Nog meer Russen…\
POLJOT Полет
First Moscow Watch Factory
2 x Poljot, Cal. 2609H, jaren 70.
Poljot, Cal. 2614-2H, Jaren 70
Prachtig!!
Lekker genieten jullie saam
Goedemorgen lieve mensen… hier gaan we dan.
Een nieuwe thema
Deze week is het thema: toon je whoops, je ellende, je crash stukken,
Dus, toon je schade stukken waarbij dit echt niet de bedoeling was
Vanaf post 1565 tot @fredpanarai1 weer terug is van zijn spannende vakantiem
LEES ECHT EVEN DE INLEIDING ZODAT JULLIE WETEN WAT IK BEDOEL!!
In dit thema draait het om horlogs die iets hebben meegemaakt wat je liever niet had. Ik herinner mij fiets crashes, kozijnen en bier valpartijen. Of glijbaan ellende enz enz
Zowel vintage, neo vintage als nieuw.
Weet dat er veel leden zijn die dat hebben, natuurlijk lekker spreiden over de week smile
Ik heb een aantal voorbeelden die duidelijk maken wat ik bedoel, zou leuk zijn als je het merk/model zou benoemen PLUS HET VERHAAL WAT ER GEBEURD IS.
Voorbeelden (Google)

Het was vrijdag 15 augustus in het jaar onzes Heren 2025. Het was een prachtige dag en volgens goed gebruik in het Russische draadje draagt men op vrijdag een Vostok. Vandaar de naam Vostok Vrijdag. Vol goede moed stond ik op en had zin om mijn mooiste vintage Vostok om te slingeren en weldra was ik op pad naar mijn werk om daar een dag vol noeste arbeid te volbrengen.
Zo ongeveer op tweederde van de werkdag sloeg echter het noodlot toe en begaf de, eveneens vintage, Russische bandpen het en gleed, zonder dat ik het doorhad, het horloge van mijn pols en hoorde ik een kletterend geluid. Toen ik omkeek lag daar mijn ouwe trouwe Vostok op de betonnen vloer. Het acrylglas in meerdere stukjes uiteen geslagen en de voorheen smetteloze wijzerplaat werd ontsierd door een paar lelijke krasjes. Het was opeens niet meer zo’n Fijne Vostok Vrijdag meer.
Gelukkig heeft mede Vostok-liefhebber @DirkT hem weer helemaal opgelapt en gelijk een grote beurt met APK gegeven en kan ik hem weer met plezier dragen.
Gelukkig mag ik deze week overslaan ![]()