Ik heb het over de wet. Wettelijk gezien mag iedereen een aankoop terug brengen, ook van een particulier zoals bijvoorbeeld een verkoper op Marktplaats. Nu is het zo dat het bij de meeste particulieren vrij lastig is. Maar in zo’n constructie als bij Chrono24 kun je makkelijker op die rechten gewezen worden. Maar goed, iets van mij staat hiervan bij. Ik heb geen rechten gestudeerd en kan mij gewoon vergissen, mijn excuses dan.
Daarvan is hier dan sprake. De wettelijke bepalingen van consumentenbescherming gaan alleen op voor de verkoop van een bedrijf aan een particulier.
Net opgezocht en idd je hebt helemaal gelijk.
Nu is het alleen de vraag hoe dit zit in zo’n constructie zoals bij Chrono24. Je hebt namelijk te maken met een derde partij die niet opereert als een particulier.
Het gaat nu over juridische details, terwijl de verkoper, zij het per ongeluk, het verkeerde referentienummer heeft geadverteerd.
Een fout, kan gebeuren, maar je zult hem dan toch terug moeten nemen. Voordeel van deze situatie is dat het iets onwaarschijnlijker is dat er onderdelen zijn verwisseld of wat dan ook. Niet altijd uitgaan van het slechte in de mens, zeker niet als de fout bij jezelf ligt.
Als ik bovenstaande goed leest en het klopt,
Tja als je adverteert met 37mm en een 35mm opstuurt zou ik hem ook terug sturen.
Dat doet volgens mij niet ter zake (net als bij Marktplaats en eBay bijvoorbeeld). Wat telt is de relatie tussen de koper en de verkoper. Helaas lukt het me nog niet echt om daar een fatsoenlijke bron voor te vinden, dus blijft het vooralsnog bij mijn lekeninschatting, en ik ga nu eten, het spijt me.
Ik accepteer dat dit mijn fout is en laat het horloge gewoon terugsturen! Wellicht dat dit horloge later in horlogemarkt geplaatst wordt!
Case closed👍🏽
Heel netjes van je
Misschien slimmer om dat eerst te doen voor je wat roeptoetert.
Hier verkopen is wel wat makkelijker ja
Netjes opgelost.
netjes gedaan
@W.E En @Chillekasper zie het bericht van Alphons. De laatste regel (helaas plaatje). Je hebt koperbeschermer, behalve bij particulieren. Het is netjes dat TS het terugneemt (Chapeau, vraag even of hij zijn ervaring hier achter wil laten ;)), maar als het goed is omschreven was het niet nodig geweest.