Kostbaarhedenverzekering: ervaringen en advies

En je moet die verzekering voor zowel binnen als buiten afsluiten me dunkt? Zit ook bij Univé.

1 like

Ik heb via Ditzo de waarde laten opwaarderen van €6000,- naar €10000,- … (edit: betreft all -in inboedelverzekering) ik heb toen ik mijn horloge kocht bij @Crownguard gevraagd hoe dit zit. Volgens mij biedt hij ook verzekeringen aan speciaal gericht op horloges? … iig geldt voor de eerste 3 jaar de nieuwwaarde, waarna je het horloge opnieuw moet laten taxeren (zo vertelde hij mij)

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of iemand al eens succesvol de diefstal van zijn dure horloge vergoed heeft gekregen.

2 likes

Bij Nationale Nederlanden inboedel all-in vallen ook horloges en zijn verzekerd tot € 15.000,-
Buitenshuis verzekeren moet apart.
Nieuwwaarde vergoeding tm 10 jaar oud, hierna de vervangingswaarde.

1 like

https://www.driessenassuradeuren.nl/downloads/formulieren

Hier heb ik mijn kostbaarhedenverzekering afgesloten.

Je hebt het product dan al aangeschaft dus lijkt me moeilijk in de financiële problemen te komen door bijvoorbeeld een diefstal.

Op inboedel ben je verzekerd alleen in huis of bijgebouw, heb je buitenshuisdekking zijn sieraden ook buiten heel beperkt meeverzekerd. Ik heb aparte kostbaarheden verzekering is wel iets duurder maar kun je alle horloges los in zetten met taxatierapport en zijn dan wereldwijd voor de getaxeerde waarde verzekerd

Leuk, 2000 euro terugkrijgen voor je Submariner uit de jaren negentig. :joy:

2 likes

Want de standaardverzekering vergoed iets van 500€ meen ik per horloge toch? Wat betaal je ongeveer, dan weer ik als ik ze bel wat ik mag verwachten.

1 like

Ik vond zelf dit topic ook erg handig! Daaruit heb ik toen besloten te investeren in een goede kluis.

Neen, niet van ieder afzonderlijk horloge maar wel van je duurste. Dat is namelijk het maximum dat ze per stuk uitkeren tot aan het plafond van de totale verzekerde waarde. Stel dat je verzekerd bent tot 10K in totaal met een max. van 5K per stuk. Ook al wordt er bv. een horloge van 8K gestolen, je zal voor dat horloge max. 5K uitbetaald worden. Als je dan nog een horloge zou hebben van 2K wordt dat wel gewoon volledig vergoed.

Ik betaal enkele tientjes meer per jaar als uitbreiding op mijn woning/brandverzekering (uitgebreid met extra pakket voor juwelen). Daarmee ben ik gedekt bij inbraak of overval met geweld o.i.d. buitenshuis (verlies valt hier dus niet onder). Voor hen zou foto’s waarop ik het horloge draag voldoende zijn als bewijs (stond ik ook van te kijken :slight_smile: ) Nuja, we zien wel hoe het loopt als ik de verzekering echt een keertje nodig zou hebben (hout vasthouden dat dit nooit gebeurt…).

1 like

Ik neem toch aan dat een factuur/ bon van de juwelier ook volstaat ter onderbouwing van de waarde?

1 like

:laughing::+1:

1 like

Tip: thuis een grote valse bijtgrage hond. Nog beter, twee van die honden. Voor op straat, pipa aanschaffen. Ik kwam voor die Rolex maar kreeg lood. Geintje! :smiley:

1 like

Want dit zal de dieven weg jagen…

daar is dit beestje veel te lief voor haha

3 likes

Denk trouwens dat het een goed idee is een kluisje te plaatsen met wat nutteloos rammelspul erin. Kluisje redelijk makkelijk te vinden, in een slaapkamer bv. Met keilbouten bevestigen zodat ze wel wat werk hebben en denken voor de hoofdprijs te gaan.
Dan een perfecte bergplaats maken. Voorbeelden met filmpjes hiervan op Youtube. Daar je kostbaarheden in.
Alles begint trouwens met goed hang en sluitwerk. Ook op ramen. Bovenverdieping ook. Garagedeur.
Schuifpui. Mijn vader heeft vroeger bij voorkoming misdrijven gewerkt en diverse inbraak preventie opleidingen gehad. Mochten bv. Met gereedschap en breekijzers losgaan op proefopstellingen bij Lips.
De theorie is dat overal binnen te komen valt mits je voldoende tijd hebt als inbreker. En daar zit m t meestal in.
Het moet makkelijk en snel. Ja maar dan slaan ze een ruit in. Dat doet een inreker echt liever niet. Maakt echt veel herrie en kans op verwondingen bij het er doorheen klimmen is groot. Bloed is DNA. Tenzij hij dan om het hoekje een sleutel om kan draaien of een raamhendel Ook in het volle licht staan vinden ze erg vervelend… Goede sloten dus, sluitplaat rond de cilinder met trekbeveiliging en sluitkom in kozijn. Bijzet penslot. In Amsterdam werd in mijn buurt veel ingebroken. Toen ik de woning betrok samen met mijn vader e.e.a. aan hang en sluitwerk uitgegeven en geinstalleerd. Was vaak weekends weg naar de camping en ja hoor, ook een inbraakpoging bij mij op een slaapkamerraam achterkant van het huis. Niet geslaagd wel schade aan het hardhouten kozijn. Het Nemef raamslot ondersteunde de twee raamgrepen die bij andere woningen uitbogen. Dievenklauwen aan de scharnierkant.
Als je goed hang en sluitwerk hebt en verlichting die al dan niet aanspringt, grote kans dat ze jouw huis overslaan en iets anders zoeken wat makkelijker is. Dan heb je nog je kluis en je perfecte bergplaats.

3 likes

Hij kijkt wel boos! :smiley::+1:

Ik heb nog niet het hele topic door gelezen, maar volgens mij heeft mijn verzekeraar AON een relatief mooi aanbod;

Voor lijfsieraden:

  • tot € 6000 standaard meeverzekerd in de inboedelpolis.
  • tot max. € 19.000 bij te verzekeren op de inboedelpolis.
    -Bovenstaande is van toepassing als de totale verzekerde waarde € 200.000 niet overschrijdt. Dan is er geen taxatie of kluis nodig.

Wat het precies kost moet ik nog even uitzoeken. Ophoging van de standaard 6000 naar 12500 kost ca. € 15,- per maand.

1 like

Of je wordt lid van een motorclub, beste verzekering tegen inbrekers.

2 likes

Gewoon een slot op de deur van de kinderkamer kan toch ook.

1 like