Kunnen jullie me helpen kiezen?

Doorsparen is het heilige woord op dit forum. Zeg er niets kritisch over want dan word je weggehoond door je medeforumleden die allemaal dagelijks een paar honderd euro in hun roze spaarvarken duwen.

Heren, Stefan vindt de Longines mooi maar wil niet boven de 400 komen, want hij koopt het van wat over is van zijn kerstbonus. Die Longines is vele malen duurder dus zoekt hij een alternatief en wil daarover advies. Geef hem dan advies over dat alternatief en kom niet weer aan met die eeuwige mantra van het doorsparen.

Want ja, ga maar doorsparen, zodat niet alleen je kerstbonus op is maar ook je vakantiegeld. En ach als je die Longines kunt kopen kun je beter doorsparen voor een Omega. En dan koop je die niet, want dan kun je weer doorsparen voor een Rolex. Enzovoort enzovoort enzovoort.

Stefan, ik vind de Cocktail Time het mooiste horloge, maar als je die te groot vindt zou ik absoluut de Orient nemen. Prachtig horloge. Ik heb zelf drie Orients en ben er heel tevreden over.

6 likes

Kleine nuance meneer blauwbeer.
Zo heb ik het daar niet exact gezegd maar als TS dat het mooiste vind dan zou ik doorsparen maar ik heb ook een maarrr toegevoegd met een alternatief :wink:

2 likes

Niet zo serieus, please :grin:

Dus jij zegt koop dat surrogaat zoethoudertje maar?

4 likes

Volgens vraagt ie advies … als ie het geld er niet voor heeft , en niet zou willen sparen ervoor .dan zou ie er ook niet over moeten beginnen …

3 likes

Dat stond er eerst niet bij beer in het blauw.
Overigens citeer je niet volledig, er staat “ik zeg doorsparen”. Wat hij doet is zijn zorg.

4 likes

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

@Watch2Morrow @Michel.s

Jazeker drex my man! Wat kost die Longines, 1200 of zo? Hij wil graag nú een horloge kopen van de 400 die hij nog van zijn bonus heeft liggen. Niet over een half jaar. En Stefan ziet het niet als zoethoudertje, hij vindt het mooie horloges en ook nog betaalbaar.

:joy:

1 like

Ja. Sorry Blauwe Beer. Ik kon de verleiding niet weerstaan. :grimacing: Maar het is voorlopig genoeg zo. :hugs:

Jij hebt er drie van Orient :wink:

2 likes

Tissot staat hier te koop (zegt niets over mijn voorkeur, geef het alleen even aan :sweat_smile:)

1 like

Verklaar je nader?

Ik? Ik zou voor de certina gaan. De TS zou ik adviseren voor de Orient te gaan als alternatief voor de longines, wetende dat je waarschijnlijk altijd terug zal denken aan de longines die je niet heb genomen

Edit; ik zou de TS trouwens juist adviseren om voor de certina te gaan, juist om te voorkomen dat je naar de Orient kijkt en denkt aan de longines (die certina is gewoon een erg mooi horloge met eigen karakter)

1 like

Misschien ook te overwegen, voor ongeveer jouw bedrag (op max 100 euro na) wel te vinden:

Hamilton Jazzmaster Viewmatic (40 mm)

Hamilton Intra-Matic (38 mm)
afbeelding

Hamilton Thin-O-Matic (38 mm)


Als je reeds een bescheiden collectie horloges hebt, maar je bent helemaal weg van de Longines, ga dan gewoon voor deze na een tijdje sparen. Je zal des te gelukkiger zijn, maar je zal je brein ook even de tijd geven om te evolueren in smaak. Je weet maar nooit…
Ik begrijp blauwbeer zijn opmerking helemaal, en al de andere mogelijkheden zien er ook zeker goed uit voor je budget, maar als de Longines in je hoofd zit, dan moet je hiervoor gaan.
Voor sommigen is dit een uitzonderlijk hoog bedrag, en ja het is zeker niet niets, maar al bij al nog een redelijk ok bedrag voor een kwaliteitshorloge. Ik vind het alvast het sparen waard. De periode van het werken naar dat doel is even leuk als het dragen ervan achteraf…

2 likes

Als je het binnen budget wil houden …de Visodate of de Cocktail Time.

Hou wel rekening dat de Visodate wat minder dressy is. Heeft meer body en oogt groter en stoerder.

Ik zie bij al je keuzes witte wijzerplaten. Als je daar wil van afwijken, dan is dit ook een aanrader.

2 likes

Dat is wel heeeel mooi blauw, maar mijn hele horlogedoos zit vol met donkere platen. Ik kies deze keer bewust voor iets lichters.

1 like

Leg deze centen opzij om uiteindelijk over enige tijd je doel (de Longiness) te realiseren.
Anders zou ik gaan voor de Seiko Cocktail, die wijzerplaat vind ik echt super! Zou echter wel voor de blauwe dial gaan maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden :slight_smile:

1 like

Zo, ik heb er een nachtje over geslapen :grin: Het is interessant om te zien hoe de reacties op dit topic een afspiegeling vormen van mijn eigen overwegingen. Aan de ene kant hebben jullie gelijk en weet ik dat de Longines door mijn hoofd blijft spoken als ik een ‘concessie’ doe, aan de andere kant herkende ik me sterk in de reacties van @Blauwbeer ;ik heb bewust besloten dat ik niet zo veel geld wil uitgeven aan een dress watch. Ik ben niet van plan het horloge dagelijks te dragen en verwacht dat mijn Speedmaster toch de meeste polstijd blijft krijgen.

Vintage heb ik aan gedacht, maar ik durf het eerlijk gezegd niet aan om een vintage horloge te kopen in deze prijsklasse. De 8490-1 is inderdaad prachtig @Drebin @Davidf40 @goedie maar een iets boven budget en ik ken mezelf, en verwacht dat ik er dan supervoorzichtig mee zal zijn waardoor ik het horloge nooit durf te dragen.

Er is een erg mooie aanbieding voor de Orient bij creationwatches, ik denk dat ik deze ga bestellen. Mocht het me toch niet bevallen is hij binnenkort te bewonderen in het blauwe gedeelte, en ben ik een ervaring rijker :smile:. Ik vindt het een van de leukste dingen van de ‘horlogehobby’ om me te verdiepen in een nieuwe aanwinst en foto’s te maken, dus een NA topic maak ik er zeker over.

Super bedankt voor het meedenken en jullie oprechte mening allemaal!

5 likes

Goed dat je er goed over nagedacht hebt!

jammer dat je de verkeerde conclusie hebt getrokken, hahaha

Alvast veel voorpret/plezier van je nieuwe horloge!

2 likes

Laat ik maar gewoon toegeven dat ik jaloers ben :upside_down_face:

1 like

De LF vind ik erg mooi. De Certina zou mijn keus als alternatief zijn. Ik heb het gevoel dat zij prima horloges verkopen voor een prima prijs.

Dat geeft niets Blauw Beerke…:+1:

1 like