Nee, gewoon de lichtinval en een slechte foto.
Het is trouwens ook maar een mini klokje, 2cm breed, dus foto’s moeten allemaal op macro.
Kijk eens aan! Dat ging zelfs vrij vlot. Gewoon een mesje ertussen en het sprong open!
Alleen is de vraag; hoe moet het nu verder? Moeten de wijzers er nu af om te plaat te kunnen verwijderen?
Ze valt er zo niet uit…
Je zult de wijzers moeten verwijderen en dan de wijzerplaat eraf schuiven. Met beleid
Als je de wijzerplaat eraf heb kun je de kroon verwijderen. Dan is het uurwerk eruit te halen.
Succes!
De kroon moet er nu toch al uit kunnen…
Of langs achter los te maken onder het deksel , of het is een kroon die je moet uit trekken door een split stem. Google of YT.
Ok. Ik kan weer verder.
Thanks voor de tips!
Misschien heb je iets aan dit draadje.
Ik blijf het toch vreemd vinden dat een horloge wat schijnbaar aan de voorkant open moet en dan vanuit de voorkant gedemonteerd moet worden toch een los achterdeksel heeft. Een deksel wat dan wel los genoeg zit om rond te draaien, maar kennelijk niet open kan? Ik zou dan verwachten dat de kast helemaal uit één stuk bestaat. Zo’n los deksel is dan toch vragen om problemen qua vochtwerking, stof, viezigheid, etc…??
Iemand een logisch verhaal hierbij?
Ik vind het ook vreemd, maar de achterkant is echt recht, dus je kan nergens iets als hefboom zetten.
De wijzerplaat bleek nochtans ook vrij vast te zitten, maar doordat ik ermee bezig was, merkte ik op dat het horloge weer is gaan werken. Ik heb het dus voorlopig weer dicht gedaan en ga even afwachten of het blijft lopen…
Ook een recht deksel kan je een mesje tussen steken he… en dan nijpen tot het open klikt.
Wel een plastiek folie rond het horloge doen om krassen te vermijden.