Krassen geven karakter. Hoeveel karakter heeft jouw horloge?

Heel mooi dit

Tgoh, dat is zoals bij al het nieuwe mannen “speelgoed” bij mij, in het begin voorzichtig tot het 1ste krasje, wat onvermijdelijk is, er is. Vanaf dan blijf ik er zorg voor dragen maar doet het wat minder pijn, of het nu een nieuwe smartphone, auto of horloge is :wink:

Ging dr hard aan toe zeker? :face_with_hand_over_mouth:

‘Gras’ kras toch? :joy:

1 like

:joy::joy:
De meest mishandelde sub op het forum.

Of, je horloge valt onder je kleding als je het normaal draagt, waardoor het al minder krast. Daarnaast is ligt het vooral aan de gebruiker en de manier waarop hij/zij ermee omgaat.

1 like

Of je hebt een beroep waarbij je de mouwen op moet stropen…

1 like

Dat kan ook! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Misschien een slecht karakter?

3 likes

Doxa Sub 300T Sharkhunter uit begin jaren ‘70

9 likes

Ook de vintage band heeft een en ander meegemaakt zo te zien, mooie plaatje!

1 like

Verder onthoud ik mij van enig commentaar.

Een horloge is om van te genieten en lekker te dragen. Lekker altijd de Black Bay 36 aan en ik zeur niet over krasje, het is een toolwatch en van hoge kwaliteit.

Al heb ik nu een nieuwe Grand Seiko onderweg, die ik toch wat specialer ga behandelen. Die is voor werk en nettere situaties. En die polisch vernaggelen…aiiiii :innocent::upside_down_face:

Ik heb het niet zo op krassen :confounded:

Ik vind dat je pas écht karakter toont als je je horloge in alle omstandigheden krasvrij kan houden.

Het is maar een mening

4 likes

Mijn mening ook

2 likes

Dan maak je niet de zelfde omstandigheden mee als ik…

1 like

In mijn ervaring is dat volledig onmogelijk. Wellicht voor een horloge dat ik niet vaak draag. Maar de rest komt absoluut na verloop van tijd onder de krassen te zitten.

Ik vind dat normaal en horen bij het horloge dragen. Die schade door regelmatig gebruik accepteer ik van te voren. Ook met duurdere luxe horloges. Verder vind ik normale gebuiksproken op een horloge meestal niet lelijk. Het geeft een horloge een andere look. Zo vind ik een gloednieuwe of een 10 jaar lang continu gedragen submariner een andere uitstraling hebben. Maar ik heb esthetisch zelfs geen voorkeur tussen de tween. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

1 like


Krassen genoeg. Is een gebruiksvoorwerp.
Maar nog geen grote beschadiging.
De clasp lijkt met een nazca tekening.

6 likes

opgraving ?

Is een foto van TS hierboven maar dan een beetje ingezoomd