Kringloopaanwinsten roepen vragen op - wie weet meer?

Goedemorgen,

Gisteren heb ik een viertal horloges bij de kringloop gekocht voor €4 totaal. Wie kan mij iets meer vertellen over de twee horloges die ik los als afbeelding erbij zet?

Foto 1 en 2:

Wie kan iets meer over dit horloge vertellen? Wat betekenen de tekentjes en getalletjes op de achterkant?

Foto 3 en 4:

Wie kan er iets vertellen over dit horloge? Jaartal etc?

Hoe dan ook vind ik het leuke aanwinsten voor 99 cent per stuk. Ik zou het leuk vinden als ik via deze weg wat meer te weten kom over deze horloges, alvast bedankt en een fijne dag😃

4 likes

De eerste is van goud. De tekens in de deksel zijn goud stempels. Goeie vondst!
Ziet er ook leuk uit vind ik.

3 likes

Velona was het huismerk van V&D.

Jaren 80 lijkt me.

2 likes

Die eerste dat zijn de vondsten waar je het voor doet.
Bij mij gaat altijd gelijk het glas en kroon eruit + uurwerk wijzerplaat en wijzers. En het goud inleveren.

18K is €38,64 per gram. Vaker dan 9 op 10 keer zijn ze toch te klein voor mij en € 38,64 per gram is makkelijker en sneller dan ermee leuren.

Gesproken als een echte liefhebber :joy:

21 likes

Mooie vondst! 18k is niet slecht met relatief dikke lugs en middenkast.

Omsmelten vind ik zonden. Beter glaasje poetsen en leuk bandje op, ondanks de geringe groote. Maar man, 1 eurotje voor een gouden horloge. Lekker hoor.

Mocht hij te klein voor je zijn kun je hem op het forum aanbieden voor de goudprijs. Dan maakt een omsmelter er geen winst op, heb je hetzelfde bedrag maar komt hij nog bij een liefhebber terecht.

12 likes

Haha ja ik ben een barbaar als het om kleine gouden vintage gaat.
Als er een horloge hel is ga ik erheen :see_no_evil:

Ik speur graag en veel naar leuke horloges. Echter dat zijn voor mij de bijvangsten en zelf heb ik er niets mee. Als je zo’n horloge wil verkopen krijg je meestal ook alleen biedingen onder de goudprijs. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk) van mensen die ze ook willen slopen.
Het is gewoon snel geld voor de hobby pot.
Vergeet niet voor je een gouden horloge vind heb je al veel kringlopen en rommelmarkten moeten bezoeken.

3 likes

Als ik het goed lees is de eerste een Sully, mooi kwaliteitsmerk. Zie regelmatig mooie wijzerplaten voorbij komen van Sully horloges en heb er zelf ook een. Normaal gesproken zot gier ook een degelijk en kwalitatief goed uurwerkje in. Zoek maar in Mikrolisk op de naam.

3 likes

Ja ik doe dit pas sinds kort. ik ben denk ik 4/5x bij een kringloopwinkel naar binnengelopen en ben nu 2x ‘succesvol’ geweest met een leuke vondst. Eerst een echte Omega voor 50 cent en nu een blijkbaar echt gouden horloge voor 99 cent. Tot nu toe heb ik alles gehouden en weet ik nog niet goed wat ik ermee ga doen haha! Ik ben zelf niet handig met het openmaken van horloges dus vandaar ook geen foto van het uurwerk.

1 like

Man, man, man…. Wat een liefhebber…

7 likes

:rofl:

Mensen hier denken soms dat je altijd alles moet houden of moet redden. Als ik alles had gehouden wat ik leuk vind dan had ik nu in een museum gewoond.

3 likes

Sommige mensen die reageren wonen ook in een horloge museum :joy:

4 likes

Tsja, kiest er zelf voor om er geld in te zien he :stuck_out_tongue: .

De goudprijs heeft elke liefhebber er wel voor over , ik ook!

1 like

Dat mag je best zeggen. Ik ben geen liefhebber van klein vintage goud.
Zal je sterker vertellen ik neem niet eens de moeite de kroon te demonteren ik knip hem gewoon door. Wip de achterkant eraf met een mes en duw het plexi eruit met mijn duim.

:imp:

Voor ik 100x de opmerking krijg dat ik geen liefhebber ben. Dat weten we nu wel :joy:

2 likes

Plaatje om de pols:
Weet iemand hoe ik achter een referentienummer o.i.d. kan komen bij dit merk?

7 likes

Ja de goudprijs idd.
Want als je NIET meer dan de goudprijs wil betalen ben je wel een liefhebber.

Tuurlijk heb ik weleens een gouden horloge aangeboden op bv marktplaats. Nog voor de goudprijs houd het op met bieden hoor.
Dan is inleveren veel makkelijker aangezien ik er zelf niets mee heb.

Laatste wat ik erover zeg.

Staat je prima :+1:

Niets van aantrekken, sommigen nemen het allemaal ff TE serieus.

1 like