Korting op Longines

Tell me more…:smiley:

1 like

Ach, zo heeft ieder zijn hogere doelen in het leven, nietwaar?

BS

1 like

Bedoel je hiermee bijvoorbeeld Altherr? Ik ben wel benieuwd aangezien ik de Zulu Time op het oog heb.
40% zou uiteraard een no brainer zijn!

Nee beter! Dat die winkels leegstaan heeft een goede reden. Kunnen we daar mooi woningen van maken, die hebben we wel hard nodig.

1 like

Lijkt me sterk, met 40% korting verdienen ze namelijk niks meer.

30% kan dan verdienen ze nog iets maar 40% kan niet, dan verdienen ze niks meer.

Leuk trouwens voor consumenten maar wat ben je dom als reseller on zoveel korting te geven… :joy:

Ik snap trouwens ook niet dat een merk als Longines hier niks aan doet, bizar.

1 like

De korting varieert natuurlijk op verschillende modellen, zelf de kleur van de wijzerplaat maakt verschil. Maar ze zitten er zelf tussen met tegen de 40% korting. Gewoon gloednieuw.

Evengoed, ik word hier door sommige mensen afgekafferd alsof ik hier sterke verhalen zit op te hangen.

Voor de mensen die liever die 1000-2000 in hun zak houden, doe je research en doe er je voordeel mee.

Zelfde geld voor breitling en nog vele andere merken.

1 like

Ik kaffer je zeker niet af, maar stel alleen dat een reseller bij 40% korting niks meer verdient.

Merken zouden zelf zo’n reseller aan moeten pakken maar blijkbaar gaat het bij sommige merken zo slecht dat ze het maar zo laten.
Wat die reseller in de voorbeelden die je laat zien doet mag gewoon niet.
Treurig… maar goed voor consumenten misschien.

2 likes

Het is niet 1 reseller he, er zijn gewoon meerdere die dit doen. Allemaal Duits. Als je hem ophaalt in Duitsland is t nog goedkoper wegens het lagere belasting tarief daar.

Korting vragen, doen ze niet eens moeilijk over, 100-200 euro er extra af boeit ze geen reet.

Het moet wel erg slecht gaan met een merk dat ze niet ingrijpen.

2 likes

Het scheelt je als consument een bak afschrijving.

Nou goed dan, voor de mensen die graag bij een echte juwelier een Longines willen kopen met korting (en er misschien nog 5% extra korting vanaf kunnen lullen), bij Nellissen in Venlo kun je terecht (leuke stad overigens, waar je best aardig kunt shoppen en terrasjes kunt pikken).
Voor de mensen die echt tot op de bodem de állerlaatste druppel korting uit de handel willen knijpen en hem uiteindelijk wellicht naar de knoppen helpen, ga lekker online een Longines bestellen in Duitsland. We zien de NA’s hier dan wel verschijnen.

17292475532977894869031822707588

3 likes

Oh ja, dáár ging het inderdaad om bij de hobby, het vermijden van afschrijving, nou weet ik het weer. Sorry, dacht dat het om het plezier van het verzamelen en dragen ging.

1 like

Ja, maar dat is makkelijk praten als je wat goedkoper meuk draagt. Bij higher-end laat je letterlijk duizenden euro’s op de plank liggen. Mij niet bellen.

2 likes

Beste wel logisch, eigenlijk.

Al die resellers verdienen vrijwel niets op de horloges tijdens de transactie. Einde jaar wordt de balans opgemaakt, en dan komt de bonus vanwege het aantal horloges. Daarop wordt verdiend, omdat ze serieuze aantallen wegzetten.

Overigens gaat dit ook zo bij Breitling, Omega, Tudor, Baume, TAG, etc. Dus, niet alleen Longines.

Ik ga ervan uit dat het voor de mensen die higher-end kopen, en dat ook kunnen betalen, “duizenden euro’s” hetzelfde zijn als wat voor degenen die “goedkopere meuk” dragen, zoals je een grote groep liefhebbers dan maar even lekker op hun plek zet, een paar honderd euro’s zijn. Dus als je met de grote jongens mee wil doen, moet je m.i. niet zo miepen over geld. En anders hou je maar de schijn op, dat doen er hier wel meer.

1 like

Klopt niet wat je stelt.
Bij dit soort merken zijn er sales bonussen op het einde van het jaar ( je hebt het over een paar procentjes ), maar je hebt als merk ook nog te maken met je imago.
Als merk dien je je imago te beschermen en dat doe je niet door openbaar kortingen toe te staan, dat schaadt je imago.
Ik heb zelf jaren bij Richemont gewerkt en ik weet dus hoe het werkt.

4 likes

Sommige “horlogeliefhebbers” krijgen een strakkere plasser van de korting dan van het horloge zelf.