Marges zijn enorm klein nu. Breitling doodt de kleinere juweliers en gaan enkel met grote winkels of hun eigen boutiques door.
Dat dus …hoewel ze recent een grote nieuwe SIS hebben geïnstalleerd bij Kopmels in Doetinchem, met alle respect toch een wat kleinere juwelier in een wat kleinere stad. ( topografisch misschien interessant … ? )
Als een Roermond of grijze dealer vaak zo grote korting kan geven op sommige modellen moet de marge toch nog redelijk zijn?
Roermond is van Breitling zelf…
Korting blijft korting of deze nu van Breitling komt of van ergens anders. Voor een koper telt enkel de prijs toch
Roermond is van Breitling zelf inderdaad en de grijze dealer koopt vaak bulk, dus hogere kortingen, of hij krijgt courantere zooi er bij.
Je stelt dat de marge dan wel groot moet zijn maar als een winkel van jezelf is kun je toch wel meer korting geven.
Je hoeft dan toch geen marge af te dragen aan de juwelier ?
En zoals al eerder gemeld, daar kun je dan dus alleen discontinued modellen kopen en dus niet de Avenger 43 die de TS zoekt.
Dat valt tegen. Want die marge voor een winkel is voor winkelruimte, personeel, inrichting, managen van de shop etc. Of dat nu een externe partij is of van jezelf.
Maar Breitling is toch zelf producent van Breitling horloges en als ze die nou in hun eigen winkel gaan verkopen hebben ze toch meer ruimte om korting te geven.
De hele ketting is van Breitling zelf…
Op chrono24 de goedkoopste Breitling avenger 43 in Europa is 2875€ op canvas en op de website van Breitling zelf kost deze zelfde 3900€…
Spijtig genoeg geen in BE/NL momenteel om juiste te vergelijken.
Dus als ik het goed begrijp vind je in die outlet Roermond enkel modellen uit vorige collecties? (Misschien domme vraag, excuses hiervoor ). Weet iemand of ik de voorraad kan raadplegen of moet ik de 150km rijden om dat te achterhalen?
Dat klopt.
Ik ga het niet checken maar je zal best gelijk hebben, en uitzonderingen zullen er altijd zijn hoewel ik altijd voorzichtig zou zijn.
Wat ik duidelijk wilde maken is dat een AD gewoon geen ruimte heeft om 30% korting te geven op een nieuwe Breitling.
Dat valt dus tegen is wat ik zeg. Wanneer je die onderdelen zelf scherper kunt inkopen en beheren, dan wel. Het ligt dus aan veel factoren, waaronder locatie (kosten) en verkoop volume of je het zelf goedkoper kunt.
Kern is, dat je niet de marge van de winkel nu aan de consument kunt geven, aangezien je nu zelf extra kosten hebt.
ik denk dat die niet meer als 40% van retail prijs betalen aan inkoop,dus ze kunnen wel 30% geven maar ik denk dat het niet meer mag van breitling
Ze betalen beduidend meer dan 40% van de retail prijs.
Slaets Antwerpen gaf (geeft?) 10 a 15% op alle Breitling, incl. nieuwe modellen.
Ik was afgelopen zaterdag nog bij een Breitling AD in Brabant voor een Breitling Avenger Seawolf met gele dial.
Korting? nul, nada, niks…
Heeft geen marge meer zei de AD.
Heeft geen marge meer zei de AD.
Das best gelul want marge zat. Een kwart kan er zo af hoor.
volkomen mee eens, maar als hij geen korting geeft met dit argument ben ik snel klaar