kopen, of niet ... SRPK29K1

ja, ik weet niet hoe andere jonge vaders het doen maar ik heb dure aankopen on hold gezet… goedkoper horloge goedkopere speakers etc … ik wil me daar niet mee bezig houden in deze mooie tijd :smiley:

3 likes

Bij twijfel niet inhalen…

Ahhhhh … OK. Dan zijn we het eens. Mat is mooi voor zo’n duikertje, en de sporen van je leven gaan er in staan. Dat vind ik een voordeel.

Ik moet er zwaar over nadenken of een Seiko 5 een luxegoed is.

Maar de Seiko 5jes die toen 80 euro kostten worden niet meer gemaakt. Die worden dus schaarser, en je moet ze kopen waar je ze nog kopen kunt, dus die prijzen worden hoger. Dat heeft niks met Covid te maken, dat is gewoon een kwestie van slinkende NOS voorraad en een grotere afstand tot de datum waarop ze obsolete verklaard werden.

Het tweede wat er bij komt is dat de grijze markt aangepakt wordt door steeds meer fabrikanten, waardoor de stickerprijs bij Seiko meer van toepassing wordt dan de grijze prijs die je voorheen bij allerlei shady as fuck kanalen kon betalen. Sommige van die kanalen zijn dan ook door de FIOD opgerold, zeg maar.

Tel daarbij correctie voor inflatie op, en er tekent zich een beeld af dat 125 Euro voor een Seiko 5je bij Rob anno 2024 gewoon erg schappelijk blijft. Da’s nog altijd onder de daadwerkelijke stickerprijs van 2015. :slight_smile:

Ik heb een goede vriend die beter boert dan ik die dan altijd zou zeggen “Dat gezeik over je uitgaven, je zou eens wat aan de inkomstenkant moeten doen”. :wink:

1 like

wij hebben een goed inkomen no worries, dit gaat meer om de stress dat nieuwe (dure) aankopen kapot gaan.

1 like

Hoort erbij

Ik sta ook met een rolex in een kinderkrijspaleis.

1 like

Haha echt, dapper :sunglasses::grin:

Hoort er allemaal bij.
Nu gewoon even andere prioriteiten.

Komt tijd komt raad!

Groet van Traveler; (nog steeds!!) trotse vader van 2 dochters van 22 en 20.

1 like

Dankje :grin: respect twee vrouwen grootgebracht

1 like

Gaat het nu om een goede koop of dat je het een mooi horloge vind? Maar met een vijfje en voor die prijs (als je hem leuk/mooi vindt) zou ik zeggen doen, maar niet als het alleen om de goede koop gaat. Daarnaast wat is perfect in jou ogen, daar zijn de meningen ook over verdeeld, ligt eraan hoe kritisch je naar een horloge of uurwerk kijkt. Maar ik weet dat het prima horloges zijn voor dat geld :wink:

1 like

Ik heb em besteld, voor dat geld vind ik het een leuk horloge. Mooi formaat en kan je overal bij dragen. Dankjewel allemaal🤝

8 likes

Ha, net nu ik wilde betogen dat op de enorme hoop aan uitgaven voor kinderen (tel ook al die luiers eens :sob:) een honderdje meer of minder ook geen verschil maakt. Geintje natuurlijk :wink:

Die 38mm is net zo goed een mooi ding, veel plezier ermee :ok_hand:

Het horloge groeit even hard mee als het aankoopbedrag.

De SRPK29 is 38, met een l2l van 44,2
De SPB077 is 44, met een l2l van 51

Lijkt me voor TS geen goed alternatief. :sweat_smile:

@TS gewoon doen. Kost niet veel en je hebt een leuk diver-achtig horloge. Die 100m wr is helemaal prima, evenals het uurwerk en afwerkig voor de prijs.
Tipje, haal een goede rubbere band. De stalen banden in deze prijsklasse zijn bij Seiko niet echt goed.

edit;

:+1:

Ho ho… Je kent de vrouwen in kwestie niet. :slight_smile: Grappig genoeg, en deze slechte grap is dus natuurlijk helemaal niet op @Traveler gericht, bestaat er voor ouderschap geen objectieve kwaliteitsmaatstaf behalve dan dat een vriend van me als kind van z’n op sterven liggende vader de volgende mee kreeg: “Bud, don’t go to jail.” :wink:

Het zal nog allemaal nieuw voor je zijn wellicht, maar voor de goede orde: Kinderen zijn noch een sprinkhanenplaag, noch een batterij boze Wagner-gasten. Een paar speakers en een horloge moeten het kunnen overleven met een paar kinderen in de buurt.

Leer ze anders schaken, lego, video-gamen, en waterpolo. Tijdens die activiteiten is in mijn jeugd echt nog nooit wat van m’n vader naar de gallemiezen gegaan, zeg maar.

Hmmmm, dat zit wel goed hoor. Trust me!:sunglasses:

3 likes

Hoeft dat? Ik denk dat het belangrijkste jou eigen gevoel is :wink:.

Denk is na wat je erbij voelt ipv aan de technische kant etc.
Uiteindelijk kan je een pracht gevoel hebben bij een horloge van geen hoogstaand merk met simpel mineraalglas.
Is het dan de beste keuze qua geld? Mischien niet maar als je ze dan met heel veel trots en plezier draagt, wat is er dan belangrijker?:slightly_smiling_face:

2 likes

Ik zou zeggen gewoon doen!

Prima horloge.

1 like

Je zal er geen spijt van krijgen!

1 like

Gelijk heb je, heb een pulsar horloge van jaren terug die draag ik met meer plezier dan menig duurder horloge.

1 like

Leuk om na jaar afwezigheid dezelfde namen te zien😎

Het gaat erom wat jij mooi vind en bij jou vind passen. Geniet ervan straks! :hugs::pray:
Ook van je dochtertje, voor je het weet zijn ze ineens groot. Mijn dochter wordt alweer 24 dit jaar.

1 like