Er zijn mensen die een horloge eerst willen passen.
Dat is ook mijn beschouwing.
S&C bood me 20% op een Zenith El Primero zonder dat ik erom gevraagd had! Ace gaf een prijs van 3950 op een list van 5100ā¦(daar vroeg ik er wel om want ik was bereid om tot aanschaf over te gaan)
Ik zou nooit om korting vragen als ik niet op dat moment de knoop kan/wil doorhakkenā¦
Naar mijn ervaring zijn vooral tweedehandse horloges aan de prijs op Chrono24, nieuwe horloges kun je er voor scherpe prijzen kopen. Om een voorbeeld te geven; de Speedmaster, deze kun je er voor ā¬2.995,- incl. verzending vinden (uk). De listprijs is ā¬4.300,- als ik mij niet vergis.
Helemaal mee eens! Korting onderhandelen, dan ook de deal doen!
Betaal je via chrono24 niet nog is invoer kosten? Staan veel horloges buiten de EU op die aantrekkelijk geprijst zijn.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Stel dat het verschil tussen de listprijs en de grijze markt ā¬1000,- is en de AD kan mij een korting geven van ā¬200,- dan gaat het voor mij niet door.
Zoals ik aangegeven heb wil ik bij een AD best meer betalen maar het verschil moet wel binnen proporties blijven en ik moet het voor mijzelf kunnen verantwoorden. Ik heb de AD dan in ieder geval de kans gegeven om een deal te maken, ik had het horloge ook zonder bezoek aan de juwelier online kunnen kopen.
Uiteraard.
binnenkomen met de chrono24 prijs in je hand (op je smartphone), geen koffie , niet gaan zitten , alleen vragen 'deze hebben jullie in de etalage , kunnen jullie die voor dezelfde prijs leveren als op chrono24 ?'
gewoon recht op de man af vragen
zou geen probleem moeten zijn aangezien ze wel gewoon omzet pakken
en als het bij de 1 niet lukt loop je naar de volgende juwelier die hem heeft
Klopt, veel horloges die aangeboden worden komen uit Azie en de VS. Echter zitten er ook veel handelaren in Italie, Duitsland en Engeland die horloges voor scherpe prijzen aanbieden.
Precies, gewoon transparant en bereidwillig het gesprek aangaan. Geen van de partijen heeft iets te verliezen.
Ik vraag eerlijk gezegd meestal wel om korting
Als ik nieuwe kleren koop; meubels; televisie; etc etc.
Natuurlijk niet bij de Action maar bij duurdere artikelen en bij horloges vind ik het een normale vraag.
Het gaat mij ook een beetje om het gebaar en āhet gunnenā ā¦als verkoper(s) daar geen gehoor aangeven loop ik meestal weg!
Uiteraard uitgaande van het feit dat je de korting reĆ«el vindt; je hoeft niet overal mee akkoord te gaan. Maar als je akkoord bent met de prijs, dan ook de deal doen en niet vanā¦" dank u wel meneer, ik ga er nog even over nadenkenā¦en pleite" Een korting is namelijk ook een momentopname en gevoelskwestie, ook voor de verkoper, dan is het ook netjes om tot zaken te komen met de verkoper. Maar ik realiseer me dat dit heel subjectief is. Ik denk er zo over, maar minstens de helft van de wereld denkt er anders over.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Zodra er een bod ligt moet je dit accepteren of afslaan.
Als je rijdt in een āBMWX6Mā dan hoor je niet om korting te vragen. Zodra je een AD binnenstapt wijs je de klok aan die je wil hebben en haalt uit je achterzak een aantal flappen. Die leg je neer op de toonbank en 2 minuten later loop je met klok en al de deur uit richting je auto. Die staat tenslotte prominent voor de winkel op de stoep (fout)geparkeerd.
Vriend van me laatst bij SC in de pc hooft : korting? Absoluut niet !
Naar SC Haarlem geredenā¦korting ? Tuurlijk meneer ! Bijna 1000 euro eraf.
Dus het ligt ook n beetje aan de locatie,verkoper,vorm vd dagā¦
Niet helemaalā¦
Ik moet wat euries kunnen uitsparen op het klokje om de 555 paarden van drank te kunnen voorzien om naar de AD te rijden.
Chrono24 leverd het aan de deur en kunnen de paarden op stal blijven.
En de verkoper op Chrono24 is ook een AD, maar die is al blij met een kleinere marge.
Soms zijn de klokjes op Chrono24 oudere modellen, maar zijn de nieuwe modellen dan weer niet zo mooi.
Maar zoals eerder geschreven liever een lokale AD, zodat ook die kan blijven bestaan en ik in de toekomst niet enkel tegen mijn computer hoef te praten⦠āHey siri, vind jij deze klok passen bij me? ā
Maar wat ik zeker NIET zou doen is bij AD passen en dan bewust online kopen, tenzij de AD echt niet mee wil in eventuele korting.
Maar even voor mijn beeld. Je rijdt dus in een auto van circa ⬠200.000,- en wil een paar honderd euro korting op een horloge? Overigens niets mis mee maar gewoon uit nieuwsgierigheid
Een keer heen en weer rijden naar een AD en je schrijft meer af op de auto dan de korting die je bedingt
Hij heeft een forumnaam van een dikke BMW, maar toch nooit gezegd dat hij erin rondrijdt?
Er is ook een REDEN waarom sommige mensen in een auto van 2 ton kunnen rijden.
En die reden is niet dat zij gedurende hun werkende leven als domme randdebielen geld uitgaven en nooit voor een deal of korting gingen