Heel fijn schuurpapier/pad korrel 3000 bijvoorbeeld ![]()
Erg grappig allemaal. Totdat iemand het echt als serieus interpreteert. En zijn eerste reactie was dat hij serieus was en het zelf ook al wel een keer had geprobeerd met een schuurspons.
Gek genoeg zie je die krassen rechts naast de kroon met het blote oog dus niet.
Bedankt voor de reacties, ik laat het de volgende keer dat ik bij de horlogemaker ben meenemen.
Er gaan allerlei filmpjes over youtube met huis-tuin-keuken oplossingen die mij deden twijfelen of ik dit niet zelf moest proberen.
Maar laat ik wijs zijn en het gewoon een prof laten fixen.
Schuren is sowieso uit den boze. Laten zitten, mijn ervaring is dat na verloop van tijd de scherpte van de kras minder zichtbaar/storend zal worden. Maar balen blijft het.
Ja het valt mee…
Gewoon negeren en wachten op een volgende beschadiging. Tot het moment dat het je echt gaat storen en dan een afspraak maken met Dik Wakker (Emmeloord) en hij maakt het horloge weer als nieuw voor je. Kost echt niet de hele wereld.
Van de website:
“De Ranger is ontworpen om elke omgeving of situatie aan te kunnen. Met ieder model dat erbij kwam, werd die spirit alleen maar sterker.”
Dan moet een beetje klussen ook wel lukken toch? Niet te flauw, het is een toolwatch, ik zou het gewoon accepteren hoor. Geeft hem karakter joh!
Beste Michel, je schrijft het al. Je doet normaal je horloge af als je gaat klussen. Inderdaad een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar als kleine oneffenheden niks zouden uitmaken zou je het horloge aanhouden. Het brushen zou ik laten doen en ik zou ook niet bij iedereen gaan. Overtuig je van het vakmanschap, laat het horloge in ere herstellen en draag hem met plezier. Niks doen is geen optie, de kras zal je blijven storen. Succes.
Om je pols dragen, dan zie deze kras ook niet zo erg.
Ow…
Das wel balen als je deze liever niet hebt…
Alles is al benoemd.
Alsnog mijn tip… Even wegbrengen en de pro het laten fixen.
Alleen dan komt het goed.
Zijn de kosten echt echt niet…
Nieuw thema
Glasvezel potlood.
Google maar even. Is minimaal invasief, met de pen streken maken in de richting van de originele brushing.
Verwacht geen wonderen maar de kras wordt zeker minder opvallend.
En Garyflex als je daar de ballen voor hebt.
(Dan moet je echt eerst even oefenen op een cheapo)
Maar dat werkt toch alleen op titanium?
Op RVS ook hoor
Verkopen!
Hier in ieder geval een leuk topic voor je! Dan brengt het je toch nog wat!
Wow, ik moet mijn prijzen herzien geloof ik! ![]()