopen! Ik heb hem sinds kort en voor mij draagt hij perfect op mijn 16,5cm pols door de lugs en diameter van 37/38mm.
Persoonlijk vind ik de armband en sluiting juist heel fijn, heel prettig afgewerkt geen scherpe randen of kantjes.
Verder vind ik het fijn dat hij met de hand is op te winden als extra.
Ik had hiervoor de Seiko solar duiker 573 38mm die droeg minder prettig door andere vorm/maat lugs en alles was wat scherper kwa afwerking dus ik bezeerde er ook nog weleens mn kinderen mee.
Ik had hem gekocht bij Siebel met kortingsbonnen van actievandedag maar die zijn er nu geloof ik niet meer, wellicht komen ze weer terug.

1 like

Dan zou ik voor deze gaan: krasvast saffierglas, krasvaste keramische lunette, schroefkroon (dat heeft de Seiko allemaal niet). Bij Ali in de uitverkoop makkelijk tussen de 180-210 euro te scoren

1 like

Doen! Top daily, maakt ook niet al te veel uit als je eens ergens tegen beukt.
Als het bandje je stoort, gewoon een strapcode bandjes op steken. Heb ik ook bij mijn seiko’s, draagt top.

Seikos zijn wel een beetje dik.

Meh. Koop dan een wolbrook.

Voor 25 euro kan saffierglas in zon seiko en heb je een eigen ontwerp ipv jatwerk.

10 atm waterdicht is goed zat.

2 likes

Door de kleinere diameter voelt ie als een tonnetje, maar ik zou niet zeggen dat ie echt dik draagt.
In ieder geval niet storend.

1 like

Prima horloges, voor deze prijs. Nadeel is wel dat er hardlex glas in zit. En daar heb je snel krassen op. Maar je kunt er gewoon een saffiertje inzetten (zie Monsterwatches)

1 like

Budget verdubbelen en een SPB077 gebruikt scoren. Veel meer horloge voor je geld :ok_hand:
Sluit niet aan bij je vraag maar dat zou ik doen :wink:

kijk, op zon ervaringen hoopte ik :smiley:

Dat is wel de next step als iemand dat zou willen ja. Fantastisch horloge.
Wel wat groter.
Maar goed, je moet daar wel behoefte aan hebben natuurlijk, want met die SRP nogwat die de topicstarter wil hebben ben je de aankomende 30 jaar gewoon zoet.
Upgraden? Kan. Heeft het nut? Nope.

2 likes

ik vind ze top uit zien dat ben ik met je eens, maar ik kan echt geen horloge hebben met de naam zeester er op sorry :open_mouth:

Mocht de stalen band een dealbreaker zijn: ik heb de SRPD75K1. De meshband vind ik buitengewoon comfortabel:

hij lijkt wat lomp maar dat komt door de macrofoto

Just my €0,02.

2 likes

prachtig horloge, maar 40 mm is echt mijn max op mijn smalle polsen van 16.5 cm

1 like

De lug to lug zegt meer dan diameter. Bijv de spb077 heeft 44mm diameter, maar 51 lug to lug. Hetzelfde als de 41mm tudor black bay.

Seiko heeft vaak grote dials/diameter, korte kastpoten waardoor ze goed dragen op kleinere polsen. Nomos omgekeerd.

2 likes

Vind ik lastig om te zeggen. Ik ben al wel wat krassen en deukjes verder, maar zoals gezegd is dat vooral te danken aan het enthousiasme van mijn hond. Bij normaal gebruik zou ik mij er niet heel druk over maken.

1 like