Koud! Vakantiehorloge.......Noorwegen

Ik ga naar Tromsø en ik neem mee.

Ik lees her en der de term vakantie horloge.
Nu ga ik daar denk ik ook maar eens aan mee doen, gewoon omdat het kan…

Waar gaan we heen? Tromsø.
Wanneer? In de winter.
Dus zo goed als geen daglicht, super koud en geen maan…

Donker dus nogmaals.

Aan welk horloge denken jullie voor dit avontuur?

Stijl?
Liefst geen duiker, die heb ik al twee.

Budget? Ehm… €250 max voor dit idee.
Nieuw en/of gebruikt mag allemaal.

Roept u maar.

1 like

G shock?

4 likes

:confused: sinds wanneer ligt Tromsø in Oostenrijk?

ik kan er maar 1 bedenken, alleen denk ik niet dat je die voor €250 kunt vinden
https://www.ablogtowatch.com/omega-speedmaster-moonwatch-alaska-project-watch-review/

6 likes

Als je het budget kunt oprekken naar pak weg 300 euro, mag je mijn Bulova Moonwatch overnemen. Verkeert in bijna nieuwstaat. :wink:

2 likes

Als je van plan bent veel actief buiten te doen een kunstof horloge. Geleid de kou niet zo

Wat voor vakantie/gebruik gaat het worden? Moet het de ‘sfeer’ van een wintervakantie uitstralen of moet het ook echt functioneel zijn?

Als je daadwerkelijk actief en outdoor bezig gaat zijn dan is een G-shock wel een voor de hand liggende keus.

Anders een horloge met tritiumbuisjes?

1 like

Gaat een actief buiten gebeuren worden! Uiteraard met gezellige binnen activiteiten qua eten en drinken… roep vooral verder, vind het leuk om dingen voorbij te zien komen waar je anders nooit aan doet denken.

Kon eigenlijk maar 1 horloge bedenken. Online te bestellen en iets boven jouw budget, maar die paar tientjes mag de pret niet drukken.

Veel plezier in Tromso.

Deze dan!

Ziet er leuk uit!

G-shock vanwege:

• kunststof
  • verlichting

Luminox, g-shock of sunto.
Als je hoogtemeters gaat maken een van de laatste twee gewoon omdat het leuk is om te zien hoe hoog je zit.
Zou het liefste een kanvas band nemen (staal koud rubber broos en breekt eerder bij (echte) lage temperaturen.
Denk met hoogte aan hoe het onder je handschoenen past of dat je hem er over wilt dragen of aan een kledingstuk (iedere keer je handschoen half uit moeten is vervelend).

Dure Swatch’jes

Square G-Shock. ‘Maar dat is logisch’ :smile:

2 likes

Deze vind ik ook wel toepasselijk: Seiko SRPA01:

http://www.monsterwatches.nl/product/srpa01/

3 likes

De Suunto Core. Heb ik ook gedragen tijdens mijn vakanties in Noorwegen en Zweden. Tegenwoordig ruim binnen budget.

http://www.suunto.com/Products/sports-watches/Suunto-Core/Suunto-Core-All-Black/

1 like

Geen licht dus verlichting of lume. Geen maan, tja, geen moonwatch of moonphase dan maar. :stuck_out_tongue:

Een G shock is natuurlijk prima geschikt en binnen budget te realiseren. Maar dan zou ik wel voor een square gaan of een van de andere weinige compacte modellen omdat je hem dan op de huid wilt dragen, niet over je jas omdat hij er niet onder past:
“But, in regards to g-shocks, I did have a g-shock that I took ice fishing and at a temperature of -25C which is fairly common here, it froze up completely. I must say, that I did have it exposed to the elements, but if you just wear it on your wrist with your mitts on, any g-shock should handle the extreme cold days as the warmth from your body will keep it going good.”

Veel alternatieven zijn duurder, als je wilt dat het horloge op een “geeky” manier passend is bij de taak/reis. Maar om te brainstormen of een idee op te doen:

Landmonster:

Een Sarbje in zijn natuurlijke habitat:

Volstrekt buiten budget maar coole (en lange) historie:

1 like

Mag ik voorstellen dat je dat geld in een jas steekt? :joy::joy::joy:

2 likes

Ik ga morgen bij mijn oma op de koffie. Ze hoort en ziet slecht, en is dement. Iemand een suggestie voor welk horloge te dragen?

1 like

Een SARX033 ?:wink:

1 like