Wat zouden jullie met het glas doen. Mijn moeder heeft zelf zoiets van: je mag ook wel zien dat hij is gebruikt. Maar ja, die krassen komen de mooie wijzerplaat niet ten goede. Het is mineraalglas. Volgens mij kan je dat niet zo gemakkelijk als kunststof polijsten.
Ik ben er niet mee bekend hoe de bevestiging van het glas is. Is dit gelijmd?
Ik zou zelf niks aan het glas doen. Een perfect mineraal glaasje vinden is best lastig. maar een beetje polijsten zou je nog wel kunnen proberen.
Als het een origineel glas is, dan is deze “snap-fit”. Oftewel, met de vingers erin geduwd. Soms werd de bezel een beetje verwarmd.
Zelf plak ik deze glazen glaasjes wel vast met wat UV lijm. In 2 rondes. Eerst wat op het randje aan de binnenkant van de bezel. Na drogen vul ik via de zijkant nog wat extra toe als het nog niet perfect aansluit.
Ik had daar al naar gekeken en ik denk dat je hier gelijk hebt. Ik kon helemaal niets zien en het leek erop alsof het net bij kunststof glaasjes geklemd zit. Jij bevestigd dat dus. Heb jij tips over het polijsten van mineraal glaasjes?
Ik heb wel eens wat gedaan met een dremel en schuurpapier van iets van 1200 tot steeds fijner 3200. Dat was een klein dik glaasje met weinig breekkans. diamantpoeder heb ik niet geprobeerd. @wbcoupe heeft volgens mij ook ervaring hiermee?
Nee veel ervaring heb ik er niet mee. Heb wel eens wat geprobeerd met een schuurmachine en steeds fijner schuurpapier, en uiteindelijk met de hand polijsten met polijstpasta van polywatch voor mineraalglas. Het resultaat was bruikbaar maar niet echt geweldig.
Als je een goed vervangend glaasje kunt vinden zou ik die er maar in zetten, veel makkelijker
Zojuist vervangende onderdelen mogen ontvangen. Aankomende week heb ik verlof maar ben ik op pad. Over 1,5 week maar eens naar kijken. Ben wel reuze benieuwd
Zo, alles zit in de schoonmaak. Straks drogen en dan kunnen we opbouwen. Zo op het allereerste oog zien alle overige onderdelen er prima uit. Ik zie geen vreemde afwijkingen, astapjes zien er ook nog goed uit. Ik heb alleen nog niet gekeken naar het donor materiaal Gaan we straks natuurlijk nog even doen. Hoop dat ik hem werkend krijg
Zo’n cilindergang horloge op de timergrapher …
Dat is feitelijk niet af te lezen. Ik probeer hem maar af te regelen op een gemiddeld aantal seconden rondom het nulpunt. Als me dat al lukt ben ik dik tevreden. Het uurwerk kan ik denk ik maar beter de nacht laten lopen, want nu inregelen na een verse service vliegt het ding alle kanten op
Ik heb de balans met brug in zijn geheel overgezet en dat was het. De rest zag er nog prima uit (voor zover ik dat met mijn lekenkennis kon bepalen).
Hij loopt al vanaf gisteravond een uur of 19:00. Dus een uurtje of 14/15. Lekker laten inlopen en zal zo aan de slag met inregelen en de kast. Gaat zeer waarschijnlijk zondag terug naar mijn tante.