Krassen geven karakter. Hoeveel karakter heeft jouw horloge?

Zo’n 5 jaar geleden gaf ik mijn vader deze sarb033 cadeau. Mijn vader is een old school one watch guy en doet hem nooit af. Hij doet zwaar werk in een emaille fabriek. Dit is hoe het horloge er nu uitziet.

Uploaden: 6FC47EF1-84CA-4373-BB82-E42638EAD1E5.jpeg…

28 likes

Dude, je gaat hardcore :joy:

3 likes

Die clasp is er wel slecht aan toe😅. Maar ja liever dit dan dat hij het horloge nooit draagt.

3 likes

Mooi toch ieder hersenspinsel is gelijk een nieuw topic :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Aan hersenspinsels geen tekort! Maar geef gerust ook aan als ik dimmen moet hoor, t’is een fijn forum maar moet wel leuk blijven voor iedereen natuurlijk! :v:

3 likes

Daar ga ik helemaal niet over.

Maar het is mij wel opgevallen in de tijd die ik hier actief ben dat leden die heel veel topics aan maken kort nadat ze op het forum zijn niet de leden zijn die lang blijven hangen.

2 likes

Mijn intentie voor dit topic is overigens een topic waar foto’s met karakter gedeeld worden (omdat het zo vaak gezegd wordt, dat krassen karakter geven). niet zozeer alleen horloge van mn pa :slight_smile:

1 like

Ik word echt al gek als er 1 krasje op zit. Ik kan daar helemaal niet tegen.

3 likes

Ben ik de enige die dat “krassen geven karakter” onzin en een beetje “wensvol denken” vind en z’n horloges dus zoveel mogelijk krasvrij probeert te houden?

Op de sluiting komen uiteraard wel gebruikskrassen maar om dat nou “karakter” te noemen… Ik houd het liever op “onvermijdelijk”.

6 likes

Tja het ligt eraan bij welk horloge, heb een werk/klushorloge daar een kras op maakt mij echt niet uit.

1 like

dan zou ik als ik jou was helemaal geen horloge dragen :smiley:

2 likes

Waarom is dat denk je? Kan me wel voorstellen dat de frequentie lager wordt na verloop van tijd, maar zolang het leuk is weet ik waarom zij juist weggaan.

1 like

Leuk topic hoor :slight_smile: een bekraste horloge vind ik altijd veel ruiger en mooier overkomen. zo kun je zien dat hij heeft geleefd. altijd zo nieuw mogelijk laten lijken is toch ook geen flikker aan. dan moet je gewoon geen horloge dragen. die dingen zijn gemaakt om te dragen.

3 likes

Geen idee daar denk ik niet over na, ben meestal al blij dat ze weg zijn :joy: Dit even niet persoonlijk oppakken hoor.

En verder heb ik niet zo veel met ernstige gebruikssporen op mijn horloges, helemaal panisch ben ik niet maar wil ze wel graag netjes houden.

1 like

On topic…

8 likes

Mooi!

Wacht, ik zet het :beers: :beer: koud en haal :popcorn:

mijn rodania was vroeger het horloge dat ik aandeed voor te gaan werken.
sinds dat ik gestopt ben heb ik een volledige onderhoudsbeurt laten uitvoeren + nieuw glaasje :ok_hand:
en zo is deze nu op rust :sweat_smile:

4 likes

Je moet je behoeden voor dat er straks een bepaald patroon ontwikkeld rondom de nieuwe topics. Op een gegeven moment kon je bv aan een topictitel al raden van “oh dat zal persoon x wel weer zijn met een topic #66 deze maand” of “dat zal persoon y weer zijn die om aandacht schreeuwt”. Dit soort indruk heb ik bij jou absoluut niet hoor, dus voel je daarop niet aangesproken :slight_smile:

Ontopic: MIjn horloges zien er niet gauw afgeragd uit , ik ga er zorgvuldig mee om. Dat is niet omdat ik bang ben voor krasjes en deukjes. Maar ik flipper nogal snel, en wil niet dat de waarde halveert :smiley:

1 like



Karakter genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:
Gaat lekker mee naar de klus

17 likes