Korting bij de AD, feit of fabel?

Goedenavond heren (en dames) van het HF :smile:

Vaak hoor ik verhalen van mede horloge liefhebbers dat zij geen korting krijgen bij de AD, ondanks dat zij al een lange aankoop historie hebben. Nu ben ik gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn met kortingen.

Zelf krijg ik op bepaalde merken wel kortingen, merken zoals Jaeger Le Coultre, Breitling, IWC etc. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een rijke aankoop historie heb en regelmatig horloges koop die “minder gewild”? zijn. Soms help ik andere horloge liefhebbers met mijn kortingen zodat ook zij een relatie op kunnen bouwen met een AD.
Bovendien is mijn AD blij als ik nieuwe klanten aandraag. Win-win voor iedereen dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Goedenavond Barry,

Kortingen zijn gewoon mogelijk, ligt aan het merk en het horloge. Breitling zou ik nog niet gratis willen.

Hoogachtend,

Dora

37 likes

Ik zou zelf geen korting geven aan mensen die (jaar in jaar uit) de volle mep willen en kunnen betalen :thinking:

7 likes

Ik ken je niet maar ik mag je nu al.

32 likes

Feit.

1 like

Toen ik bij AD’s kocht, is al een tijdje terug, rond 15%. Voor zowel Breitling (prachtig) als Omega als Panerai. Kreeg ik het niet, ging ik weg.

4 likes

Wat de korting of de Breitling?

1 like

Rustig blijven neef. Liever een mooie Breitling dan een twotone darkroom Explorer.

12 likes

Goedenavond Michiel,

Succes met je zoektocht.
Een fijne zondag.

Hoogachtend,

Dora

35 likes

Op niet gewilde modellen zul je zeker 10-15% korting krijgen. Kijk even op chrono voor welke prijs het horloge nieuw gaat en noem dat als richtprijs bij de ad

:joy::joy::joy::joy::joy: :ok_hand: Toch nog gelachen vandaag :joy:

7 likes

Eens, een mooie premier, navitimer of die Collab met Deus zijn opzich best te pruimen.

Smakelijk topic!

Ik vraag nooit om korting.
Ik geef zelf ook nooit korting bij klanten en het irriteert me ook wanneer ze dat proberen te krijgen.
Zodoende vraag ik het zelf ook niet. Ik respecteer de prijs die iemand vraagt. Zo zie ik “het spelletje”

Dan durf ik ook altijd terug te komen wanneer iets niet is zoals het moet zijn, want ik heb diegene dan z’n gevraagde marge gegund, dan mag daar ook de volledige service voor bij zitten.

7 likes

Was ook nooit zo’n Breitling liefhebber maar vind het de laatste jaren wel veel beter geworden, en ook het imago is veel beter geworden.
Merk doet het internationaal ook gewoon erg goed.

2 likes

Dit is geen aanval, maar oprechte vraag:

Welke punten vind je verbeterd van Breitling afgelopen jaren dan? Ben ik dan wel nieuwsgierig naar, want ik zou geen punt kunnen noemen.

1 like

Ze hebben nu tenminste een paar horloges die ik zou dragen :rofl:

2 likes

Onder andere de nieuwe modellen, maar ook het feit dat ze het voor elkaar hebben gekregen dat het imago sterker is.
Het is veel minder ( en ik wil niet zeggen dat het helemaal weg is ) een kortingsmerk geworden.
Het merk wordt internationaal wat serieuzer genomen heb ik het idee.
En de omzet groeit de laatste jaren ook sterk en daarmee lijkt het merk de mindere tijden achter zich te hebben gelaten.

2 likes

Korting is (bijna) altijd mogelijk.
In mijn geval: altijd korting weten te bedingen. Soms ook puur on te testen, kreeg ik 150 korting ofzo, zei ik: het was maar ene grapje, het is goed. Kreeg ik een zooi goodies. Ik vind vooral het spelletje leuk, kijken of ienand sportief is en wat wil doen.

2 likes

Op Schiphol kreeg ik bij een Breitling stand (tijdelijke shop) zonder aandringen, 10% korting op een superocean 42, oranje plaat. Dus 10% op de ex btw prijs.
En in december 2018, 15% op een Rolex Explorer. :shushing_face: Die kans heb ik niet laten schieten.
Ze vertelde bij de AD dat ik nog geluk had en het een maandje later (dus vanaf 2019) niet meer gegeven mocht worden.

1 like

Tja, meer B09 chronografen voor mij dan.

In mijn ervaring heeft bijna ieder merk wel een cool model in de catalogus, of ooit gehad. Ik vond dit een wat nodeloos lompe openingszet van je, de vraag van TS was in mijn beleving al meermaals gesteld, maar niet heel vreemd.

Korting is mogelijk. Zo niet dan is daar Chrono.

7 likes