Kringloopaanwinsten roepen vragen op - wie weet meer?

Meestal niet is mijn ervaring, misschien staat er iets aan de binnenzijde van de kastdeksel.

het lijkt alsof dit horloge alleen open kan via de bovenkant, kan dit kloppen? ik zie geen enkele mogelijkheid om de kastdeksel onderop eraf te krijgen…

1 like

Zou kunnen, laat ajb de zijkant eens zien?

@Plees

1 like

Bezel eraf wippen om het glaasje te verwijderen. Je ziet de uitsparing zitten. Misschien een deelbare stem, of een pal die naast de wijzerplaat zit om de stem te verwijderen.

@Plees gelukt! Er lijken cijfers/teksten te staan in de kast, maar heel slecht leesbaar.

Ik ga de volgende keer mee…

Ik ga 'm bij een juwelier na laten kijken of het 100% echt goud is en dan ga ik eens goed nadenken wat ik ermee ga doen in de toekomst… bedankt voor jullie hulp! Mocht iemand nog met meer weten dan kan je altijd nog reageren :slight_smile:

Op naar de volgende kringloop :crazy_face:

2 likes

Onderhoudsgeschiedenis erin gekrast. Geen modelref helaas. Dit is Felsa 465 denk ik

2 likes

laat meteen de kast ook wegen dan heb je een idee over het gewicht wat de eventuele bekoopprijs mee kan bepalen. jij tevreden en een liefhebber die hem eventueel ook koopt om te bewaren ook. Op die manier bewaar je dan weer een stukje geschiedenis.

3 likes

Als je een paar weekjes wacht is er echt wel een liefhebber voor zo’n Sully die de goudprijs geeft. Blijf het eeuwig zonde vinden dat er mensen zijn die dit slopen voor snel geld ipv een liefhebber blij maken. Maar enfin, ik denk dat duidelijk is wat ik ervan vind.

Maar goed… ik doe dan ook een uurwerk herstellers opleiding

4 likes

Felsa 465 werkje als ik me niet vergis.

1 like

Ik ga een paar weken zitten wachten op iemand die niet meer dan de goudprijs wil betalen. Met alle vragen en risico van verzenden enz. (Lopen leuren)

Bovendien als ik een gouden horloge zou hebben en ik zeg in het kringloop topic dat die weg mag voor de goudprijs krijg ik nog een ban ook. Ik heb geen verkooprechten. :joy:

Voor mij gaat het prima zo. En het is nou ook niet dat ik er elke week 1 vind. Snel weg met die oude rommel. Meer tijd en geld voor de vondsten en horloges waar mijn passie wel ligt.

Fijne dag allemaal :kissing_heart:

Wat een liefde voor de liefhebberij. De passie ligt duidelijk bij jezelf. Helemaal prima verder hoor. Het is in iedergeval duidelijk.

Jij ook een fijne dag :kissing_heart:

1 like

Dat dus!
Wat een mooie vondst.

2 likes

Als ik een zakje gouden dames modellen heb van 20mm zal ik je een berichtje sturen voor de goudprijs.

1 like

Graag zelfs. De leuke neem ik wel van je over :+1:. Heren horloges van >32mm ook zeer welkom.

Ja ga ik doen. Ik krijg dat metalen ringetje er niet gemakkelijk uit. 11 gram in totaal, maar dat is dus inclusief dat metalen ringetje. Misschien dat een juwelier dat wel gemakkelijk eruit kan halen.

Jij als liefhebber kunt hem dan toch wel overnemen?

1 like

Sluit niet uit dat dat erin geperst zit. Dergelijke ringen zijn bedoeld om de zachte gouden kast in model te houden dus die zitten er over het algemeen goed klem in, anders werkt dat niet.

Een juwelier kan die er vast wel even voor je uit rossen, dan is je kast gelijk ook naar de knoppen :grimacing:. Ik zou dat niet direct aan een juwelier overlaten; je hebt er lomperiken tussen zitten :smirk:

Tenzij je hem gelijk daar wilt laten voor de smelt, dan zal het ringetje er toch uit moeten :innocent:

2 likes