Krassen verwijderen glas

Ik heb laatst zelf wat uitgeprobeerd en getest en het werkt perfect voor het verwijderen van krassen in echt glas.

En dit wilde ik graag delen zodat iedereen er zijn voordeel mee kan doen.

Ik heb 3 rondjes schuurpapier 800 op elkaar geplakt, omdat 1 te zwak is.

Dit op de dremel polijst schijf gezet voor wat extra ruggengraat zullen we maar zeggen.

En dan langzaam aan de gang.

En weg krassen. Heb hier 3 minuten op geschuurd.
Succes!!!

10 likes

Zoveel diamanten!

Ook dit oud Seiko tje heb ik zo onderhanden genomen.

1 like

Oud horloge van het vrouwtje om het even te demonstreren.:smiley:

Diepe krassen zullen wel gaan met 800; maar ik zie zo dat het glas (kan ook niet met die grit) niet echt spiegelglad gepolijst is. Zou je met resp. 1200 en 2000 nog een heel eind mee kunnen komen. Wel dapper dat je het probeert! :sweat_smile:

(Nog) niet spiegelglad inderdaad, maar het maakt wel verschil. Ik ben toevallig ook bezig met een projectje waarbij het óf polijsten óf vervangen is, dus veel te verliezen heb ik niet. Helaas heb ik geen dremel, dus even over een alternatief nadenken.
Maar dank :thumbsup: voor 't delen.

Mooi resultaat! Ik polijst zelf altijd acryl glaasjes handmatig. Voor de wat goedkopere horloges heeft het prima resultaat.
Echt glas polijsten zou ik ook wel willen. Wat heb je precies allemaal hiervoor gebruikt en wat zijn de kosten?

Bij de Action kan je een dremel voor 10 euro kopen. Hoe goed die is, weet ik niet, maar gezien het niet voor grof werk bedoeld is, verwacht ik geen problemen.

Ik vind met alleen 800 toch een goed resultaat.

2 likes

Schuurpapier 800 watervast. En een dremel verder niets.

Velletjes papier kosten volgens mij 1 euro.

En daar haal je heel wat rondjes uit.

Dremel had ik al :grin:

1 like

Serieus? Dan maar eens een keer een kijkje nemen daar. Tenminste, ook even kijken wat een echte kost en dan de afweging maken natuurlijk. Bij dit soort apparaten is goedkoop ook nog wel eens duurkoop (genoeg negatieve ervaringen met B&D wat dat aangaat :confused: ).

@flowert Black&decker? Dacht dat dat een goed merk was.

Hoe heet dat opzetstukje achter het schuurpapier? Volgens mij heb ik die niet.

Dat is een originele polijst schijf van Dremel.

1 like

Ik dus ook. Maar dat viel bij verschillende apparaten best wel tegen…

Ik heb het stifje/tooltje bovenaan op onderstaande foto.

Voorzien van de vilt schijf rechts op onderstaande foto.
En dan daar het 3 dubbel schuur papier nog op.

Het eigenlijke vilt/polijst schijfje dient alleen als steun/ruggengraat voor het schuurpapier. Het doet dus verder niets.

2 likes

Ik heb het vandaag geprobeerd, maar bij mij duurt het erg lang totdat de diepe krassen weg zijn en er blijft een waas achter op het glas, echt spiegelglad zoals die Seiko van jou wordt het niet :confused: Heeft het misschien met de draaisnelheid te maken? Op welke snelheid zet jij jouw dremmel?

Op half vermogen. Mijn Seiko heeft wel geen saffierglas. Is dat van jou wel saffier?? Want daar heb ik geen ervaring mee.

Resultaat is inderdaad te zien! :+1:

Maar persoonlijk zou ik gewoon voor een nieuw glaasje gaan.

Groeten,

Noel.

Nope, geen saffier en toevallig ook half vermogen gebruikt.