Kopen om te verkopen?

Laat ik het hier nóg een keer mededelen:
Handel is absoluut niet toegestaan. Dat staat overal en in alle regels hebben we dat zo duidelijk mogelijk proberen aan te geven.
Tóch worden wij continu geconfronteerd met trucs en smoesjes om dat vooral te omzeilen.
Ik ga niet nóg een keer uitleggen waarom handel niet is toegestaan maar als je (al dan niet beroepsmatig) handelt in horloges, dan:

  • mag je je “eigen” horloge ook niet aanbieden;
  • is in consignatie verkopen ook niet toegestaan;
  • mag het ook niet als het horloge langer dan 6 maanden in je bezit is;
  • is het ook als je geen belasting betaalt, tóch handel;
  • word je aangemerkt als handelaar als je horloges van een handelaar verkoopt (die het hier niet meer mag);
  • zien we dat zo als je op Instagram suggereert dat je een bedrijf bent;
  • word je teruggezet naar TL-1 na een lange schorsing;
  • loop je de kans een flinke factuur te krijgen voor de advertentieruimte die je tot dan hebt gebruikt.

Beter is het om je bij mij kenbaar te maken als handelaar en gewoon lekker hier rond te rennen als tl-3, je bedrijfsnaam als gebruikersnaam te nemen en iemand een pb’tje te sturen als hij een bepaald type horloge zoekt wat jij toevallig hebt liggen.
Ik wil dit forum levend houden en een liefhebbersforum laten zijn. Geen verkoopforum voor leden/handelaren met een winstoogmerk.
Jur

305 likes

En weer hebben wij afscheid genomen van een aantal leden dat het bovenstaande niet serieus heeft genomen.
Lees de regels en volg ze alsjeblieft op. Wij willen hier geen handel!
Samengevat (maar zeker niet volledig):
Als je iets koopt of maakt met de intentie het weer te verkopen, dan is het handel!
Als je een horloge koopt met 30% korting en je zet hem meteen hier te koop voor een paar honderd euro meer dan je zelf hebt betaald, dan is het handel!
Als je zelf pouches, horlogebandjes, watchrolls etc etc maakt om hier aan te bieden, dan is het handel!
Het feit dat het een hobby is, dat je geen winst maakt, niet bent ingeschreven bij de kvk etc etc doet voor ons niet ter zake.

Waarom doen wij dit?
Dit forum kent geen democratisch systeem maar heeft opgelegde regels en richtlijnen. De eigenaar van het forum is een commercieel bedrijf en duldt geen handel. Zij biedt zelf ook niets aan en staat zeker niet toe dat anderen dit doen.
Veel van onze leden zijn commercieel actief als horlogeverkoper, bandenmaker of horlogemaker en ook juweliers en horlogehuizen doen gezellig mee.
Zij zijn hier actief als liefhebber, bieden niets aan (mogen wél via pb op bijvoorbeeld een ‘gezocht’ advertentie reageren) en maken geen reclame.
Neem dit aub serieus.
Wij hanteren een strakke lijn.
Heb je twijfels? Stem het dan gewoon af. Zie het initiatief van de leden die vanuit hun hobby een succesvol bedrijf zijn begonnen. Hartstikke leuk. Daar dragen wij graag aan bij.

115 likes