Kosten omega seamaster

Beste forumleden,

ik ben op zoek naar een omega seamaster met datum aanduiding. De prijzen lopen nogal uiteen; vandaar dat ik toch even aan jullie zou willen vragen wat een schappelijke prijs zou zijn voor een dergelijk stuk.

Het gaat uiteraard om een vintage model :slight_smile:

Bedankt !

Een jaren 60 model Seamaster (verguld; geen gouden versie) met datumaanduiding & automatic gaan op Catawiki rond de 600-800 euro. (Dat alles in redelijke tot goede staat)
Prijs van stalen versies ongeveer gelijk maar je ziet ze minder vaak.

Handopwinder Seamasters met datum:100-200 euro lager (ruw gemiddelde) ;

Volledig gouden versies worden gemiddeld tussen de 1000-1200 euro getaxeerd.

Staat/merk bandje of aanwezigheid van Omega gesp/doos of papieren lijkt gezien de leeftijd niet echt een relevant v.w.b. invloed op vraagprijs/taxatie waarde.

De staalkleurige vierkante televisie modellen uit de jaren 70 (quartz) gaan gemiddeld weg tussen de 200-300 euro. (ook heel leuk om erbij te hebben! :sunglasses:)

Groeten, Jeroen.

P.s. gemiddelde hamerprijs bij veilinghuizen in Arnhem is ongeveer gelijk aan bovenstaande bedragen.
(ik bezoek regelmatig veiligen; een vrij dure hobby :blush:)

6 likes

500-600 voor chubby lugs automatic seamaster

Catawiki is geen goede referentie. Prijzen daar slaan vaak helemaal nergens op, soms enorm hoog, soms enorm laag. En dan nog maar te zwijgen over de schattingen van de veilingmeesters. Je kan beter bij ebay sold listings kijken bijvoorbeeld.

Jezelf goed inlezen en geduldig zoeken tot je een leuke aanbieding tegenkomt. Ik zou zeggen Seamasters beginnen bij rond de 300 euro en 4-500 voor een goeie. Maar het hangt ook erg af van het model. Maar Seamaster is nog al een breed begrip, een Seamaster 300 kost al gauw 5000+.

1 like

Ik onderschrijf dat volledig.
en als je dan zo’n veilingmeester er op attent maakt dat ie de prijs volslagen mis heeft (in de orde van duizenden teveel) dan krijg je een vreselijk arrogante reactie terug.

Er vergeet niet dat je ook nog eens 30% opslag mag aftikken en dat er over het totaal nog eens 21% btw bijkomt.

Bij catawiki komt er 9% extra bij de hamerprijs en als je binnen de EU komt geen extra kosten als btw. (de verkoper betaald zelf nog 15% van de hamerprijs aan catawiki).

Het is inderdaad 9% dus het verhaal ligt een stuk genuanceerder.

Verder blijft alles wat 2e hands is (of antiek) gedeeltelijk subjectief.
Ik vind de taxaties van Catawiki meestal aardig kloppen; maar zoals elk veilinghuis proberen zij zo zoveel mogelijk aan de hogere kant te gaan zitten.

Een mooie jaren 60’ Seamaster voor 300,- ben ik nog niet tegengekomen; niet realistisch gebrabbel wat mij betreft.

Ik ben net weer met een “dressy” '60’s Seamaster bezig; houd er rekening mee dat een beurt ook best wat kost - deze beurt hier is gratis voor een vriend; en is dus geen commerciele content, mods. :stuck_out_tongue: Het originele glas is bovendien eigenlijk altijd stuk (ook hier weer) en kost alleen al zo’n 50 euro all-in.

250 euri een geveneve seamaster.

https://uhrforum.de/omega-seamaster-geneve-kal-601-aus-1968-a-t312249

en deze seamaster van mij was ook een stuk goedkoper dan 300 euro

Geneve’s liggen lager in prijs en verder hadden we het over automatics en handopwinders; niet over quartz versies.
Overigens: als je graag je gelijk wilt halen is dat prima hoor! :kissing_heart:

Ik heb zelf trouwens ook een Seamaster Quartz; erg leuk om erbij te hebben en absoluut een aanrader!
Erg leuk om te dragen op kantoor!

1 like

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Catawiki verschrikkelijk is

Het was met name een reactie op je eerste stukje over catawiki. Volgens mij is TS niet specifiek opzoek naar een 60s Seamaster. En zoals jij aangeeft verschillen de prijzen per model.

Zijn ze dan goedkoper geworden?

Never mind thanks!
Een Geneve is voor mij ook geen genuine Seamaster moet ik bekennen :slight_smile:

Heb jij nog meer informatie over jouw Seamaster?
Ik vind die genuine Omega Seamaster quartz horloges uit de 70’s namelijk erg leuk om te hebben en dragen!

1 like

Vintage Seamaster altijd goed. Gewoon op marktplaats kijken wat je mooi vindt en wij kijken wel mee. Reken tussen de 75,- en 300,- voor een beurt extra maar dan zit je wel de komende jaren goed.

Gr. Roel

5 likes

250 euro voor een seamaster? Dat is een prima prijs!

Helaas kan ik geen duits en is dat topic al een tijdje oud volgens mij?

EDIT: Bedankt voor al de reacties tot nu toe. Wat een geweldige bijdrage aan mijn kleine vraag, helemaal top !!

Oh, als het de kosten drukt is een quartz ook nog een optie.Heb op marktplaats alleen zeer vintage (niet ronde) modellen gespot en wat kapotte modellen. Ik blijf nog even zoeken.

Geen quartz ajb, dat wordt je vierde of vijfde; over een jaar of x.

Nu aub nadenken over handopwinder of automaat. En de maat: 34mm, 36mm, 38mm. Welke kast vorm? Kleur wijzerplaat? Stalen band of leer?

:wink:

Gr. Roel

1 like

Het is een Omega 196.0125 uit 1979. Qua uurwerk wel een bijzonder horloge, zeker met het verstellen van de wijzers. De minuten en secondes moet je zetten door de kroon in te drukken. Een fototje van de binnenkant. Maar ik moet bekennen dat ik de vintage Seiko quartzen verkies boven deze Omega, van de Seiko’s was ik meer onder de indruk eigenlijk.

https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/3X/d/3/d3c62f0b246881852f1e935c73a4f40ab4f9748b.JPG

1 like

Vooral lekker rond blijven kijken tot je er een vind die je echt aanspreekt. Geduld loont! Ze zijn alles behalve zeldzaam, je komt er nog genoeg tegen. Het horloge van het duitse forum is al verkocht. Maar hou vooral veel verschillende plaatsen in de gaten waar ze worden aangeboden.

1 like

Er zit zeker een klein knopje in het midden van de kroon?
De mijne is uit 1977; ik vergeet nog wel eens na 6 maanden hoe ik em ook alweer moet aanpassen!

Thanks voor de info; ik vind het een tof horloge; hou mn ogen open! :slight_smile:

2 likes