Ja mensen blijven het zeggen maar ik snap het nu, het eerste jaar is echt voorbij gevlogen en nu rent ze al het hele huis door. Begin in best stressvol tegelijk verbouwen en kind erbij maar elke dag word nu leuker👌
Ik heb hem al een paar jaar. Gewoon een heel fijn horloge wat prima loopt. En een horloge waar je gezien de prijs met een gerust hart van alles mee kunt doen.
Ik zeg doen
Thanks bernardi hij komt morgen binnen denk dat ie veel gedragen gaat worden
Mag ik opmerken dat Seiko hardlex geen gewoon mineraalglas is? Het is in mijn ervaring bijvoorbeeld veel robuuster dan Citizen mineraalglas. Natuurlijk krast hardlex sneller dan saffier, maar het is geen slecht materiaal.
Alvast gefeliciteerd! Seiko 5 altijd goed, en we zien de NA graag tegemoet!
ik heb daar niet zon problemen mee, ik wacht gewoon een paar jaar tot de hardlex echt bekrast is en dan gaat er een saffier in; opgelost
dankjewel !
Mag je zeker, ik maakte ook geen opmerking over het hardlex van seiko.
Ik zei: zoals een niet hoogstaand merk met simpel mineraal.
Naar mijn mening is seiko een hoogstaand merk dus ging het hier niet over maar je hebt zeker gelijk over hardlex
Sorry, ik heb nú pas door - na 3 volle dagen (!!!) - dat ik deze posting abusievelijk bij dit draadje heb geplaatst.
Hóe dat zo gekomen is, weet ik zelf ook niet, behalvecdat ik hem zélf verkeerd geplaatst moet hebben. Nogmaals excuus.
Mijn posting hoorde bij het topic “keuze tussen 2 horloges”
Gewoon lekker voor gaan. Als het dingetje niet bevalt dan breek je de bank niet en maak je hooguit een paar tientjes verlies. Lekker wat experimenteren met wat banden, NATO’s en misschien zelfs nog een mooiere en beter afgewerkte Strapcode(.com) stalen band en lekker dragen plezier van hebben zonder teveel over na te denken. Of, als je voor dat stukje historie wil gaan, even doorzoeken naar een SKX007 waar deze op gebaseerd is. Dan heb je in ieder geval een echte duiker, want met dit exemplaar zou ik persoonlijk niet verder gaan dan wat snorkelen of in het zwembad een baantje trekken.
Het leven is soms zo simpel…
Ik blijf het toch grappig vinden dat het internet so gefixeerd is op het 200m diep kunnen gaan. Ik kom niet verder dan een spat water per ongeluk als ik de auto was. Tijdens het zwemmen en douchen doe ik mijn horloges af ben geen scubadiver dus komt zeker goed
Kleine nuance. Als er 200 meter op de wijzerplaat staat bij een “duikhorloge”, dan betekent dat pertinent niet dat je er 200 meter diep mee kunt gaan, tenzij het een ISO gecertificeerde 200 meter “Diver” is. Zo’n Seiko als deze zou ik zelfs niet eens mee gaan zwemmen of snorkelen vanwege het gebrek aan een kroon die je zekeren door 'm dicht te schroeven, ook al staat er “100 meter” op. Ik ga als duiker niet eens met iets naar 15 of 30 meter dat niet voor 200 is gecertificeerd. Ik heb er vroeger menig horloge met een 100 meter rating op gesloopt. Van kristallen die loskwamen, tot water die via de kroon binnen kwam.
Voor de rest ben ik het wel met je eens. Voor een gemiddelde “desk diver” is het leuk, maar niet zinvol. Die komen niet dieper met hun handen dan de bodem van de prullenbak.
Ik zwem al jaren met horloges zonder schroefkroon. Zomers maandenlang, meerdere malen per week in zee : 100m WR = 100m WR. Nooit problemen gehad.
moet goedkoper kunnen dan EUR250
Mijn (verwaande) mening.
Je krijgt veel en weining voor dat geld. Het blijft een 5KX (mode accessoire) en geen SKX (vakantie-tool).
En het afwerkings-niveau ligt ver van luxe horloges => dus eens je meer luxe dingen hebt is de kans klein dat hij veel draagtijd krijgt.
Voor EUR500-700 vind je een prospex die van een compleet ander kaliber is en je wel makkelijk roteert tussen luxe-horloges.
Kijk eens naar een mooie Deep Blue, meer waar voor je geld i.m.o.
Nee joh. Ben dik tevreden met wat ik heb. Citizen met 100m zonder schroefkroon, en een Holy Martin met schroefkroon met ik geloof 200m. Meer dan zat, 2 horloges is de max voor mij. Ik trap er niet meer in
Waar je lachend 30 jaar alles mee doet.
Ook niet voor 275 euro?
Zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat ik het niet zou doen omdat de kroon iets te makkelijk loskomt voor mijn smaak en omdat ik er met duiken persoonlijk wat vervelende ervaringen mee heb.
En als een kroon loskomt om wat voor reden ook, met een horloge van 400 euro is het zonde en doet het even pijn, met een van 4000 doet het flink pijn en voel je 'm behoorlijk, met eentje die in de 6 cijfers zit ga je er flink ziek van zijn en sla je jezelf meermalen voor je pinda. Dus wat is de prijs van het horloge en hoe groot is het risico dat je bereid bent te nemen. Daar is het ook nog een beetje van afhankelijk.