Krassen glaasjes . ?

graag zou ik willen weten welke en met wat voor product jullie krassen verwijderen uit plexi glaasjes of eventueel glas . Graag jullie antwoorden en foto’s mag ook van voor en na !

1 like

Gebruik zelf altijd Commandant 4 en een oude theedoek

2 likes

Polywatch voor plexiglas :slightly_smiling_face:

2 likes

Die theedoek werkt goed zeg!:clap:

1 like

Plexiglas kan met polywatch en ook gewoon met tandpasta en een beetje vochtige doek. Minuutje wrijven en ze zijn weer als nieuw! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Klopt. Wel even oppassen dat je geen whitening tandpasta gebruikt.

Mag fluor wel?

1 like

Oh. Ik heb eigenlijk geen idee. Ik heb een tube prodent staan in de keuken om de glaasjes op te poetsen.
Waarom eigenlijk geen whitening? Slaat het glaasje dan wit uit?:see_no_evil:

1 like

intuitief gebruik ik het zelfde de groene doos :slight_smile:

1 like

Krijg je melkglas van :+1:

6 likes

Pas jij nou maar op dat je niet per ongeluk kukident op je theedoekje doet…

7 likes

Die moest ik even googlen :joy:

2 likes

hoe doet de uurwerk maker het ???

Als er diepe (re) krassen inzitten, ga je die met polywatch en commandant niet eruit krijgen.
Ik schuur de diepe krassen eruit. Ik begin met korrel 800, dan 1000, 1500, 2000 totdat de plexi egaal grijs is. Dan denk je, dat komt nooit meer goed…vervolgens een klein beetje commandant 4 op het glaasje n voorzichtig tegen de polijst borstel. Na 2 minuten is de plexi werkelijk als nieuw.
Geen polijstschijf op een dremel gebruiken, maar een grote lappenschijf. En ook geen polijstpasta gebruiken want dat gaat te hard voor een plexi. Die wordt dan heet en gaat smelten.

1 like

Als het serieuze krassen zijn dan: HOWTO: Kras verwijderen uit horlogeglas - Rolex Submariner ref. 5513

2 likes

Ongeveer dezelfde methode. Vooral met het eerst schuren totdat de krassen eruit zijn, maak je het verschil.
Anders kun je poetsen wat je wil, maar krijg je nooit een echt mooi resultaat

1 like