Kroon uittrekken: tips?

Zoals velen van jullie heb ik mechanische horloges die ik niet elke dag, of zelfs elke week draag en die daardoor met enige regelmaat stil komen te staan. Die moeten dan natuurlijk bij gebruik weer netjes op tijd en evt. dag en/of datum gezet worden.

Nu heb ik zelf een hardnekkige nagelbijtgewoonte waardoor het uittrekken van een kroon met nagels niet of nauwelijks te doen is; zeker bij van die kleintjes zoals een Seiko 5 bijvoorbeeld:

De​ kroon met m’n tanden uittrekken werkt in principe, maar dat doe ik om meerdere redenen liever niet.

Nu vroeg ik me af: hoe doen jullie dat? Toevallig leden hier met hetzelfde probleem?

Ben benieuwd naar jullie tips (stoppen met nagelbijten is helaas een verloren zaak, zeg ik alvast).

Ik loop altijd even naar de buurvrouw of ze hem er ff uit wilt trekken…

21 likes

Een collega nagelbijter, he gezellig! Kan je niet 1 nagel ontzien, dan kan je daarmee de kroon uittrekken. Het is mij ook weleens gelukt!

1 like

Afleren.

Of horloges met een grote kroon kopen.

Allemachtig. Gast. Natuurlijk niet.

Ik heb gewoon nagels. Ik bijt wel, want neurotisch genoeg, maar dat doe ik aan m’n nagelriemen. Zo kan ik m’n zenuwtics handhaven terwijl ik gewoon normaal functioneer als mens.

Rattengif op je nagels smeren en dan kijken of een dreigende pijnlijke dood je tot inkeer breng om er af te blijven.

8 likes

Gitaarplectrum?

6 likes

Dan wil een aardappelschilmes ook.

1 like

Watchwinder.

3 likes

Dat bepalen wij wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Kunstnagels laten zetten.
Dat heeft mijn dame ook van het bijten verlost.

En anders wat mijn vader vroeger altijd voorstelde.
Kippenstront erop smeren.

3 likes

Ik ben helaas niet zó close met m’n buurvrouw.

Zo nu en dan weet ik ook nog een functioneel randje te vinden ergens, maar echt praktisch is het niet.

Ik doe beide. Verloren zaak hier… Misschien is

Inderdaad nog een mogelijke uitweg :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Inderdaad wel eens gebruikt! Voordeel is dat die van plastic is en daarmee niet krast, in tegenstelling tot een

Gaat er wellicht ooit ook nog eens komen, maar dat lost het probleem voor de handopwinders nog niet op :grimacing:.

Ik weet niet of ik hier mentaal al klaar voor ben…

Nadeel is dat dan alles wat je aanraakt naar kippenstront smaakt en ruikt…

Horloge met een flinke schroef kroon kopen, als je die los draait heb je meestal geen nagel nodig, met je vingertoppen lukt dat wel.

1 like

Een Rolex eigenlijk :rofl:

3 likes

Wees gerust, schijnbaar doet 15% van de bevolking dat.
Aan de andere kant… ga je wel eens naar het toilet.

Genoeg dragen, en aan het einde van de maand een nagel reserveren.

1 like

Quartz, solar, radio gestuurd. Geen omkijken naar!

2 likes

Hier zaten we op te wachten: topic mag dicht :stuck_out_tongue_winking_eye::ok_hand: /s

1 like

Hoi, ik hang hier met één hand aan een bergwand boven een diepe klif en hou het niet lang meer vol, wat moet ik doen?

HF: Rolex kopen.

Dank u voor dit prima eeuwig geldende advies. :grinning:

3 likes

In dat geval een Explorer.

Maar ik had al een nuttige bijdrage geleverd.

3 likes

Dat werkt inderdaad wel erg prettig, merkte ik bij m’n Seiko Flighty (was kwarts en had dat probleem niet, maar toch).

Nee, dat vind ik vies.

Ook een optie :ok_hand:.

Ben​ ik niet op tegen :+1:. Er moet ooit nog eens een Citizen Chronomaster komen. Of nog liever een Citizen met 0100 solar-uurwerk.

Toch weer altijd van toepassing, merken we weer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mocht je boven zee hangen dan een Submariner.

2 likes

Een Explorer overleefd een bad ook wel hoor. Zeg nou zelf, de meeste recreatieve duikers komen nooit dieper dan 15 a 20 meter diep.

2 likes