Krassen geven karakter. Hoeveel karakter heeft jouw horloge?

Ja goeie, denk dat ik daarom nooit pre owned koop die ik houden wil, omdat het niet ‘mijn verhalen’ zijn.

2 likes

zou dit dan ook karakter zijn?

2 likes

Dat is alzheimer.

1 like

Apart horloge, is die oud?

2 likes

Zo denk ik ook. Als ik net zo goed een nieuwe kan halen dan doe ik liever dat. ik wil die gene zijn die verantwoordelijk is voor de krassen. maar bij echte vintage horloges is het even niet anders :slight_smile:

1 like

Of dit?

Vooroorlogs

4 likes

jah maar voorzichtig zijn is gewoon geen optie. Het is toch vreselijk als je alleeeeeen maar denkt ‘‘oke voorzichtig zijn… voooorzichtig’’ waar is de fun gebleven :slight_smile:

Krassen zijn wat jij ervan maakt. Als je happy met je horloge bent en ze komen erop omdat je hem gewoon lekker gebruikt zul je het minder erg vinden dan wanneer je dat ding als een 5 dagen oude baby behandelt en er komt een kras op. Dat is de kracht van de psychologie. En waarom ik geen dure horloges koop. :sweat_smile:

Cool!

Een Erbstück, zonder dat je Laco daar geld voor moet geven.

1 like

Dat is een telefoon die nooit water bij de wijn heeft gedaan en ijzerharde principes had. Wat mij betreft is dat karakter.

1 like

Ba dum tss!

1 like

Ik hoef er niet aan te denken. Dat gaat vanzelf.
Al mijn nieuw gekochte horloges door de tijd heen zijn mint. Geen krasje te vinden. Hooguit op het achterdeksel. Maar aan de voorkant niets.
Ik kan gewoon echt niet tegen krasjes.
Ook mijn telefoons door de jaren heen: krasloos.
Zal wel onderdeel van m’n OCD zijn :joy:

2 likes

Omdat die zo gemaakt is, vind ik dat mooi. Daar kan ik mee leven. Dat is anders dan wanneer je mooie glimmende uurwerkje een kras op loopt.

Dit is de reden waarom ik alleen tweedehands auto’s rij. Dan heeft die al krassen en hoef ik er niet om te stressen.

4 likes

hmm. eerlijk antwoord. maar wel jammer. ik kick echt op goed gedragen horloges. bij mijn dure horloges destijds deed ik ‘‘normaal voorzichtig’’. Omdat het dus dure horloges waren. maar merkte al snel dat ik daar irritatie door kreeg en steeds op moest letten. daarom ben ik blij dat ik daar afstand van heb gedaan en over bent gestapt naar de betaal baren horloges

3 likes

Het is best ironisch hoe we zo gehecht aan iets kunnen worden dat het ons op de lange termijn kwaad doet.

2 likes

true

Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen een horloge als geld zien, of gewoon als in het is een horloge hij kostte zoveel dat geld is weg en ik ga het ook niet meer vanuit een geld-perspectief bekijken.

Ik zou het niet kunnen een horloge van 3k kopen en dan doen alsof het me niks gekost heeft. Maar met goedkopere horloges zoals mijn Steeldive van Aliexpress zou ik er echt geen moeite mee hebben als ik ga zwemmen en hij gaat kapot.

Maar ik denk dat hoe je naar het horloge kijkt veel uitmaakt.

Voor horlogeliefhebbers of verzamelaars is het wellicht pijnlijker dan mensen die een (duur) horloge dragen maar niet zozeer liefhebbers zijn.

Gek genoeg was mijn tudor black bay (mijn enige dure) de enige waar ik me geen zorgen maak om krassen. Maar misschien omdat het niet flipperen wil.

3 likes