Interessante gedachte.
Volgens mij schreef Omega in 1980 nog “Quartz” op de wijzerplaat als er een quartzuurwerk in het horloge zat.
Daarom dacht ik aan wat later in de 80’s, maar je kunt best gelijk hebben.
Dit zou ook een hele platte handopwinder (Omega 610? een Eta basis?) kunnen zijn.
Ik ben heel benieuwd naar foto’s van de binnenkant.
Ik krijg hem wel open. Maar klemdeksel dames/midsize Omega’s kunnen vastzitten hoor. Ik heb drie kastmessen en een Horotec klemdeksel-opener. Met die laatste is uitschieten onmogelijk.
Is inderdaad wel zeker een echte Omega - ze waren niet altijd het A+ merk dat ze nu willen zijn. Zou best een handopwinder kunnen zijn, de kroon is groter dan-ie bij een kwarts zou zijn geweest.
Hier een lijstje van mensen die hem vrijwel zeker zonder schade open krijgen:
Note to self! Ik ga ook eens naar een kringloopwinkel. Echt nog nooit, maar dan echt nog nooit binnen geweest! Ook al is het horloge nep, hoe fun is dit!
Dit was voor mij m’n 3e keer. Horlogetripjenin Friesland (Vandergang voor m’n vader) en daarna op bezoek bij Kramer watches. We waren iets te vroeg en toen zei ik tegen m’n vader kom we gaan horloges zoeken in de plaatselijke Friese kringloop😂 sinds vanmiddag 12:00 al plezier van! En dat voor 50 cent😉