Kunnen leven van horloge handel/grijze dealer?

Dan wel ja, maar anders niet. Je koopt een submariner, en weet dat een klant, Kees, er nog eentje zoekt. Dan bel je hem. Geen haan die er naar kraait, geen BTW. In feite handel je dan particulier met de relaties die je opdoet met je bedrijf. Misschien mag dit gewoon ook wel. Geen idee.

Als een grijze handelaar luxueus zou kunnen leven van zijn handel dan zou er wel een tweede komen die met minder luxe tevreden is, en dus goedkoper verkoopt.
Dus het lijkt mij logisch dat de gemiddelde grijze handelaar er “gewoon” van kan leven.

1 like

Merken als Rolex en AD’s die de sjieke merken van de Swatch groep voeren krijgen gewoon een mededeling wat ze af moeten nemen, courante modellen of minder courant,… ze moeten ze gewoon nemen. Vandaar dat er een afzetkanaal van de AD’s naar hun “grijze” relaties bestaat.

De AD in mijn dorp is dan wel zo flauw om vervolgens tegen hun particuliere klanten te verkondigen dat grijs kopen toch echt een beetje vies is,… :joy::joy:

Alleen als ze hun aantallen halen krijgen ze mooie bonussen. Die zijn zeer de moeite waard! Dus als je er 50 meer van een merk weg kan zetten… doen ze dat zeker!

Zoals hierboven ook al staat draait het in de handel om omzet en marge. Ik denk dat het met de omzet van de gemiddelde grijze handelaar wel meevalt omdat je de klokjes (1) van een juwelier onder tafel moet kopen en dat zal niet met pallets tegelijk gaan en (2) je ze per stuk aan de man moet brengen. Dan de marge, de juwelier wil er iets aan verdienen, de koper wil goedkoper uit zijn en de concurrentie is gigantisch dus zo dik zal die marge ook niet zijn.

Denk dat je als je rijk wilt worden aan handel dat je beter een wat minder sexy business kunt uitzoeken. Varkensdarmen ofzo :wink:

1 like

In de sociale wetenschappen wordt deze fout ook vaak gemaakt: correlatie en causaliteit door elkaar halen :slight_smile:

Precies. Ook verwacht ik dat de merken er niet wakker van liggen. Ze kunnen hun afzet op niveau houden of zelfs uitbreiden.

Wanneer ze dat zouden willen zou het volgens mij eenvoudig zijn een dealer te ‘betrappen’ op het doorleveren aan de grijze markt (door het registreren van serienummers gekoppeld aan de eerst beleverde dealer). Maar waarom zouden ze?

1 like

Ik heb al 2 Omega’s grijs gekocht in Italië, daar is het blijkbaar de gewoonte dat de AD de garantiekaarten afstempelt en de grijze handelaar vult gewoon de aankoopdatum in.
Dat is dus nog veel transparanter en makkelijker te traceren. Lijkt me dus niet dat daar problemen rond gemaakt worden.

Niet anders dan in NL.

Uit Duitsland Januari 2017,

Gekocht voor 550 bij juwelier A.
Zit stempel in van juwelier B.
Juwelier B bied ze aan voor 659.

Gaat om zelfde ref. Dus mogelijk schommelt het iets over totale aanbod.

Echter ontbreekt service bij juwelier A.

Sorry om deze uit het stof te halen, maar kwam bij het Google gelijk deze tegen. Wilde ik mensen toch niet onthouden :wink:

2 likes

Zo gek vind ik dat niet een drugsdealer zal eerder bij een grijze dealer langskomen om ze geld wit te wassen dan bij een AD. Een grijze dealer zal niet zo moeilijk doen als een drugsdealer langs komt met 8000 euro contant.

Wat koop je dan voor 8000 dat zijn list prijzen :joy:

Avi K zit nu al een paar weken één of andere shitcoin te promoten op zijn Instagram :rofl:

http://fop86.com/The%20Millionaire%20Next%20Door/The%20Millionaire%20Next%20Door.pdf

Dit boek betoogd dat het eerder andersom is, uit de statistieken blijkt dat de rijken eerder een Toyota rijden dan een lambo, degene die dat soort rijkdom willen projecteren hangen eerder van leningen aan elkaar. Fake it till you make it, alleen maken ze het heel vaak niet.

Enfin, geloof niet alles wat je op Instagram ziet dus

1 like

en 8000 op de pin een drugsdealer is ook weer niet zo dom dat die het volledige bedrag in contanten mee neemt.