Sinds kort heb ik een horloge verkocht via Chrono24 aan een Britse meneer. Nu krijg ik een bericht van hem dat het horloge veilig is aangekomen en dat het horloge in goede staat is! Maar nu vraagt hij of hij het horloge terug mag opsturen omdat het horloge voor op zijn pols aan de kleine kant is. En nu krijg ik ook een mail van Chrono24 dat hij dit als een probleem heeft ingediend.
Kan/mag dit gewoon? Alle informaties waren duidelijk genoteerd op de advertentie. De diameter stond er ook gewoon bij! Het gaat om een vintage Tag Heuer 2000 professional.
Dat is ook mijn gevoel. Ik ken de voorwaarden van Chrono24 verder niet, maar je bent toch sowieso een droeftoeter als je van een particulier een horloge bestelt waarvan je überhaupt niet weet of je het wel wilt hebben? Ik zou het liever ook niet teruggestuurd willen hebben. Weet jij veel of hij er een ritje op de motor mee gemaakt heeft en een paar keer van de waterglijbaan is geweest. Maar ja, dan gaat zo’n knakker je in z’n recensie weer afbranden of zo.
Jazeker! Als jij duidelijk bent geweest in je ad wat de diameter is van de horloge dan heeft hij pech. Heb je dat niet, dan zou het zomaar kunnen dat hij zich daar op beroept. Maar dan nog gewoon weigeren. De groeten ermee.
Het zou zelfs kunnen, dat hij een identiek horloge heeft, waarin hij een onderdeel heeft vervangen uit jouw horloge. Zeker niet terugnemen als de grootte van het horloge vermeld was in de advertentie. Geef beleeft te kennen dat hij het horloge lokaal kan verkopen.
Ik zal nog Chrono24 een mailtje sturen over deze situatie. Ik heb een optie gekregen om schikkingsvoorstel te doen. Wordt de transactie op dit moment tijdelijl op hold gezet?
Als het geld op een escrow rekening staat wordt het gewoon zover ik weet na 5 dagen op je rekening gestort. Maar bel ff naar Chrono24 en vraag naar Laura. Super lieve dame die meer dan bereidt is je te helpen. Mijn overall ervaring met Chrono24 is dat uiteindelijk de verkoper meer geholpen wordt door Chrono24 dan de koper. Alleen zullen ze in “rustige” gevallen de koper ook tegemoet willen komen, maar als je aan Laura (of elk ander hoor) uitlegt dat je hem niet terug wilt nemen om welke reden dan ook, dan zullen ze daar zeker niet raar over doen. Maar bereidt je wel voor op een negatieve review.
Eerlijk gezegd vertrouw ik de koper ook niet. Zoals @taaiewillem zei, goed kans dat er een onderdeel uit je movement is vervangen of misschien zelfs de hele movement is vervangen door een replica. Heb gekkere dingen gezien in deze wereld
I understand that however the watch was advertised as the 37mm WK1110 model. The model I received was the WK1211 which has a diameter of 35mm therefore being smaller than the watch advertised. I understand if this was a mistake on the post however I didn’t receive the watch originally advertised.
Wellicht dat hij wel gelijk heeft dan. Ik moet dit thuis even rustig op mijn gemak uitzoeken.
Hmm, daar heeft hij zeker wel een punt. Met dat argument zou ik zeker kijken of er niet een oplossing gevonden kan worden. Een schikkingsvoorstel is voor beide idd het beste.
Ik zou als koper in dit geval niet met een schikking akkoord gaan. Als ik een horloge koop wil ik niet een ander model krijgen. Als dit waar is zou ik hem zijn geld terug geven.
Stond er een 37mm horloge in de advertentie en heb jij hem een 35mm horloge opgestuurd? In dat geval zou ik ook mijn geld terug willen als koper, hij heeft gewoon niet gekregen wat hij heeft gekocht.