Waarom is "gezocht" off limits?

Beste HF,

Heb gezocht naar een antwoord, maar kan niks vinden.
Waarom is het biet mogelijk om in de rubriek “Horloge markt - gezocht” iets te posten onder Trustlevel 2?

Als aspirant horloge collector en enthousiast ben ik nu aangewezen op google, MP, Ebay etc om iets horloge gerelateerd te zoeken (lees kopen) terwijl er misschien forum leden zijn die mij kunnen helpen.

Toegang tot horlogemarkt (aanbieden) snap ik, maar vragen zou toch geen kwaad kunnen? Of zie ik dat verkeerd.

Hoor graag jullie input.

Vriendelijke groet,

Simon

1 like

Je bent TL-1.

En even verplaatst. Dat kan vanaf TL-3. :wink:

1 like

Ja hoor, dat kan, maar je bent volgens de forumsoftware nog Trustlevel 1.

Ik weet dat ik TL 1 ben. De vraag is waarom iedereen onder TL-2 niet iets kan posten in gezocht.

De eerste de beste post in “Gezocht” is van een TL-2.

1 like

Omdat voor zowel kopen als verkopen betrouwbaarheid belangrijk is. Nu is betrouwbaarheid lastig te toetsen maar TL2 is iig een filter dat het je actief moet zijn op het forum voor het kan.

8 likes

Kan dus wel, topic kan gesloten worden :slightly_smiling_face::+1:

Ik zie het probleem ook niet zo. :face_with_monocle:

Snap de opmerking niet zo goed…
Mijn vraag/punt is dat vragen naar iets als beginner op het forum toch veel relevanter is dan iets aanbieden.

Dat het verkopen vanaf TL-2 kan snap ik volkomen en gezien de missie en visie van dit forum ben ik het daarmee eens.

Als het kon bestond deze vraag niet :slight_smile:

  1. Ik kijk in “Gezocht”
  2. Ik pak de eerste de beste post en kijk naar het Trustlevel van de poster
  3. Dat blijkt TL-2 te zijn.

Oftewel: jouw aanname klopt niet.

2 likes

Bij een deal heb je een koper en een verkoper nodig. Het is dus fijn als beide partijen betrouwbaar/traceerbaar zijn. Met een TL-1 heb je nog geen track record. Dus voor een verkoper onduidelijk wat voor vlees hij in de kuip heeft

Even een voorbeeld. Ik heb vorige week een horloge gekocht, maar het bandje was aan vervanging toen.
Ik wilde graag een origineel merk bandje. Kon het niet vinden op horlogemarkt en wilde het graag via dit forum vragen, maar dat kan ik (nog) niet.

Dat zou, imho, toch ook zonder hoog vertrouwensniveau moeten. Of niet?

1 like

Als de vragensteller niet wil luisteren blijft de vraag inderdaad bestaan.

3 likes

Ja. Daar gaat mijn vraag over. Het is alleen TL 2 en Up.

Omdat je tl1 hebt en geen tl2

2 likes

Nee. :man_shrugging:

Zoals beheerder en moderator Jur al eens eerder zei, het is hier geen democratie. :grin: Het forum is gratis voor iedereen, en iedereen mag meedoen maar moet zich richten naar de gedicteerde regels.

4 likes

Nee je vraag was:

1 like

Als TL1 ben je nog nieuw. Je moet bekend worden bij de vaste leden….

1 like

Tis ook een beetje een non issue, je bent als je een beetje actief bent, geïnteresseerd mee doet op het forum in no time TL-2.
Hoeft echt geen maanden te duren.

Kortom welkom op het forum en veel plezier!

4 likes