Krasje verwijderen uit saffier; het kan!

Holy moly, balls of steel :scream:

Super gedaan joh, erg veel lef. Maakt het resultaat 100 keer leuker lijkt me!

1 like

Gaaf!!! Hoop het idd ook nooit t hoeven gebruiken maar goede tip!

1 like
2 likes

:ok_hand:

Nu maar hopen dat de AR coating aan de binnenkant zat :grin::wink:

7 likes

Dat kwam omdat je net een uur had staan boenen :joy:

2 likes

Hij is niet bang!:stuck_out_tongue_winking_eye:
Voelt toch raar grofgeschut bij een horloge :grin:

1 like

Knap dat het je is gelukt maar ik wil je toch even waarschuwen, de temperatuur in het horloge loopt echt enorm op bij machinaal schuren wat schade aan de wijzerplaat en wijzers kan veroorzaken. Dus het zou beter zijn het uurwerk eerst te verwijderen.

2 likes

Heel netjes gedaan. Het is me ook eens gelukt met dremel, vilt pad en polijstpasta. Maar dit resultaat is zeker top :+1::+1:
Iets om te onthouden

1 like

Eerste wat ik zou doen is het uurwerk er uit halen, dan deksel er weer op om vervorming uit te sluiten. Maar ja - moet je daar weer de tools voor hebben… :wink: Voor Panerai heb ook ik de doppen niet.

Dapper hoor, mooi dat 't gelukt is! Heb zelf wel 's lopen klooien met diamantpasta van Polywatch (maken ze sinds kort) op mineraal. Na een kwartier nog geen enkel resultaat. Is een makkelijk vervangbaar glaasje in dit geval, maar ik zal het met de instructies wel niet begrepen hebben of zo… :thinking:

2 likes

Ik denk dat dat een goede tip is. Heb ik niet gedaan en niet te warm laten worden maar jouw suggestie is beter.

1 like

En de olie kan uit de lagers trillen. Mja… :no_mouth:

1 like

Goede aanvulling.

1 like

Ook waar. Zal de komende dagen eens bijhouden of hij minder nauwkeurig is gaan lopen. Nu 1 tot 2 seconden te langzaam per dag dus heel nauwkeurig.

Inderdaad voor iedereen die dit ook wil gaan doen; even uurwerk uit de kast halen is aan te bevelen!

2 likes

Deze gaat straks naar het technisch archief!
Goed gedaan! :+1:

3 likes

Wat goed dat het gelukt is !
Die aanpak met de machine is wat gedurfd maar heeft goed uitgepakt !
Ik gebruik blauwe Tesa tape voor buiten om af te plakken met polijsten .
Wat zal jij je lekker voelen nu die kras van enkele generaties eruit is :sunglasses:

1 like

Hahaha, een schuurmachine op je Panarai zetten.
En de bezel met schilders tape afplakken.
Ik vindt het knap en lef hebben.
Je schuurt zo door je tapie heen met zo’ machine.
Heb je meteen de kast gepolijst.

4 likes

haha ja had wel het toerental heel laag gezet hoor dus was gelukkig goed controleerbaar.

Diamantpasta komt soms in sterke verdunning .
Ik gebruik industriekwaliteit diamantpasta en dat neemt erg goed af ook met een doekje met dubbelzijdig tape ( die hele dunne van sellotape ) op een houten ( ijslolly ) plankje
Op een katoen lappenschijf en een polijstmachine zelfs eng snel !

2 likes

Hoe wijs is dit, het is gewoon gelukt! Proficiat!
Na al die jaren er even die kras uithalen, respect!
Ik drink er eentje op!

1 like

Ik heb ook wel eens een kras op saffier gemaakt, onder verkeerde hoek iets raken en hop het zit er in hoor… je moet maar net pech hebben.

2 likes