Vraag jij korting bij een AD voor jou nieuwe horloge van +1800 euro?
Want de marges zijn hoog. Tot wel 2/3 van de prijs…
Of koop jij toch maar online bij chrono24? Waar vaak al een mooie korting op zit?
Vraag jij korting bij een AD voor jou nieuwe horloge van +1800 euro?
Want de marges zijn hoog. Tot wel 2/3 van de prijs…
Of koop jij toch maar online bij chrono24? Waar vaak al een mooie korting op zit?
Wat ik voornamelijk hier op het forum lees, is dat de prijzen op Chrono24 aan de hoge kant zijn
Als echte Nederlander hoor je altijd om korting te vragen. En zeker op iets van 1800 euro. Zelfs bij de Mediamarkt krijg je het voor elkaar.
Er zijn denk ik prima deals te vinden op Chrono. Maar daarbuiten ook prima natuurlijk
Al is dat wel moeilijker sinds ze een laagste prijs garantie hebben.
Maar ja, ik vraag altijd korting. 20-25% is goed te regelen is mijn ervaring.
Hoorde laatst van iemand dat hij korting heeft gekregen op een sporttas in een sportzaak. Enkel omdat hij zei dat de prijs te hoog was i.v.m. Sinterklaascadeaus (er was een max. als prijs afgesproken). Binnen no time had hij korting gekregen …
Dat zou ik zelf niet snel doen op een dergelijk bedrag. Maar bij € 1.800,- is er vaak meer ruimte. Gewoon afvragen of het voor jou een scherpe deal is of acceptabele prijs (of dat € 1.700,- gangbaar is).
Ja, toen ik destijds mijn nieuwe Rolex bij S&C kocht vroeg ik ook om korting.
Ik vraag dat soort dingen altijd bij duurdere aankopen en ik krijg bijna altijd een vriendelijke reactie terug. Zolang je zoiets respectvol voorstelt is er niets aan de hand. Je krijgt hooguit een NEE voor je kiezen.
Oh ja, op die Rolex kreeg ik toen bijna 10% korting en dat was geheel niet gek toen.
Tenzij het een gewild model is met een lange wachttijd hoef je nooit de listprice te betalen. Een korting van 10-20% moet zeker mogelijk zijn. Vergeet niet dat chrono24 de mogelijkheid biedt om een aankoopvoorstel te doen waar je een voorgestelde prijs kan invullen.
Hahaha! Daar zou ik me voor schamen.
Maar voor een horloge van 1800 is het best de moeite waard om het te vragen of een ander bedrag voor te stellen.
Het horloge kost ongeveer 2400 euro bij de AD…
Op chrono24 1650 euro… + 39 euro verzendkosten.
Weet dus niet of je echt kan onderhandelen bij een AD, heb het nog nooit gedaan… online is makkelijker, maar ik wil de AD ook iets gunnen zonder zelf gekke prijzen te betalen.
Hangt beetje van de sfeer af, kopje koffie tijdens het kijken en proef dragen betekend niks vragen. Wel vragen wanneer je wat extra’s koopt, band,sluiting,iets voor de vrouw. Bulk korting
Anders even de vraag wat de kassa prijs is in de groep gooien.
Mijn ervaring is wanneer je het niet vraagt ze er zelf mee komen over het algemeen. Aan de kassa gaat er altijd iets vanaf.:
Even voor het juiste begrip. Kost hij nu 2400 E of ergens tussen de 1800 en 2400 E. ?
Als de dealer hem reeds heeft afgeprijsd van 2400 naar pak weg 1800 euro, dan denk ik niet dat je daar nog een ‘gulden’ af krijgt, maar je weet het nooit… Je kunt het altijd proberen.
Ik snap dat ‘gunnen’ en die gedachtegang daarachter nooit zo goed bij aankopen van AD’s. Op basis waarvan zou ik een dealer meer geld gunnen dan dat het product eigenlijk waard is? Het zijn in beginsel toch niet je vrienden? Vanwege de ervaring? Omdat je een kopje koffie aangeboden krijgt en ze je met ‘u’ aanspreken? Ik snap het niet Het is gewoon handel.
Ja, een klant wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar het is minstens zo verwerpelijk wanneer een dealer honderden euro’s teveel zou vragen en dat kennelijk ook onderkent door jou vervolgens een flinke korting op de prijs te geven.
Uiteraard staat het eenieder vrij om te vragen wat hij wil, maar het staat ook eenieder vrij om een poging te doen tot onderhandelen. Zeker bij dure horloges zou ik dat laatste doen.
Ik probeer altijd transparant te zijn richting een AD. Ik geef aan wat de prijzen op de grijze markt zijn en vraag wat zij met de prijs kunnen doen. Wanneer de prijs van de AD veel hoger is koop ik het gewoon online maar dan heb ik ze wel een kans gegeven.
Ik heb best wat extra geld over voor het feit dat een horloge in Nederland bij een plaatselijke AD geleverd wordt maar wanneer het verschil bijvoorbeeld €500,- is op een horloge van €2.500,- dan kan ik het voor mijzelf niet verantwoorden om hem nog bij de AD te kopen.
Er zit vaak toch fabrieksgarantie op, wanneer er iets met een horloge is stuurt de AD het horloge voor mij op. Voor die paar honderd euro wil ik dat ook best zelf doen.
Kost 2400 retail bij een AD en op Chrono24 1659 + verzending.
Maar als de AD hem laat gaan voor 1700 euro koop ik liever lokaal, ook voor garanties maar eerder voor het persoonlijk contact, elke handelaar moet kunnen verkopen, anders kan je binnenkort nergens meer terecht dan je computer.
Ook eens aanpassen kan bij de AD makkelijker dan online, maar dat is me geen 700 euro waard.
Maar het gaat hem niet om dit specifieke geval, het gaat er om in het algemeen… vraag jij korting bij de AD of koop jij gewoon steeds online?
Buiten dat heeft het aankoopproces ook waarde. Een beetje rondkijken, wat klokken passen die ik waarschijnlijk nooit kan betalen etc is toch leuker dan een iets in je digitale winkelmandje schuiven. Ook kan een horloge tegenvallen als je hem uit de doos haalt.
Diezelfde AD waarvan je verwacht dat ie je een topservice geeft als je alle klokjes eens wil passen ? Diezelfde AD waarvan je een topservice verwacht als er iets mis is met je klokje ? Wil je van die man de goedkoopste prijs van de markt ?
Die man geeft zelf toch geen garantie maar de fabrikant!
En een klokje passen duurd 10 min… dat hoeft dus geen 700 euro te kosten.
Voorraad hebben en een winkel waar je het kan passen kost wel geld
Ik moet ook zeggen dat ik een AD met veel kennis van zaken ook sneller iets gun. Helaas maak ik vaak mee dat ik zelf, door wat online vooronderzoek, meer kan vertellen over het horloge dan de verkoper bij de AD. Regelmatig verstrekken ze ook compleet verkeerde informatie, in zo’n geval is het voor mij gelijk klaar.