Korte side by side Rolex 116610 en Seiko Sla017

Beide erg mooi! Maar het is natuurlijk ook deels de binnenkant waar de Sub het toch wel echt wint van de Seiko.

Ik heb niet genoeg kennis om dat goed te beoordelen. Wat ik wel weet is dat in de Seiko een 8L35 uurwerk zit, dat is in de basis een grand Seiko uurwerk, dat iets minder gedecoreerd is. En nog niet afgeregeld.

Want?

In de Sub zit een Rolex uurwerk en dat zijn simpelweg gewoon de beste uurwerken. :sunglasses: Robuust, accuraat en heeft zichzelf de afgelopen decinnia bewezen. Een 8L35 is een prima uurwerk, maar bij lange na niet van niveau Rolex. Dat is ook logish, de SLA017 is ook een stuk goedkoper.

Mooie foto’s!

En ik kies voor de SLA017. Je krijgt naar mijn idee meer horloge voor hetzelfde geld :money_with_wings:

Maar ik ben ook niet pro "stalen Rolex duikhorloges kopen voor meer dan 5000 piek’, want ik vind ze het simpelweg niet waard. Er zijn gavere duikhorloges voor dat geld :upside_down_face:

2 likes

Niet dat ik het oneens ben, maar geef eens een laat voorbeelden van stalen duikers die jij dan zou kopen?

De SLA017 :smile: Dan heb je nog meer dan 2000 over voor een leuke dresser bijvoorbeeld.

Ik ben een fan van de Seiko, maar ik zou zo’n 8L uurwerk wel af laten regelen.

Edit: ik vind wel dat de Subs eigenlijk te duur zijn voor het geld. Vooral nieuwe Subs, dan zou ik liever voor hetzelfde bedrag een gebruikte Blancpain willen.

1 like

Wat zijn dit toch twee prachtige horloges!
Bedankt voor de leuke vergelijking en mooie foto’s :+1:

1 like

Af laten regelen ga ik ook doen. Nadat de garantietermijn verlopen is… hoewel 4-5 seconden per dag eigenlijk prima is…

Blancpain… ook mooi. Wat mij bevalt van de sub is de duurzaamheid en de betrouwbaarheid. Beetje de 911 onder de horloges. Er zijn veel mooiere auto’s voor het geld. Maar niet veel betere.

2 likes

Hmm ik snap je, maar ik kijk er anders tegenaan. Bij mij op het werk heeft iedereen een moderne Sub, dus ik zie ze meer als de BMW 3 van de horloges. Zo van ik heb wel geld te branden, maar ben niet echt op zoek naar uniek duikhorloge.

Mijn mening over de Speedy’s is hetzelfde trouwens :upside_down_face:

Beide zijn qua kwaliteit geweldig hoor, maar je kan voor het geld net een wat unieker duikhorloge en chrono kopen :dark_sunglasses:

Edit: ik ben door @Fate_Amenable_To_Change wel heel erg verpest in dit opzicht. Ik dacht altijd dat de Submariner de grondlegger was van de duikhorloges, maar dat is hij niet :smile:

5 likes

Nee, daar heb je een punt. Origineel ben je er niet mee. Dat vergelijk met die 3-serie zie ik niet. Maar dat wordt een lange discussie ook, als auto- en BMWliefhebber. En bezitter😄

2 likes

Rolex is top kwaliteit, robuust, mooi modern uurwerk, een echte allemans vriend.
Echter de nieuwe fat lugs sub vind ik een onding om te zien, te duur (voor mij) en dertien in een dozijn. Ik moet er ook naar kijken en merkjes doen mij niks.

3 likes

Een submariner is in de basis te duur maar je krijgt het geld er altijd weer voor terug. En dat is voor mij ook wel een prettige gedachte. 10 jaar terug kocht ik een nieuwe 14060M 4-liner voor 3250 euro bij een grijze handelaar. Momenteel zijn deze voor het dubbele bedrag te koop.

yoda

Au. Daar gaat je argument.

Capture2

Capture

Er blijken echt, echt, echt heel veel auto’s betrouwbaarder dan een Porsche. Dus de Sub is inderdaad net een Porsche: Mensen denken dat het meer is dan het in werkelijkheid is. :slight_smile:

Ik zou wel eens een rapport willen zien van de vereniging van Horlogemakers over de MTBF en TCO van een dwarsdoorsnede van alle duikhorloges op de markt. Ik denk dat een Citizen Eco-Drive duikertje van 180 Euro nog wel eens als strafste duiker uit de bus kon rollen.

3 likes

Bij die SLA017 wel een beetje hetzelfde verhaal. Daar betaal je ook teveel voor omdat het een limited edition is.

Dat kan ook voor 200 euro :wink: Maar in dit statement kan ik me wel vinden. Maar dat is wat anders dan:

Nee, gewoon nee.

Hoezo? Gaat zo te lezen om onderhoud. Wat dat betrefd zal een mechanisch horloge met duur onderhoud ook niet hoog scoren dus. Als je zo’n lijst zou opstellen stonden de quartzen ook bovenaan, niet de subs.

1 like

Inderdaad. Ik kies voor de SKX, en ik weet in m’n achterhoofd dat ik al teveel voor mien Squale heb betaald. :slight_smile:

Nee, om de betrouwbaarheid en duurzaamheid. Die kun je eigenlijk alleen meten door de mean time between failures te publiceren. Alternatief is een analyse van de verbruikte reserve-onderdelen over een periode van 50 jaar.

Gemaakte kosten zijn op zich interessant, maar zeggen weinig over duurzaamheid of betrouwbaarheid. Als je bij Porsche voor 5 miljoen per jaar aan uitlaten vervangt heb je honderd auto’s op de weg, als je die vijf miljoen aan Toyota uitlaten verspijkerd heb je er 200.000 rondrijden. :slight_smile:

1 like

Jullie slaan naar mijn mening de plank mis. Het gaat niet alleen om duurzaamheid. Het is de mix van allerlei zaken. Ik heb goedkope en dure horloges. Maar word altijd zo moe van mensen die de duurdere horloges afkraken. Heb ikzelf nooit gedaan. In die discussie ga ik me ook niet mengen.

Hee, jij begon over duurzaamheid, betrouwbaarheid en Porsche, wat lachwekkend is.

Met de Submariner is weinig mis. Hij zou alleen 1500,- Euro moeten kosten. Net als die SLA017, trouwens. Da’s geen afkraken in mijn optiek, maar een evaluatie van de waarde. :slight_smile:

4 likes

Jaja. Zoals ik al zei: daar ga ik me niet in mengen😉

Prima toch, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van een sub.

Is appels met perel vergelijken dus niet heel zinvol he.

Wel even goed lezen in welke context hij het dropte. :wink:

Wat een onzin joh. Fijn natuurlijk als de horloges 1/5e zouden kosten van wat ze nu kosten. Maar dat is niet realistisch natuurlijk.

1 like