hoort er ook bij een paar gebruikerssporen
ik zou even doorsparen.
ik keek even , deze horloges kosten gewoon nog steeds tweedehands 800 euro … 3 jaar geleden voor 750 verkocht nieuwstaat. bizar de markt vandaag de dag
Ik heb mijn spb143 voor 525 verkocht, dacht ik.
Het komt en gaat een beetje.
Met een kleine upgrade nog mooier geworden.
Saffier, coin edge bezel met ceramic insert.
Seiko SRPD57K1 5 Sports.
Gewoon kopen en ervan genieten, verkopen kan altijd nog.

Aah, ik dacht dat we hier met een “grote” 5 duiker te maken hadden, excuus!! Met 38mm gaat de vergelijking inderdaad mank.
In vergelijking met de SKX modellen vind ik de SPB vergelijkbaar dragen.
Klopt natuurlijk, maar zoekende naar een duiker met waar voor z’n geld vind ik de SPB wel een topper, dus minstens het benoemen waard
Ik denk dat ik in mijn vakantie nog even ga nadenken of ik doorspaar voor die spb.
Tevens twijfel ik of ik de jdm versie wil… heeft toch iets dat made in japan.
Ik heb er nog wat foto’s van Ik bewaar amper foto`s van mijn horloges, maar deze waren wel mooi.
Dat was inderdaad wel een topper als ik zo terug kijk. Hij verloor het alleen van de Aquis, en ik was duikers zat.
Denk alleen niet dat @LeRoyale op dit zit te wachten. Die denkt nu kut gaat mn geld.
Wel eerst passen voor de grote he RoyaleLe, want volgens mij was het best wel een ding om je pols.
Een wereld van verschil en niet alleen qua prijs tussen de SRPK29k1 en de Seiko SPB077j1 Prospect.
Monsieur leRoyale, beste Roy, je kúnt niet fout gaan met dit horloge aan deze prijs!
Schlag’ doch zu ! Dies ist ein herrliches und qualitatives Schnäppchen. Diese kommen nur ab und zu an dir vorbei.
Pardon, ik bedoelde Monsieur LeRoyale, goede Roy de Limbourg néerlandais.
Niks mis mee! Koop er een paar NATO en tropic bandjes bij, en je bent hele zomers onder de pannen te land, ter zee of in de lucht.
Nee. Gewoon nee.
Dat gemodder aan die dingen, daar worden ze nooit beter van. Alu 4 life, G!
vind het wel wat hebben allu, ceramic is misschien praktischer maar ook hoger bling gehalte imo
zouden jullie waarde hechten aan zon JDM versie ? 50 euro meer …
Als je bling gehalte wilt raad ik je aan om gewoon een gouden dress watch te scoren, misschien een Calatrava 6119R met clous de paris bezel of zo, dan heb je een passend bling gehalte.
Maar sportvelgen, stickers, spoilers en een GTI logo op een Starlet plakken… Tja. Laat de Starlet dan gewoon de Starlet zijn, zeg maar. Die heeft karakter genoeg.
Neuh. Ik heb dat in de SKX tijd ooit gedaan, nooit een spoor van verschil gemerkt tussen m’n J1 en K1.
Weiger jij in een supermarkt ook meer dan 50 cent voor een liter zonnebloemolie en meer dan 5 cent voor een brood te betalen of zo?
Ik herinner me zoveel, maar dat maakt het niet de realiteit.
Daar valt zelfs het allerduurste horloge toch bij in het niet!
Genieten van deze periode zou ik zeggen. En die Seiko die je wilt past daar helemaal prima bij. Dat mooiere spul volgt dan vanzelf wel. Prioriteiten…
Neeeeeee, echt niet hoor. De eigenstandigheid van Orient als in-house merk, welke heden nog bestaat
- (wie weet wanneer Seiko het merk verpest met bv. zijn eeuwige TMI NH35 kaliber)
gaat vér boven het bezitten van dat andere horloge uit, dat veel minder uniek is. Zéker als je de Orient zó niet meer kunt kopen later …
Enorm belangrijk verschil!
Die 21 jewels tekst maak de hele dial voor mij in balans.
Kwalitatief maakt t geen zak uit.
sorry ik was misschien onduidelijk. ik bedoel dat ik het bling bling gehalte van de ceramic bezel niet altijd even mooi vind… het matte van allu vind ik mooier.
bij boodschappen trek ik me er niet veel van aan omdat ik het nodig heb, basisbehoefte.
bij luxe goederen kijk ik wel degelijk na wat voor corona de prijs was en nu. Want je krijgt nog steeds dezelfde kwaliteit alleen betaal je 25% meer. Of het je dat waard is, is persoonlijk uiteraard. In het geval van een 5je in mijn optiek niet. Daarom hou ik de beurs ook steeds vaker dicht tegenwoordig.