Krassen geven karakter. Hoeveel karakter heeft jouw horloge?

precies dat dus… vandaar dat ik er gewoon een punt achter heb gezet

1 like

:nauseated_face:

3 likes

ik neem aan dat ie niet van jou is ?..

image

Staat een aardige levensloop ingekerfd en gaat daarom ook nooit van de hand. Ik denk al bijna 30 jaar in bezit. Ik draag deze nog vaak met plezier (and in good health!).

4 likes

Ach, niks wat een scotch brite schuursponsje niet kan oplossen, toch?

@RLC heeft ook een behoorlijk karaktervolle Sub toch? geintje

Zelf hou ik mijn horloges ook graag zo net mogelijk, maar als je ze dagelijks draagt zijn enkele krasjes onvermijdelijk in mijn ogen. Hoe sommigen op het forum hun horloges smetteloos houden en ze dragen is voor mij soms een raadsel.

5 likes

Mijn 16233 is goed gebruikt, 30 jaar oud dus geen problemen mee. ‘NOS’ maken kan tegenwoordig ook prima wanneer je hem naar een polijsttovenaar stuurt… ik laat hem zo.

De fluted heeft ook wat krasjes maar is gelukkig niet platgepolijst…

4 likes

Nee dat was van TS.

simpel. Die dragen ze gewoon niet. puur voor de foto’s :upside_down_face:

3 likes

Dat denk ik ook wel eens. Ik dacht met mijn nieuwe BB even heel voorzichtig te zijn, maar na 3 dagen zat de sluiting er he-le-maal onder?

Hoe, wanneer?

4 likes

Ik had voor mijn 114060 een 16600 die ik eigenlijk ook wilde dragen tijdens werk (bouw)…zelfs nog een topic over gestart. Omdat deze zo netjes was en zonder gebruikssporen…zag ik het toch niet zitten. Vooral ook omdat de aluminium bezel toch krasgevoeliger is…
Ik weet nu dat de 114060 echt een tank is…draag hem echt vollebak :muscle:…alleen tijdens werken met zuren en hakwerkzaamheden draag ik mijn gshock. De 114060 heeft dan een dagje vrij :sunglasses:

5 likes

jah mooi om te zien hoor. meen ik echt :+1:

1 like

hahahah heerlijk toch!

1 like

Mij lijkt het volkomen onmogelijk om een horloge jaren te dragen, normaal te leven en haar ook nog eens smetteloos te houden.
Overigens.,de enige keren dat deze mee naar mijn werk geweest is was tijdens het personeelsfeest.

11 likes

Je was me net voor :joy:

2 likes

Die hebben we inmiddels allemaal wel gezien denk ik.

De sluiting van mijn GMT glinstert van de deskdivekrasjes :grin:

1 like


Mijn Tudor ook, office life

3 likes

Zo’n 50 jaar geleden aangeschaft en een kleine 10 jaar dag en nacht permanent wereldwijd meegereisd in machinekamers van zeeschepen: tijdens de meest uiteenlopende (soms zware) werkzaamheden in olie, vuil en hitte nooit van de pols geweest: de laatste 30 jaar “in ruste” doch loopt nog steeds zonder enige service of gebrek !!

10 likes

En ook deze heeft ruim 25 jaar zijn diensten geleverd: zo nu en dan een batterijtje, eenmaal een grote servicebeurt, en een paar keer seals vervangen: op een paar kleinere "krasjes " na, nog steeds perfect en zeer nauwkeurig ( +/- paar sec. per jaar !) lopend en veel gedragen: Als voorloper van mijn huidige Frederique Constant Perpetium Calender Manufacture mijn lieveling geweest.

3 likes