Een bloedverwant van mij heeft een handeltje (niet in horloges) op etsy.com en kan er goed van komen, zonder in een dikke bak rond te rijden. Hij heeft dat keurig opgebouwd vanaf de grond en heeft nu uitstekende reviews. Het is kei en keihard bikkelen. Hij scoort zijn spulletjes hier in Europa en zet een hoop af aan de andere kant van de plas en maakt gebruik van de trends die daar hot zijn en hier amper worden herkend als trend.
Ik denk, dat kenners van horloges veel en veel meer omzetten dan alleen hier in West Europa. Ook zij, zo schat ik in, kennen de handel hier, daar en waar dan ook. En net als in de valutahandel maken zij daarvan gebruik. Hun kennis is macht. Ik schat in dat ook zij er keihard voor moeten werken, maar kennelijk er wel van in een dikke bak kunnen rondtuffen. Ik gun ze dat!
Ach, het zijn handelsondernemingen als iedere andere, de éen zal beter draaien dan de andere. Maar er zijn een aantal handelaren die met de horlogehandel alleen hun brood verdienen en een aantal voor wie het een bijverdienste is. Ach en uiterlijk vertoon? Die discussie is al eens vaker op dit forum gevoerd, het zegt niks, als menig lid hier zijn huis ineens volledig aflossingsvrij doet, bespaart op zaken als boodschappen, de kachel standaard op
16 graden zet en al zijn salaris, bonussen, 13e maanden en bonussen omzet in patserdingen zeggen de buren ook “waar doet hij het van”…
Dat heb ik gehoord in een video inderdaad.
Ik heb meerdere Omega’s aangeschaft bij een grijze dealer.
Deze kwamen altijd bij dezelfde AD uit Duitsland vandaan.
Te zien aan de sticker op het pasje.
Moet met korting te maken hebben.
Mika
Hoeveel % korting kreeg je gemiddeld via de grijze dealer ?
Ik betaalde b.v. in 2011 2600 euro voor een nieuwe Planet Ocean 2500 op staal.
Wat deze toen bij de AD was weet ik niet meer.
Deze kwam ook met korting hier echter niet in de buurt.
Mika
En twingo!!!
Whahaha😂
Ik denk als je een eerlijk antwoord wilt hebben.
Neem dan eens contact op met de gene die hier op het forum verkopen als zijnde grijze handel.
Waar overigens niets mis mee is.
Ik koop er graag en een goede service.
Helemaal mee eens! Het is gewoon handel, in principe net als iedere andere handel. De handelaar moet alleen behoorlijk veel kosten maken, aan inkoop en aan representatiekosten, want inderdaad verkoop je vanuit een Opel Astra met schoenen aan van Van Haren niet zo heel gemakkelijk dure horloges aan een doelgroep die zijn pakken koopt in de P.C Hooftstraat bij Oger en gemiddeld in een Audi, BMW of Mercedes rijdt De marges zijn lang niet zo hoog als veel mensen denken. De misvatting komt o.a. door het image van de luxe goederen zelf…‘dan moet de handelaar zelf vast wel goud geld verdienen!’ onzin!!.. Voor de goede orde: de marge op een uitsmijter in de gemiddelde horecagelegenheid is beduidend hoger dan de marge op b.v. een Rolex horloge
Dat was een mooie prijs. Nu het dubbele .
Dank
Was het oude model.
Ik DENK dat de AD’s graag aan de grijze handelaren verkopen.
Zo halen ze zelf hogere verkoop aantallen en krijgen zo een hogere korting van de producenten.
DENK ik.
Mika
En vergeet niet, dat wanneer je het op papier doet, je ook nog btw af moet tikken over je marge!!
Particulier ingekocht voor 5000.
Verkopen als bedrijf voor 6000, betekent toch dat je een dikke 200 btw moet aftikken.
Ik ben benieuwd of alle BTW wel wordt afgedragen. Als je vaste klanten hebt, hoeft een horloge niet op je website te verschijnen om door te verkopen. Is er dan nog een haan die er naar kraait?
Jackpot
Zo kun je het noemen, een ander noemt het weer diefstal. Ik heb overigens geen idee of grijze handelaren zich hieraan schuldig maken.
Ik zou beginnen om i.p.v. hun Instagram gewoon eens hun web-shop te volgen. Hoeveel horloge’s zijn te koop, en hoeveel volgende week/maand. Hoe vaak/veel verkopen ze en verzin daar een winst-marge bij. Rekenen en nog eens rekenen en misschien weet je het dan.
In de detail handel, (wat de juweliers branche natuurlijk ook is) is het gebruikelijk om aan het begin van het jaar afspraken te maken met leveranciers over de af te nemen aantallen. Wordt deze target gehaald dan wordt er achteraf een korting ( bonus ) over het inkoop bedrag betaald. Het kan daarom interessant zijn om hoog in te zetten op aantallen. Dat daardoor een aantal horloges voor inkoopprijs of zelfs lager doorverkocht wordt aan de grijze handel maakt daarom voor de juwelier niet zoveel uit.
Als ze op een website staan is het gevaarlijk om ze later uit de boekhouding te houden…
Correctie: 174 euri BTW