Kunnen jullie me helpen kiezen?

Ik zit met het luxeprobleem dat ik nog wat over heb van mijn kerstbonus, en hier graag een toevoeging voor mijn bescheiden collectie voor wil kopen. Qua looks ben ik helemaal weg van de Longines Flagship heritage, maar helaas sluit het prijskaartje niet helemaal aan op mijn budget :smile:

Met de Longines in gedachten ben ik verder gaan kijken naar horloges in dezelfde stijl. Zo kwam ik op de Tissot Visodate:

De Certina DS1 powermatic 80:

en (hoe kan het ook anders) de Seiko Cocktail time:

Als ik naar de diameters van deze horloges kijk, vind ik ze eigenlijk allemaal te groot (want 40mm).
Toen kwam ik de Orient Star Classic tegen:

Perfecte maat (38,5mm), geweldige looks. Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn :smile: Ik weet alleen niet hoe dit horloge zich qua kwaliteit en afwerking verhoudt tot de Zwitsers en de Seiko. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb zelf een Orient Chicane waar ik erg tevreden over ben, voor dit horloge ben ik echter op zoek naar ‘iets meer’.

Verder sta ik absoluut open voor andere alternatieven. Niks is zo vervelend als een mooie optie leren kennen als je al gekozen hebt.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

4 likes

Keuze zat zo te zien … misschien toch ff doorsparen voor de longines Flagship.

4 likes

De Orient Star lijn is volgens mij een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Heel mooi horloge ook. Ik vind hem van het rijtje wat je hierboven hebt gezet het meest in de longines stijl blijven.

1 like

Ik zeg sparen totdat je budget aansluit op hetgeen waar je helemaal weg van bent :+1:

8 likes

Maar met mineraalglas volgens mij … voor mij een no-go.

2 likes

Klopt, ik heb ook liever saffier. Maar voor een dress horloge vind ik het geen ramp omdat je over het algemeen niet heel ruig ermee bent.

2 likes

Longines Flagship is zeker het mooist, dus altijd kiezen voor doorsparen, anders krijg je zeker spijt.

1 like

Wat deze gasten allemaal zeggen.

2 likes

Misschien een Longines 8490-1?
Mooi vintage variant van de Flagship, en daardoor welicht nog mooier ook. Die van @goedie staat nog te koop meen ik

Wat is je budget eigenlijk?

1 like

650 ballen.

En dit is dus écht een topper. Hij was hiervoor van mij :slight_smile:

1 like

Ah die! Dat is een mooie suggestie. Ik probeer het onder de € 400 te houden, maar misschien moet ik een uitzondering maken voor deze…

1 like

Ik kan hem van harte aanraden, echt een onwijs mooi ding :heart_eyes:

1 like

Ik slaap er even een nachtje over :slight_smile:

1 like

Hij staat inmiddels wel bekend als hét ‘vintage’ forumsletje :sweat_smile:

Wordt veel geflipperd, maar zo’n mooi exemplaar :sunglasses:

2 likes

Ik ken hem ook vooral van toen Ide hem had, en deed alsof hij hem wegdeed als 1 april grap :smile:

1 like

De Longines…zonder enige twijfel. Indien het budget het toelaat…wellicht de moeite waard om voor te sparen. De Orient vind ik zo op de foto ook zeker een mooi alternatief.

Succes met de zoektocht en de keuze.

:+1:

1 like

Kerst is net 2,5 week geleden…

En daarna die Longines kopen.

4 likes

Destijds heb ik hem van Ide gekocht. Echt een heel mooi exemplaar. Mooi dun ook. Ideale dresser. Aanradertje :ok_hand:

1 like

De Longines!!! (de vintage 8490)

2 likes

Als je het mij vraagt die Longines. Vind ik persoonlijk ook erg mooi en wat al gezegd is, als dat echt je doel is dan doorsparen.

Maarrrrr, als je toch nu wilt kopen zou ik voor de Certina gaan, ook die vind ik mooi en heb ik ook een tijdje overwogen. Mocht je een versie van het vorige model vinden dan is dat een standaard 2824-2 en geen powermatic. Maar deze is dan wel 39mm ipv 40mm en scheelt toch.

Ik weet dat niet de juiste plaat is maar wel een 39mm DS1 en daar zit de datum dus tussen 4 en 5 uur

afbeelding

1 like