Kras in Hardlex glas. En nu?

1. De vraagsteller zegt dat het geen diepe kras is
  2. De vraagsteller vraagt hoe dit te herstellen. Je kunt er denk ik vanuit gaan dat horlogeliefhebbers hun eigen achterwerk met twee handen kunnen vinden en weten dat vervangen van de crystal een optie is - maar dat was de vraag niet.

Onzin? Denk het niet.

5 likes

Uhh niet, als je over het gehele vlak materiaal weghaalt, tot onder het nivo van de kras…….war is/was daar onduidelijk aan?

Ja, gewoon nieuw glaasje. Maar jij wil zo graag je gelijk bewijzen dat je maar blijft doorgaan.
Doei.

R T D F Q? read the damn f… question is voor sommige een the grote opgave. in dit geval het juiste antwoord lezen. ze ventileren en roepen maar wat . modern schijnt.

1 like

Het correct gebruiken van leestekens en hoofdletters is ook heel modern.

1 like

Dit heeft niets te maken met ‘gelijk willen bewijzen’ maar alles met de toon van het bericht. Waarom een serieuze suggestie afdoen als ‘onzin’? Als de rollen omgedraaid waren dan zou ik eerder zoiets schrijven:

In plaats van herstellen kun je ook overwegen om een nieuw glaasje te kopen. Voor deze Seiko kosten die hooguit een paar tientjes.

1 like

Glaasje vervangen door saffier. Kosten zijn marginaal hoger dan weer hardlex.

Uiteraard is alles te polijsten, maar hoeveel tijd en moeite kost dat? Ik zou bij een hardlex glaasje het wel weten.

1 like

Ik moest erg lachen om dit topic. Mensen nemen dingen te serieus.

Grundsätzlich heeft @EnricoTutti gelijk, maar de vraag is of het bestellen van materialen, de wachttijd, het werk wat je er aan moet verzetten en de twijfel over de netheid van het uiteindelijke resultaat de kosten van vervanging te hoog doen lijken of niet.

Ik zou geneigd zijn met de mannen in Sittard te kijken of zij een saffier kunnen plaatsen, eerlijk gezegd.

Ik koop niks meer waar geen saffier op zit, maar heb wel zin in een Seiko 5KX GMT met datumloep. Damn.

3 likes

Als je met een faceted hardlex zit zoals Seiko een paar decennia geleden deed, dan is een vervanger vinden vaak onbegonnen werk en houd je de kras, steek je een niet-faceted glas (en ben je free game voor pek en veren) of ga je de @EnricoTutti weg op. Ik zou het wel weten, ik haat krassen en pek en veren. Maar voor de OP is een nieuw vensterglas inderdaad wellicht economisch het beste, tijd kost ook geld.

1 like

Bedankt voor de Tip! Heb je misschien ook een idee hoe duur dat ongeveer gaat worden voor dit horloge?

Mailtje sturen. Dan krijg je een prijsopgave en kom je er direct achter of ze saffier op jouw Seiko kunnen zetten.

Meet even de exacte diameter van het glas op en kijk even op het achterdeksel waar het modelnummer staat, zodat ze dat direct weten.

1 like

Ik heb er een tijdje terug een stukje over geschreven, het is er wel uit te polijsten in tegenstelling tot wat de algemene tendens van de reacties hier is.

Juist! :ok_hand:

1 like

Het is te doen, maar met een modern horloge zou ik lekker kijken naar saffier en het hardlex verwijderen.