Krasje verwijderen uit saffier; het kan!

Ik had een klein krasje tussen 7 en 8 op mijn Panerai:

Dus zocht ik online naar een oplossing en heb die gevonden in diamantpasta. Ik kocht een gram 3 micron en een gram 0,25 gram:

Bezel afplakken en eerst met 3 micron. Dik uur met die pasta in de weer en het krasje was weg! Daarna met de 0,25 micron om het glas weer 100% helder en zuiver te krijgen… als nieuw!!

Heeft me 12 euro gekost… helemaal blij en tevreden!

95 likes

Gaaf! Ik hoop het nooit te hoeven doen, maar als het zo ver is dan ga ik terug naar dit topic.

1 like

Top! Waar heb je t gekocht als ik vragen mag?

Ik heb het hier gekocht: https://www.mtn.nl

4 likes

hoe heb je de bezel afgeplakt?
want dat diamandkorreltje gaat snel overal doorheen denk ik

1 like

Dat heb je mooi gedaan :+1:

1 like

Hoe krijg je zon kras in je saffier als ik vragen mag? Vaak genoeg een horloge gestoten of laten vallen maar is me nooit gebeurt :joy:

2 likes

Was een openbare vraag maar drukte perongeluk op antwoorden :flushed:

1 like

Zo dus!

14 likes

Geen idee. Krasje bleek er al jaren in te zitten toen ik hem vorige week met een forumlid via een ruil verkreeg.

1 like

Netjes gedaan zeg!
Dat moet me toch een fijn gevoel zijn geweest…

1 like

Megagoed gedaan.

1 like

Heerlijk… Dat je als je met de nagel van je pink er over heen gaat en niks meer voelt…:slight_smile:

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe je het hebt gedaan. Pasta met de vinger, doek, of… gewreven?

1 like

Met die vraag zat ik ook👍

1 like

Yep, echt waar. Excentrische schuurmachine zonder schuurpapier. Eerst de pasta op het glas, dan een schoon microvezel doekje erop leggen en voorzichtig met de machine erop. Wel zorgen dat het glas niet te heet wordt, dus telkens seconden of vijf en dan even laten afkoelen.

Ja, ik vond het ook best eng…

24 likes

Hahah je durft wel!

1 like

Ja is maar een klokje van een paar duizend euro…:roll_eyes:

Maar had weinig te verliezen, als het niet gelukt zou zijn dan had ik er een nieuw glas in laten zetten.

5 likes

En na een paar wijntjes gaat het allemaal wat makelijker :stuck_out_tongue_winking_eye:! Vind het knap wat je gedaan heb man :+1:

5 likes

Zo is dat! :clinking_glasses:

On topic: wel knap gedaan hoor!
Ik heb vaak al moeite met het netjes maken van een plexi :no_mouth:

5 likes