Kunnen leven van horloge handel/grijze dealer?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar hoeveel winst er gemiddeld op een Rolex wordt gemaakt als grijze handelaar/dealer?

Als ik zo rondkijk op Instagram pagina’s van verschillende handelaren (geen officiële dealers) hebben ze het maar al te goed. Allemaal rijden ze in dure auto’s en hebben ze hier en daar een luxe leventje.

Een voorbeeld hiervan dichtbij huis is Avi Koren uit Antwerpen (misschien bekend bij sommige forumleden) als je zijn pagina bekijkt snap je wat ik bedoel en hij is 1 van de velen.

Wat ik me dus afvraag is : Is dit allemaal van de horloge handel valt er zoveel geld te verdienen zijn de marges/winst zo hoog of doen deze mannen er iets naast?

De “bekende” grijze handelaren hier in Nederland… is dit voor hun echt werk of hebben die hiernaast ook nog een “normale” baan?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden :yum:

Groeten, b0z4

2 likes

Ben benieuwd of je hier echt een (eerlijk) antwoord op krijgt!!! :slight_smile:

4 likes

Ik vind het nu al een leuk topic

4 likes

Heel interessant topic…ben reuze benieuwd waar dit uiteindelijk naartoe gaat :relaxed:

1 like

Ik zou zeggen dat die grijze handelaars stinkend rijk zijn! Dat moet haast wel als je met een dure luxe wagen rijdt in Antwerpen… Waar moet ik tekenen aub?

Ik denk dat je er flink geld mee kan verdienen als je een goede naam hebt, een behoorlijke klantenkring hebt en over genoeg geld beschikt om redelijk wat horloges in te kopen.

4 likes

Begin maar vast met een paar ton eigen startkapitaal.
Er zijn maar weinig banken die je kluisvoorraad willen financieren.

1 like

Wees niet naïef en geloof niet alles wat je ziet/leest op het interweb. Laat je niet verblinden door bling.
Veel heeft te maken met slimme marketing/image building.
Wie wie wil er nu een luxe uurwerk kopen van een bescheiden huisvader die poseert met zijn Toyota Corolla ?
Die patser met z’n dure schoenen en z’n Cayenne daarentegen, die heeft vast z’n zaakjes goed voor mekaar.

9 likes

Grote kans dat ik kies voor man met de Corolla :wink:

7 likes

Met een beetje handelsgeest kun je overal geld aan verdienen. Ik je moeite doet kun je mooie dealtjes vinden. Persoonlijk beschouw ik mezelf absoluut niet als een handelaar, maar als ik iets op de kop kan tikken waarvan ik weet dat ik het snel kwijt ben met een mooie marge, dan zal ik het niet laten… maar ja ben niet voor niks ook ondernemen :wink:

Dus als je genoeg kennis van zaken hebt moet dat wel kunnen.

1 like

De vraag is of ze zo veel geld verdienen met dure horloges verkopen. Het kan ook dat ze veel geld hebben en dure horloges kopen en op den duur die ook bedrijfsmatig te gaan verkopen :wink:

2 likes

Ik denk inderdaad dat een hoop van die mannen al miljonair waren en regelmatig horloges kochten bij de AD waardoor ze behoorlijke kortingen kregen en inzagen dat het behoorlijk lucratief is om ze voor meer door te verkopen. Of zoiets.

2 likes

Makkelijk verdienen inderdaad, 5k op een daytona pakken. De AD’s hebben dan ook weer lekker wat cash-flow, win win…

Ik ken er ene die kan wel iedere dag bij kfc eten ervan

23 likes

Ik denk dat er bij tijd en wijle goed verdiend kan worden. Vergeet niet dat er ook risico’s gelopen worden. Stel je voor de grap eens voor hoe lang het een handelaar kost om het verlies goed te maken als één ingekocht horloge toch crap blijkt te zijn!
Als er weer wat economische onheilstijdingen in het nieuws komen over valutakoersen, bankencrises, woekerpolissen, Brexits of inreisverboden dan merken de handelaren dit denk ik meteen in hun omzet.

Dus: Ja, er is goed te verdienen, en Ja, dat gaat met de nodige risico’s gepaard.

1 like

Even inkomen, Marijn? :joy::joy:

1 like

Dus je denkt dat een AD of particulier zijn daytona in de stickers doorverkoopt tegen listprijs?

Bij schaarste verdient iedereen er wat aan.

1 like

Ik denk dat ze er goed van kunnen leven.
De meeste rijden inderdaad een aardige auto en gaan regelmatig op vakantie.
Maar het is ze gegund.

1 like

Inclusief milkshake

3 likes

Hmm wellicht is dit hun voornaamste inkomensbron… :joy: