Kringloop Tudor 4453?

Goedemiddag allen,

Afgelopen vrijdag stuurt mijn vader mij een berichtje dat hij een leuk horloge heeft opgepikt bij de kringloop.

Bij het sturen de foto’s blijkt het om een tudor te gaan.

Gisteren op de timegrapher gehad hij loopt aardig.

Wie heeft er meer info over het model of deze ref.

Alvast bedankt, groet Joe

30 likes

Ja, deze ziet er gewoon legit uit. Jammer dat de lume uit de wijzers is, maar dat is dan maar zo. De echt interessante vraag is wat jouw vader er voor heeft betaald…

(ik ben best veel kringlopen afgeweest maar je vind maar zelden iets dat meer dan een paar euro waard is)

2 likes

Dit is nog eens een mooie vondst :ok_hand:t2:

2 likes

De reden waarom je daar nooit iets vindt, is dat die al bij het sorteren eruit gevist worden. Komen zelden in de winkel terecht, of je moet goede contacten hebben…

1 like

Ja daarom ben ik er ook mee gestopt, maar je ziet dat er dan toch zo nu en dan iets opduikt…

1 like

sjeuzes wat een vondst. Hier liggen alleen maar Ice Watches en kwartsdingen die je vroeger bij de Postbank kreeg.

4 likes

Geen kenner dus weinig aan toe te voegen behalve dat ik bij mijn zoektocht af en toe bij de kringloop altijd alleen maar echte rommel tegenkom. Mooie vondst, geen kenner maar zou bij het aantreffen eerder denken YESSSS dan dat dit een nepper zou zijn!

1 like

Ik ga denk ik iets minder enthousiast zijn als anderen aangezien ik niet het idee heb dat het of deze ref is of dat deze niet echt is.

Als ik kijk naar dit uurwerk zie ik toch wel serieus verschillen tevens de caseback gravure is ook anders. De roos mist op de wijzerplaat en tevens de kleur van de cijfers zeggen of relume of gewoon groen geverfd zeker omdat de wijzers radium zijn denk ik in iedergeval niet dat deze plaat bij deze wijzers hoort.

@dennisyzf kan hier misschien ook wat over zeggen.

1 like

Het goed

Prachtig horloge man! Mooie vondst.

1 like

@Lexie2797 hij ligt nu bij de horlogemaker. Die gaf wel aan het uurwerk echt is. Ben wel benieuwd of het niet een redial/franken is. Kom online wel vergelijkbare platen tegen zonder roosje. Maar ook veel andere met kleine of grote verschillen met dezelfde 4453 ref.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt, maar als het maximaal een paar tientjes is en het uurwerk is inderdaad legitiem zou ik me niet druk maken als het een redial is maar nog steeds blij zijn met deze vondst!

1 like

Een horlogemaker is een uurwerk technicus, niet altijd een expert op andere gebieden.

Ik zie ook dat het swiss made op de wijzerplaat mist. Ook apart al is dat bij het horloge van de link ook het geval :thinking:

1 like

Ik dacht dat Tudor vroeger alleen gebruik maakte van Rolex kronen en achterdeksels. Vanaf wanneer zijn ze die zeg gaan vervaardigen?

2 likes

In mijn beleving ziet het uurwerk er heel echt uit.
Ook de rest zou best origineel kunnen zijn.

Laten we het er maar op houden dat ik er in getuind ben en dat de forumexperts gelijk hebben…

1 like

Het ziet er voor mij ook aardig legit uit.

Maar ben niet echt bekend deze ref.

Kwam deze voorbeelden nog 4453 die er meer op lijken:


1 like

Maar nu de ham vraag, die al een paar keer is gesteld;

Wat heeft dit prachtige horloge gekost ?

1 like

Vintage Tudor is niet altijd consistent in uitvoering dus eenzelfde referentie kan er toch net even anders uit zien. Daarnaast kan radium zowel groen als bruin verkleuren, het verschil tussen de wijzerplaat en de wijzers komt doordat de wijzerplaten werden ingekocht en de verf samenstelling dus anders is, dat is normaal.

image

4 likes

Radium verkleurt normaal gesproken richting goudbruin/karamel/cappuccino.

Als het radium groen/zwartig is verkleurd dan duidt dat op waterschade.

Waarschijnlijk heb je geen dosismeter (Geigerteller). Anders zou je hem even kunnen nameten. Wat je ook kunt doen is de lume beschijnen met een UV-lampje. Bij dit model zou het radium groen moeten oplichten en na het uitzetten van het lampje vrijwel meteen moeten doven.

1 like

Het lijkt me geen redial, de stamping is te gedefinïeerd en correct. Erg leuke kringloopvondst!

2 likes