Waarom is "gezocht" off limits?

Lukt echt niet hoor met TL 1 …

1 like

Het forum is ook niet in de eerste plaats bedoeld als verkoopkanaal. Het is bedoeld als plaats om met mensen je interesse voor horloges te delen.

(Ver)kopen is, binnen de geldende restricties, wel toegestaan voor actieve gebruikers, maar niet voor iemand die (met alle respect) net komt kijken.

3 likes

Ik moet bekennen dat ik dit ook wel eens deed. Volgens mij was de gezocht hoek niet altijd afgesloten voor tl1-ers.

image

Dat het zo lang heeft moeten duren tot het goede antwoord kwam… :roll_eyes:

1 like

Netjes uitgelegd :see_no_evil::joy:

3 likes

Jullie praatten prachtig langs elkaar heen. :slight_smile: @SpringDrive’s vraag is echter wel terecht: Waarom moet inkopen een hoger TL vereisen, terwijl het tegen gaan van de handel eerder logisch maakt dat je verkopen alleen door vertrouwde leden laat doen. :slight_smile:

Zijn aanname klopte perfect, jullie hebben een grammatica-probleem omdat hij het ambigu formuleerde.

Een minder onduidelijke vraagstelling had het geven van dat antwoord dan ook bespoedigd. Maar het was leuk om de verwarring te lezen. :popcorn: :beer:

Ik ben nieuwsgierig.

Dat vind ik een cynische uitleg waar ik geen reet van geloof. Ze willen handel vermijden, en zo veel mogelijk gedonder vermijden van leden die mekaar de tent uit vechten omdat het een soort MP praktijken worden, maar “overval-protectie”… Tsss.

Kijk. Staat niks bij over in elkaar beukende bendes mensen die “gezocht” advertenties misbruiken, maar wel heul, heul erg veel over het niet toelaten van commerciële handel.

Hoppakee.

2 likes

Gewoon het ‘merk’ topic opzoeken waar je wat van zoekt. Gooi je er een foto’tje in met je horloge & dan zeg je… Goh, eigenlijk zoek ik nog een originele band voor dit horloge.

Ben je er ook.

1 like

Kan ook :+1:

Dit nog kunnen vinden.

2 likes

Thanks!

#investigativejournalism

Helpt het algoritme naar TL 2 :sweat_smile:

Meistersinger bandje en Seiko batterij (capacitor)

1 like

Als je zelf de Seiko batterij gaat vervangen, kijk dan eens in onderstaand topic voor tips en trucs (en de beste oplossing)

3 likes

Er zijn al HF leden die het gelukt is met deze tip en simpele oplossing :+1:

2 likes

Wat ik trouwens ook een irritant iets vind met tl1 , je neemt deel aan een discussie in algemeen, en plots wordt dat topic verplaatst naar een deel vh forum waar ik dan niet bij kan

3 likes

Dat snap ik. Maar blijkbaar was het off-topic :upside_down_face:

1 like

Het ging in eerste instantie over Vostok, maar het dwaalde inderdaad wat af richting principieel niet kopen in Rusland

Het zou netjes wezen als je eerst hierover een PB krijgt van degene die het verplaatst. Dan weet je in ieder geval hoe en waarom.

1 like

Ik had dat topic niet geopend hoor, enkel wat opmerkingen geplaatst.
Toen ik zojuist nog even wilde kijken was plotseling het topic weg . Ik neem aan verplaatst door een medelid althans
Of het hele topic is misschien gewist.

Ik denk dat je in de verkeerde thread zit :sweat_smile:

1 like

Dit. En niet misschien.

1 like

Dat zou kunnen, ik kan dat niet verifiëren.