Kringloop Omega echt of nep?

Oh en de reden dat ik hier tamelijk gedecideerd op reageer is simpel. In '96-'98 heb ik bij een Omega dealer een uitloopmodelletje (nieuw!) gekocht als cadeau voor mijn moeder. (Ik was toen rond de 18 en anders was het te duur voor me.)

Dat ding (ook een De Ville) heeft een volstrekt identieke sluiting, hetzelfde font/logo/kroon, maar een tonneau-vorm. Het ding zat in een grijze neplederen doos.
Ik herinner mij dat er destijds ook ronde dameshorloges met deze look lagen. De wat nieuwere modellen hadden trouwens een achterkant met daarop de New York skyline, de iets oudere hadden een gladde kastbodem.

11 likes

Dat is geen geld, mooi (origineel) horloge om cadeau te geven.

1 like

Echt :+1:

1 like

Ik zeg mooie vondst :+1:

1 like

Ben nog niet overtuigd van echtheid.
Aansluiting kast en band is “vreemd”.

Het font, de letters lijken
overgeschilderd, daar is een verfkwast aan te pas gekomen!

Voorlopig: twijfel neiging naar nep.

Vraag: er zal toch ergens een ruimteverschil moeten zijn om de caseback open te kunnen maken?

Ik niet.

Deze soort bandaanzet heeft Omega eerder ook gebruikt voor een herenmodel DeVille. Trouwens ook met matige print op de plaat. Dat was toen vaker voorkomend.
Eind jaren 70, handopwinder:

En geloof mij niet hoor, dit is uit een boek.
Ik heb meters naslagwerk

3 likes

Ergens aan de rand zit een inkepingkje wrs

1 like

Kan het zijn dat ik tekst zie staan aan de binnenkant van de band? Doordat het veel gedragen is valt het haast niet te lezen…

1 like

ja ik zie dus voor mijn gevoel echt geen verschil, hooguit richting de kroon, maar sloop ik dan niet per ongeluk de kroon? :joy:

Of het horloge nou echt op nep is maakt mij niet eens veel uit. Het is in ieder geval al de leukste 50 cent die ik ooit heb uitgegeven. Heb er al uuuuuuren plezier van :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:

11 likes

Zoiets is t vaak

2 likes

Inderdaad. DE VILLE.

Wat ik ook vreemd vind is het cursief, italic fond op dit horloge De Ville

Verder kun je toch duidelijk zin dat d letters overgeschilderd zijn!?

Omega heeft dat cursieve schrift gedurende een periode gebruikt.

Hou nou op. Je hebt geen gelijk.

Zelfs een oud, maar origineel Omega bandje eraan…
Ik ben er wel uit hoor.

17 likes

Ok.

3 likes

zo duidelijk zoals op de foto is het bij dit horloge in ieder geval niet te zien… krijg het gewoon niet gevonden

Leuke vondst voor…

5 likes

Het enige plekje wat ik zie is rechts van de kroon (zie foto) dat daar mogelijkheid zit om ‘m te openen

1 like

zéér nep! stuur em maar op naar mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik zou zeggen ca. 1980 gezien het Italic DeVille font. En geen Quartz maar een hand opwinder denk ik?

1 like