Vaak hoor ik verhalen van mede horloge liefhebbers dat zij geen korting krijgen bij de AD, ondanks dat zij al een lange aankoop historie hebben. Nu ben ik gewoon benieuwd wat jullie ervaringen zijn met kortingen.
Zelf krijg ik op bepaalde merken wel kortingen, merken zoals Jaeger Le Coultre, Breitling, IWC etc. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een rijke aankoop historie heb en regelmatig horloges koop die âminder gewildâ? zijn. Soms help ik andere horloge liefhebbers met mijn kortingen zodat ook zij een relatie op kunnen bouwen met een AD.
Bovendien is mijn AD blij als ik nieuwe klanten aandraag. Win-win voor iedereen dus
Op niet gewilde modellen zul je zeker 10-15% korting krijgen. Kijk even op chrono voor welke prijs het horloge nieuw gaat en noem dat als richtprijs bij de adâŠ
Ik vraag nooit om korting.
Ik geef zelf ook nooit korting bij klanten en het irriteert me ook wanneer ze dat proberen te krijgen.
Zodoende vraag ik het zelf ook niet. Ik respecteer de prijs die iemand vraagt. Zo zie ik âhet spelletjeâ
Dan durf ik ook altijd terug te komen wanneer iets niet is zoals het moet zijn, want ik heb diegene dan zân gevraagde marge gegund, dan mag daar ook de volledige service voor bij zitten.
Was ook nooit zoân Breitling liefhebber maar vind het de laatste jaren wel veel beter geworden, en ook het imago is veel beter geworden.
Merk doet het internationaal ook gewoon erg goed.
Onder andere de nieuwe modellen, maar ook het feit dat ze het voor elkaar hebben gekregen dat het imago sterker is.
Het is veel minder ( en ik wil niet zeggen dat het helemaal weg is ) een kortingsmerk geworden.
Het merk wordt internationaal wat serieuzer genomen heb ik het idee.
En de omzet groeit de laatste jaren ook sterk en daarmee lijkt het merk de mindere tijden achter zich te hebben gelaten.
Korting is (bijna) altijd mogelijk.
In mijn geval: altijd korting weten te bedingen. Soms ook puur on te testen, kreeg ik 150 korting ofzo, zei ik: het was maar ene grapje, het is goed. Kreeg ik een zooi goodies. Ik vind vooral het spelletje leuk, kijken of ienand sportief is en wat wil doen.
Op Schiphol kreeg ik bij een Breitling stand (tijdelijke shop) zonder aandringen, 10% korting op een superocean 42, oranje plaat. Dus 10% op de ex btw prijs.
En in december 2018, 15% op een Rolex Explorer. Die kans heb ik niet laten schieten.
Ze vertelde bij de AD dat ik nog geluk had en het een maandje later (dus vanaf 2019) niet meer gegeven mocht worden.
In mijn ervaring heeft bijna ieder merk wel een cool model in de catalogus, of ooit gehad. Ik vond dit een wat nodeloos lompe openingszet van je, de vraag van TS was in mijn beleving al meermaals gesteld, maar niet heel vreemd.