Kringloop Omega echt of nep?

Vandaag voor 50 cent op weten te pikken in Friesland. Ik heb er geen verstand van (om te zien of het echt is)… is iemand die er iets over kan zeggen?

Alvast bedankt!!

13 likes

Deze lijkt mij niet echt.

Toevoeging: het horloge loopt (niet goed, maar hij diet het wel)

Ja precies. Dacht omdat het horloge veel gedragen was dat het misschien toch iets leuks was😂

Waarom?

Hij kan best nep blijken, maar ik zie genoeg waarvan ik denk kan best legit vintage zijn.

Markeringen?
Kan je de kast openen?

6 likes

Daar gaan we! :grinning:

2 likes

Is het mogelijk om de caseback te openen waardoor we het uurwerk kunnen zien?

1 like

Eind jaren 80-1995 model.
Echt.

• font en logo kloppen
  • sluiting klopt
  • kroon klopt

Uurwerk is (uitgaande van dameshorloge en quartz) een vergulde ETA slimline quartz.
Vermoedelijk met ca. 6 jewels.

32 likes

Dat ga ik niet zelf kunnen doen zonder het enorm te beschadigen vrees ik…

Ik geloof direct wat Bernard zegt.

Wel dameshorloge denk ik gezien de maat en stijl.

1 like

Ik twijfel. Als ik zoek op Omega De Ville Swiss Made, zie je bij Swiss Made onderin de wijzerplaat aan beide kanten horizontale streepjes. Ik denk dat het uurwerk kan uitsluitsel geven. Even voorzichtig het dekseltje eraf wippen met een aardappelmesje oid (er zit ergens een ruimte tussen de deksel en de kast).

2 likes

Is niet bij alle omega’s

1 like

OMFGA?

1 like

100% dames. Het horloge is echt mini.

1 like

Ik zeg ook niet dat het moet, alleen dat de meeste voorbeelden die ik kan vinden wel streepjes hebben.

27mm?

De gehele overal look en deel, en het soort horloge schreeuwt geen fake. Die kroon bijv is gewoon heel overtuigend.

Als wat bernard zegt klopt zit er een ETA in, dus weet je nog niet zoveel.

2 likes

Wie was Boris ook al weer?

Bernard. Wat een fuckup

2 likes

Met een gouden Omega tekentje op het circuit.
Dat kan na een defect echter ook door een generiek exemplaar (goedkoper!) zijn vervangen.