Krasje verwijderen uit saffier; het kan!

Altijd bij Panerai dacht ik…

1 like

Hoe doe je dat eigenlijk, een gram 0,25 gram kopen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Wat een gejank dat het allemaal te warm kan worden. Ik ga er niet vanuit dat je uren hebt lopen slijpen. Dat moeten korte poets bewegingen zijn geweest.

Dat is geen “gejank”, ik heb er echt een keer een wijzerplaat mee verknald. De lak van de wijzerplaat verkleurde door de enorme warmte opbouw (de lucht in de kast kan nergens heen).

4 likes

Ik zou zelf de schuurmachine stationair hebben gemaakt. Bijv op de kop in de bankschroef.

3 likes

Top! , dan ben je wel een lefgozert :+1:

Wat ik mij wel afvraag : de vorm van het glaasje is nieuw perfect convex , is de vorm nu nog steeds mooi gelijk , dit kan invloed hebben op de licht reflectie…

1 like

Haha balls of steel, netjes

2 likes

Interessant punt inderdaad

1 like

1 like

Geen punt, enkel de cijfers lijken nu wat kleiner!:grin:

3 likes

Top man! Ik stuur die van mij ook even jouw kant op. Veel plezier ermee, hoor het wel he…

image

6 likes

Mooi resultaat. Bedankt voor het delen.

1 like

Klopt, het is heel licht “domed” glas maar ik zie echt geen enkel verschil of hick-up in de reflectie gelukkig.

2 likes

Heb je voor aanvang eerst een fles wijn gedronken? :see_no_evil:

Ontzettend knap gedaan; geweldig resultaat!
En ook erg dapper trouwens! :sunglasses:

4 likes

Hatseflats. Geen woorden maar daden! :rofl:

1 like

Blijkbaar was het uiteindelijk toch niet gelukt aangezien deze nu weer wordt aangeboden in het blauwe gedeelte met kras :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Of hij trekt 'm per ongeluk vaker langs muren etc.?

1 like

Dat is wel heel knap precies op dezelfde plek :joy:

1 like

Is de AR coating op de behandelde plek nog intact na zo’n actie?

1 like

Oké, oké… het is inderdaad zo dat het krasje onder bepaalde hoeken nog zichtbaar is maar het is wel veel en veel minder geworden. Omdat ik in een verkooptopic het belangrijk vind de staat van het horloge zo exact mogelijk te beschrijven en niks te verbloemen heb ik het er bij gezet, en degene die hem nu in het blauwe gedeelte heeft, heeft diezelfde principes.

Dus inderdaad, het krasje is niet 100% weg (was bang dat ik bij verder gaan de vorm van het glas zou aantasten) maar ik denk wel 80% weg.

Excuses voor het íets te positief voordoen in dit topic.

En op deze Panerai zat geen antireflectieve coating aan de buitenzijde dus wat dat betreft geen probleem.

3 likes